Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK

Post by Jokke »

go2go2 wrote:Vind het altijd frustrerend als ik voorbij gevlamd word door van die race konijnen. Ik vraag mij dan altijd af of ik op mijn leeftijd niet beter een andere hobby ga zoeken want ik moet echt wel sucken. Bij momenten rij ik naar boven op het gemakkelijkste verzet. Bij momenten geeft mijn bryton het signaal dat ik toch wel aan mijne maximale hartslag zit. Mijn gemiddelde voor deze tocht bedroeg een beschamende 16.5 km/u.
Hey Go2go2,

Ik kan je verzekeren dat, indien je een gemiddelde van 16,5 km/u gehaald hebt, je je helemaal niet moet schamen. =D> =D>
Natuurlijk zijn er altijd van die (jongere) gasten die u voorbij vlammen, so what ?
Het belangrijkste is en blijft nog altijd dat je er plezier aan beleefd.

En ik hoop dat wij je daar gisteren een beetje bij geholpen hebben.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

dubbel
Last edited by el gordo on Mon 11 Feb 2013 19:27, edited 1 time in total.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

el gordo wrote:
go2go2 wrote:Vind het altijd frustrerend als ik voorbij gevlamd word door van die race konijnen. Ik vraag mij dan altijd af of ik op mijn leeftijd niet beter een andere hobby ga zoeken want ik moet echt wel sucken. Bij momenten rij ik naar boven op het gemakkelijkste verzet. Bij momenten geeft mijn bryton het signaal dat ik toch wel aan mijne maximale hartslag zit. Mijn gemiddelde voor deze tocht bedroeg een beschamende 16.5 km/u.
So what? Het is toch geen wedstrijd he!

En ja, ik heb op een gegeven moment het racekonijn uitgehangen om na een stop terug bij mijn compagnons te geraken. En er is niemand dat voor mij opzij moet gaan, als ik wil inhalen is dat mijn probleem. Alsook zal ik hier niet posten wat mijn gemiddelde snelheid was, hoe snel ik terug aan de start stond etc. Alsof dat zulke zaken belangrijk zijn.

Zoals je zelf en Jokke aanhalen, fun is de voornaamste reden dat we meerijden op een TT.
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

Als jij plezier aan de tocht gehad hebt is dat toch het belangrijkste...

Dat het nu tegen 15avg is of tegen 25avg!

ik had ook maar 17avg ze...
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

Was super tochtje, mijn favoriete tt in het najaar/winter. Vorig jaar bij de vrieskou vond ik het wel nog wat leuker, want die slijk, zeker zo op het einde vond ik niet zo leuk, Maar de pittige klimmetjes, afdalingen en technische stroken maakten het natuurlijk weer allemaal goed! Tot volgend jaar!

ps: mijn gemiddelde snelheid was ook maar 17, en vorig jaar 16, geen schaamte nodig :-D
peeters glenn
Mountainbiker

Post by peeters glenn »

had een zeer leuke zondag gehad zeer toffe tocht niets op aan te merken.
bevorading was dik in orde.
heb gekozen voor de 65 km en mijn gemiddelde was 18.9 denk niet slecht voor iemand die nog geen jaar rijd :-)
nog even klein vraagje heeft soms iemand gezien wanneer de foto's online komen op mtb you ?

tot volgend jaar !!!
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Voila alles is weggezet en weggestoken
Binnenkort een evaluatie en kijken wat we weer geleerd hebben ...

Jullie waren met 1402 (blijkbaar skied de mountainbiker ook graag) dank aan allemaal die betaald heeft (er waren inderdaad weer pipos tussen)

Volgend jaar de 15de, en in ZoeNKtermen betekent dat weer eens uitpakken en verrassen !
Het eindparcours blijft er zeker in en mss zit een laatste ronde op de gemalenbaksteenbaan er ook in ... we zien wel
Het parcours krijgt een facelift dat staat ook bijna vast

Vanwege alle zoenkers een dikke dank u om aanwezig te zijn
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Trade N Cycle Team was hier ook met een delegatie aanwezig. Naar goede traditie werd er genoten van deze klassieker. Al evengoed traditie, een verslagje van de rit http://www.trade-n-cycle.be/mbc-de-zoen ... 0-02-2013/

Ondanks de belofte aan een medebiker die uitermate tevreden was om 'eindelijk een keer in beeld te fietsen', kunnen we deze week geen videobeelden vrijgeven. De camera vond het zowaar nodig om enkel het voorwiel te filmen #-o ... Onze excuses :-" :-"
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

[quote="go2go2"]Vind het altijd frustrerend als ik voorbij gevlamd word door van die race konijnen. Ik vraag mij dan altijd af of ik op mijn leeftijd niet beter een andere hobby ga zoeken want ik moet echt wel sucken. Bij momenten rij ik naar boven op het gemakkelijkste verzet. Bij momenten geeft mijn bryton het signaal dat ik toch wel aan mijne maximale hartslag zit. Mijn gemiddelde voor deze tocht bedroeg een beschamende 16.5 km/u.

Dat was ik die u voorbij "vlamde" want mijn gemiddelde was 16.7 km/u :wink:
Maar ik ben wel moeten afstappen op die steile helling :-"
Op het laatste was er bij mij ook het beste af maar toch al bij al een mooie tt gereden
Heb het gevoel gehad dat er voor de helft van den toer iemand aan mijne velo aan het trekken was en niet voor-maar achteruit :-k
Mudspin
Mountainbiker

Post by Mudspin »

Langs de andere kant ben ik overal kunnen blijven rijden (alleen diene betonnen balk op het laatste dwong mij af te stappen) en heb ik zonder veel problemen de 65km gereden. Voelde het wel maar niet dat ik helemaal kapot was. Dus fijn om te lezen dat er nog zijn die het bij momenten moeilijk hebben. Ik kom die precies niet tegen op zo'n tocht. :-?

Ivm de tocht zelf : goed georganiseerd. Weinig op aan te merken. Een aanrader. Afwezigen hadden ongelijk!
Troost u, ik kon overal relatief makkelijk naar boven en tegen een goed tempo...
Maar als er een linke afdaling kwam met diepe moddersporen moest ik afstappen (ergens voor een splitsing was er zo 1),dat is ook geen zicht! :lol:
Conditie en kracht hebben is 1,geen botten techniek is iets anders. 8-[
Het was wel nog maar men 2de echte mtbtocht. (rij normaal op de weg)
Post Reply