Za 09/02/2013 Oedelem :: 10de Zwarte Veld MTB Tour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
betonboerke
Mountainbiker

Re: Za 09/02/2013 Oedelem :: 10de Zwarte Veld MTB Tour

Post by betonboerke »

Sloebertje wrote:Korte omschrijving 45km (47km)
Deel 1 (tot 1ste bevoorrading) Saai, veel te veel baan. :-?
Deel 2 (tot 2de bevoorrading) Dit was toch het beste deel van de rit met mooie single tracks, bos en onverhard. :bounce:
Deel 3 was meer een modderpoel maar toch berijdbaar. :-k
Al bij al een gewone mtb-tocht en geen verre verplaatsing waard! :roll:
Het positieve aan deze tocht was deel 2, de douches en den hot-dog. =D>
Dag Sloebertje, ik denk dat ze toch hun best gedaan hebben, het is niet gemakkelijk om in deze streek een mountainbike tocht in mekaar te steken!! En inderdaad veel macadam !! :-D Maar wij komen zeker volgend jaar terug !! :-D
Last edited by betonboerke on Sun 10 Feb 2013 14:08, edited 1 time in total.
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Hier ook gestart en was tevreden over de staat van het parcours en af en toe een beetje baan kon voor mij zeker geen kwaad en dit zeker na een ferme lumbago #-o #-o van vorige week. Volgend jaar hoop ik terug van de partij te kunnen zijn.

Grtzz

Pompierke
bikerjoeri
Mountainbiker

Post by bikerjoeri »

een zeer mooie tocht met relatief wat modder (yes...) maar wel goed berijdbaar. een zeer uitgebreide bevoorrading,eigenlijk meer een stop voor een sneukeltoer,zo'n grote keuze,echt tof... de afspuitstand was met de drukspuiten wel aangenaam maar een 5 tal afspuitplaatsen was volgens mij net iets te weinig. de bepijling was ook minimaal,niet zozeer de plaatsing ervan maar wel de kleur,die was niet zo opvallend hierdoor moesten we op sommige plaatsen goed kijken.een felle kleur van pijlen had waarschijnlijk beter geweest.
ttc-er
Mountainbiker

Post by ttc-er »

Ik vind de reacties een beetje te negatief. In het eerste deel zit wat veel baan, maar ik weet niet of er veel alternatieven zijn. Na de 1e bevoorrading (waar je toch niet kan over klagen) is de tocht wel de moeite. Deze tocht met Hertsberge vergelijken is natuurlijk voor Oedelem een oneerlijke opgave. Ze kunnen wel de vergelijking doorstaan met Adegem, Kleit, Knesselare, Maldegem zowel qua organisatie als qua parcours!!
de la vossa
Mountainbiker

Post by de la vossa »

Ik heb me alvast geamuseerd, in het begin idd heel wat macadam maar liever dat dan baggeren door de modder en meer te voet staan dan op het stalen ros. #-o
Vooral na de eerste bevoorrading (zeer verzorgd) zaten er enkele leuke, vlotlopende stukken in. Er zaten heel wat stukken in van de VTT van Sijsele vorige week maar aangezien het om mooie off-roadstukken ging, no problem! Het is inderdaad moeilijk om in de streek het ene off-roadgedeelte na het andere voor de wielen te schuiven dus ik vind dat de organisatie het maximum er heeft uitgehaald, doe zo verder en tot volgend jaar! =D>
PS. Met speciale dank aan de bevallige redbulldames aan de eerste bevoorrading! :-"
MTB85
Mountainbiker

Post by MTB85 »

Ik vond dit wel een aanrader. Er zat (in het begin) veel baan in, dit maakte de tocht niet té zwaar. Het moddergehalte viel goed mee, het was een goed berijdbaar parcours. Niets spectaculairs, maar je kan geen heuvels creëren die er niet zijn. Wij hebben ons alvast ferm geamuseerd.

De bevoorrading was gewoonweg super. En inderdaad, leuke extra, die redbull.
De douches waren degelijk en lekker warm. In deze weersomstandigheden een ideale tocht.
trapas
Mountainbiker

Post by trapas »

Tocht die er mag zijn zonder meer met een mooie startplaats en goede bevoorrading, maar ben toch wel wat op mijn honger blijven zitten door het zwakke parcours. Als je ziet hoe dicht we bij Drongengoed, Ursel, enz. komen dan mag je wel wat meer verwachten, en dat zal in de toekomst ook nodig zijn met de tocht van Assebroek op dezelfde dag.
Sloebertje
Mountainbiker

Post by Sloebertje »

betonboerke wrote:
Sloebertje wrote:Korte omschrijving 45km (47km)
Deel 1 (tot 1ste bevoorrading) Saai, veel te veel baan. :-?
Deel 2 (tot 2de bevoorrading) Dit was toch het beste deel van de rit met mooie single tracks, bos en onverhard. :bounce:
Deel 3 was meer een modderpoel maar toch berijdbaar. :-k
Al bij al een gewone mtb-tocht en geen verre verplaatsing waard! :roll:
Het positieve aan deze tocht was deel 2, de douches en den hot-dog. =D>
Dag Sloebertje, ik denk dat ze toch hun best gedaan hebben, het is niet gemakkelijk om in deze streek een mountainbike tocht in mekaar te steken!! En inderdaad veel macadam !! :-D Maar wij komen zeker volgend jaar terug !! :-D
@ Betonboerke -> ik breek zeker deze organisatie niet af hoor integendeel alle lof voor iemand die een tourtocht organiseert. =D>
Ik ben niet van deze streek maar met wat moeite moet er toch meer uit deze tocht te halen zijn.
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

Leo 95 wrote:Ik zou het parkoer zo een beetje omschrijven als een 'light' versie van Hertsberge.
ttc-er wrote:Deze tocht met Hertsberge vergelijken is natuurlijk voor Oedelem een oneerlijke opgave.
Ik bedoelde dat echt wel positief toen ik het parkoer van deze vtt, "een light versie van Hertsberge" noemde O:)
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Wel een mooie tocht,zeker met die omstandigheden en die baan is goed nu want dan kan je nog trainen,door steeds met dit weer 50km echt modder stampen heb je niks aan ja je fiets naar de kloten rijden.mooie vtt vriendelijke mensen goeie douchen en afspuit stand chapaeu hoge druk reinigers onze fiets was echt proper en dan die lekkere hotdog erbij en bevoorrading in de warmet en veel keuze.die mensen verdienen daar een pluim hoor.enja op de stukken baan jais altijd leuk in andere streek. (o)
Post Reply