Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Post by BerggeitCasualFietser »

Mudspin wrote:
go2go2 wrote:Vind het altijd frustrerend als ik voorbij gevlamd word door van die race konijnen. Ik vraag mij dan altijd af of ik op mijn leeftijd niet beter een andere hobby ga zoeken want ik moet echt wel sucken. Bij momenten rij ik naar boven op het gemakkelijkste verzet. Bij momenten geeft mijn bryton het signaal dat ik toch wel aan mijne maximale hartslag zit. Mijn gemiddelde voor deze tocht bedroeg een beschamende 16.5 km/u.

Langs de andere kant ben ik overal kunnen blijven rijden (alleen diene betonnen balk op het laatste dwong mij af te stappen) en heb ik zonder veel problemen de 65km gereden. Voelde het wel maar niet dat ik helemaal kapot was. Dus fijn om te lezen dat er nog zijn die het bij momenten moeilijk hebben. Ik kom die precies niet tegen op zo'n tocht. :-?

Ivm de tocht zelf : goed georganiseerd. Weinig op aan te merken. Een aanrader. Afwezigen hadden ongelijk!
Troost u, ik kon overal relatief makkelijk naar boven en tegen een goed tempo...
Maar als er een linke afdaling kwam met diepe moddersporen moest ik afstappen (ergens voor een splitsing was er zo 1),dat is ook geen zicht! :lol:
Conditie en kracht hebben is 1,geen botten techniek is iets anders. 8-[
Het was wel nog maar men 2de echte mtbtocht. (rij normaal op de weg)
Als ik dat lees dat je overal opgeraakt, dan zeg ik chapeau, ik had ook maar iets van een 17 gemiddeld denk ik.
@mudspin: techniek moet je leren zeker, sommigen hebben dat talent, maar ikzelf heb ook heel veel leergeld moeten betalen, en ben ik nog een voorzichtige daler. Ik ga nu wel al overal naar beneden, vroeger stapte ik ook af, maar de laatste twee jaar ben ik in de lente/zomer meer in de Ardennen en Henegouwen te vinden, dan moet je t wel beetje leren. Gewoon proberen en doen zegt de man die zich vroeger altijd wel beetje belachelijk maakte onder de mensen waar hij mee ging rijden :D Hoor nu toch van die mensen dat techniek goed vooruitgegaan is, zondag zelfs mijn copain verrast dat ik in volle klim nog kon wippen over een boomwortel :D
Mudspin
Mountainbiker

Post by Mudspin »

BerggeitCasualFietser wrote: @mudspin: techniek moet je leren zeker, sommigen hebben dat talent, maar ikzelf heb ook heel veel leergeld moeten betalen, en ben ik nog een voorzichtige daler. Ik ga nu wel al overal naar beneden, vroeger stapte ik ook af, maar de laatste twee jaar ben ik in de lente/zomer meer in de Ardennen en Henegouwen te vinden, dan moet je t wel beetje leren. Gewoon proberen en doen zegt de man die zich vroeger altijd wel beetje belachelijk maakte onder de mensen waar hij mee ging rijden :D Hoor nu toch van die mensen dat techniek goed vooruitgegaan is, zondag zelfs mijn copain verrast dat ik in volle klim nog kon wippen over een boomwortel :D
Met vallen en opstaan dus! :-)
parinho
Mountainbiker

Post by parinho »

Mr. Stitchen wrote:Trade N Cycle Team was hier ook met een delegatie aanwezig. Naar goede traditie werd er genoten van deze klassieker. Al evengoed traditie, een verslagje van de rit http://www.trade-n-cycle.be/mbc-de-zoen ... 0-02-2013/

Ondanks de belofte aan een medebiker die uitermate tevreden was om 'eindelijk een keer in beeld te fietsen', kunnen we deze week geen videobeelden vrijgeven. De camera vond het zowaar nodig om enkel het voorwiel te filmen #-o ... Onze excuses :-" :-"
Spijtig want je reed achter mij in een afdaling en dan zou ik zelf eens kunnen zien hoe stuntelig ik zoiets aanpak . Maar ook zonder filmpje een plezante tocht .
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

parinho wrote:
Mr. Stitchen wrote:Trade N Cycle Team was hier ook met een delegatie aanwezig. Naar goede traditie werd er genoten van deze klassieker. Al evengoed traditie, een verslagje van de rit http://www.trade-n-cycle.be/mbc-de-zoen ... 0-02-2013/

