fietstocht in de bergen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
bartjoosen
Mountainbiker

Fietstocht in de bergen

Post by bartjoosen »

Hey,

ik ben op zoek naar een leuke plek in Frankrijk/Duitsland, waar ik met mijn koersfiets kan gaan klimmen. Ik weet dat dit niet de plek is waar ik dit hoor te vragen, maar ik ken geen andere forums, mss dat er anderen er wel kennen?

Ik ben dus op zoek naar een plek waar wij met enkele personen van onze club kunnen gaan klimmen, maar er zou ook een mogelijkheid moeten zijn om "vlakke" ritten te rijden, allé, er zijn er bij die je nooit of te nimmer nen Alpe d'Hueze, Ventoux, ... op krijgt, dus die zouden ook aan hun trekken moeten komen. Het liefst zouden we in het zuiden ergens gaan fietsen, dus als er mensen zijn die daar ervaring hebben?

Groetjes

Bart
Toon
Mountainbiker

Re: Fietstocht in de bergen

Post by Toon »

bartjoosen wrote:Hey,

ik ben op zoek naar een leuke plek in Frankrijk/Duitsland, waar ik met mijn koersfiets kan gaan klimmen. Ik weet dat dit niet de plek is waar ik dit hoor te vragen, maar ik ken geen andere forums, mss dat er anderen er wel kennen?
Dit al eens gezien? :wink:
www.wielertoerist.be/forum
bartjoosen
Mountainbiker

Post by bartjoosen »

amai, das rap =D>

Nu heb ik t dus wel gezien, heb me geregistreerd en dezelfde vraag gesteld, bedankt voor de quick reply.
stresskip
Mountainbiker

fietstocht in de bergen

Post by stresskip »

vorig jaar in de streek van de ventoux gezeten je kan hem langs 3 kanten beklimmen dat is dus al goed voor 3 dagritten verder kun je de tochten naar de top afwisselen met vlakke ritten in de omgeving ik raad u ook deze site aan : http://www.dekaleberg.nl succes
Gerrit
Mountainbiker

Fietstocht in de bergen

Post by Gerrit »

Ik ben de voorbije 3 jaar met Pasen een week gaan fietsen in Zuid-Frankrijk in de buurt van Port Grimaud (St. Tropez). Begin April is het daar zeer rustig (in tegenstelling tot juli en augustus) en kan het daar al 20 à 24 graden zijn... 8) 8) 8)
Vanuit Port Grimaud zit je direct tussen de bergen met cols van ongeveer 400 meter hoog en kan je mooie tochten maken langs de kust van St. Tropez. Ook Fréjus en Roquebrun liggen vlakbij. Ik maak er een 5 tal tochten van 50 tot 80 km. Kaarten zijn beschikbaar bij het bureau voor toerisme.

Ik logeerde in domein Résidence La Palmeraie (ideaal voor kinderen)
http://www.odalys-vacances.com/Residenc ... ,2495,2496

Ongeveer 1100km rijden.

Groetjes, Gerrit
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Is fietsen op de ventoux niet fietsen OP de berg i.p.v. fietsen IN de bergen?
stresskip
Mountainbiker

fietsen in het buitenland

Post by stresskip »

je kan gelijk hebben ivm de ventoux de kans zit er in dat je altijd naar boven fietst maar denk er aan na een klim komt een .......;ik ben niet op de hoogte van echte mtb paden in de buurt de langste en lastigste klim is die vanuit bedoin 21 km maar er zijn mooie vlakke ritten te maken in de omgeving
roboke
Mountainbiker

Post by roboke »

pas op met de ventoux hé, der kan ne verschrikkelijke wind staan hoor.

niet moeilijk met zo een naam #-o
toerist
Mountainbiker

Post by toerist »

deze zomer ben ik naar de ventoux geweest met koersfiets en bike, inderdaad op www.dekaleberg.nl staan veel nuttige gegevens en routes beschreven die redelijk vlak zijn, als aanloop heb ik er drie gedaan, dan mont ventoux (driemaal op dezelfde dag) en dan vier dagen gebiked, enkele tochten zijn uitgestippeld (wel vooraf informeren) en de ventoux met de bike kun je via het gr pad doen maar redelijk technisch (veel keien en singlestracks waar je geen hoogtevrees mag voor hebben maar superfun)
in het toerismeburo is er een kaartje beschikbaar van mogelijke aangeduide bikeroutes op en rond de ventoux, een beetje geoefend plak je die allemaal aan elkaar en heb je een mooie dagrit
en idd www.wielertoerist.be is tegenhanger voor fietsers, ook door enkele hobbyiesten opgezet en zeer verzorgd met forum
tip voor de koniginnerit : eerst La Lure, iets lager dan de ventoux maar zelfde uitzicht en dan de ventoux zelf, ge hebt dan 200 km in de benen (als ge van maulecene of bedoin vertrekt) en de twee cols van de streek, heb ik gedaan om het af te leren de laatste dag
Post Reply