Ondanks de belofte aan een medebiker die uitermate tevreden was om 'eindelijk een keer in beeld te fietsen', kunnen we deze week geen videobeelden vrijgeven. De camera vond het zowaar nodig om enkel het voorwiel te filmen #-o ... Onze excuses :-" :-"
Spijtig want je reed achter mij in een afdaling en dan zou ik zelf eens kunnen zien hoe stuntelig ik zoiets aanpak . Maar ook zonder filmpje een plezante tocht .
Marineblauwe - witte outfit van Horemans?
Heel stuntelig hoor...
:lol:
Image
Sp@rt@cus
Mountainbiker

Post by Sp@rt@cus »

Wat een heerlijke tocht was dat :-D Ik heb de 65 km gereden maar na de tweede bevoorrading was het even afzien, maar toch de parkeerplaats kunnen bereiken. :P
Super strak georganiseerd deze tocht, petje af en groot applaus voor de organisatie (o) (o) (o)
Ben er volgend jaar weer bij :-D
Ik heb er maar een filmpje van gemaakt! " onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten uit Zeeland, Goes.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Sjiek filmke!

Dan moet jij toch alle weken ook wat afstand doen als je van Goes moet komen? ;)
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

Sp@rt@cus wrote:Wat een heerlijke tocht was dat :-D Ik heb de 65 km gereden maar na de tweede bevoorrading was het even afzien, maar toch de parkeerplaats kunnen bereiken. :P
Super strak georganiseerd deze tocht, petje af en groot applaus voor de organisatie (o) (o) (o)
Ben er volgend jaar weer bij :-D
Ik heb er maar een filmpje van gemaakt! " onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten uit Zeeland, Goes.
El Toro Cycling Club Breda,

En wij maar denken dat we vanuit Breda al van ver komen,

Goes... grote klasse. =D> =D>

Maar je hebt gelijk, wil je een beetje mtb-en dan moet je in Belgie zijn, (met uitzondering van de west hoek van Brabant, bij de Brabantse wal, Bergen op Zoom en alle plaatsjes daaronder), maar vooral in de buurt van rondom Leuven, schitterende tochten met top organisaties.

Misschien komen we elkaar wel een keer tegen sp@rt@cus,

Met sportieve groeten,

El Toro
phille
Mountainbiker

Post by phille »

amai zoveel lovende woordjes :-)

FWIW: komende weken ga je aan je trekken kunnen komen er is wel altijd een tocht in de buurt, check kalender bikers.be

Bij de controle van de inschrijvingen viel op dat er heel weinig limburgers zijn komen opdagen en als ik de aantallen in Linkhout bekijk word ik bevestigd (linkhout ook een zeer goede organisatie) is dat nu omdat het mtb'en in dalende lijn zit (waar zijn er nog tochten met +2000 deelnemers) of heeft het te maken met een kleine pel sneeuw die ginds lag ?
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Beter laat dan nooit/ deze tocht was op alle vlakken af, maar wat had je anders gedacht:
org: de zoenkers [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< , een mtb-club

leuke droge zondagvoormiddag gehad en ons goe geamuseerd

tot de volgende chapeau mannen
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

phille wrote:amai zoveel lovende woordjes :-)

FWIW: komende weken ga je aan je trekken kunnen komen er is wel altijd een tocht in de buurt, check kalender bikers.be

Bij de controle van de inschrijvingen viel op dat er heel weinig limburgers zijn komen opdagen en als ik de aantallen in Linkhout bekijk word ik bevestigd (linkhout ook een zeer goede organisatie) is dat nu omdat het mtb'en in dalende lijn zit (waar zijn er nog tochten met +2000 deelnemers) of heeft het te maken met een kleine pel sneeuw die ginds lag ?
Langs de kanten van Limburg en Antwerpen, lag er meer dan een pelleke sneeuw.
Mijn fiets makker is ook niet komen opdagen vanuit Mol, omdat daar smorgens de wegen nog toe lagen (5cm)
Ik vertrok vanuit Herentals, tot Herselt lag er nog sneeuw, maar vanaf daar niks meer.

Proficiat met jullie mooie 65 Km ! =D>
Post Reply