Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht
Wij zijn voor de 39 gegaan en moe maar voldaan
Alles dik inorde! Waar en wanneer kunnen we de foto's bekijken? Tot volgend jaar hoop ik
An al de mannen van de organiezatie.nen dikke wel gemeende mercie.twas dik in orde.
Vanmorgen in den auto nog een 1,30 zitn pijzn dak zot wa vo zover te rijden om een bitje in de modder te gaen Rien.
Ma twas super berijdbaar.juste in 2plaskes water moeten rijden.
Wel m'n nen helm vergeten thuis .ma kon daarvoor nie weer naar huis rijden nje
Vanmorgen in den auto nog een 1,30 zitn pijzn dak zot wa vo zover te rijden om een bitje in de modder te gaen Rien.
Ma twas super berijdbaar.juste in 2plaskes water moeten rijden.
Wel m'n nen helm vergeten thuis .ma kon daarvoor nie weer naar huis rijden nje
-
pédalleur de charme
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20
Post by pédalleur de charme »
Het was een zalig ritje!Vorig jaar in de sneeuw bij -11°C. Nu veel modder dacht ik, maar dat viel beter mee als verwacht. Behoedzaam gekozen voor de 39km, maar ik had eigenlijk spijt dat ik geen grotere toer gereden heb. Genoten van elke km!Mooie klimmetjes, afdalingen en singletracks. Eindelijk nog eens genoten van op de fiets te zitten.Goed werk van de organisatie om de slechtste stukken er tussenuit te halen, en tog nog een leuke tt aan te bieden.
Na al de rezgen van de afgelopen dagen ( en 't dooiwater) was het best te doen in pellenberg
Vroeg vertrokken en dat is een voordeel want de eerste 5 km lagen er op de meeste plaatsen heel
vettig bij, maar daarna was het zo goed als overal te doen,..... je kon op de fiets blijven
Proficiat aan de organisatie om er de echte vettige, klo... stukken der uit te halen
Bevoorrading en efspuit waren dik in orde......
Mij zien ze volgend jaar terug en wie dacht dat het echt baggeren wes, en daarvoor thuis bleef , heeft weer eens ongelijk
gehad.
Eeen duizens bikers aanwezid en dit waren voor het grote deel echte mtb-ers
see you next iear
Vroeg vertrokken en dat is een voordeel want de eerste 5 km lagen er op de meeste plaatsen heel
vettig bij, maar daarna was het zo goed als overal te doen,..... je kon op de fiets blijven
Proficiat aan de organisatie om er de echte vettige, klo... stukken der uit te halen
Bevoorrading en efspuit waren dik in orde......
Mij zien ze volgend jaar terug en wie dacht dat het echt baggeren wes, en daarvoor thuis bleef , heeft weer eens ongelijk
gehad.
Eeen duizens bikers aanwezid en dit waren voor het grote deel echte mtb-ers
see you next iear
De Rotselaarse Mountainbike Vrienden zagen dat het goed was. Met z'n vijven aanwezig voor een schitterende tocht.
Proficiat aan de organisatie.
Proficiat aan de organisatie.
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Een aangekondigde kroniek: een topper van een tocht in Pellenberg.
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Keek al weken uit naar mijn kennismaking doordat ik vorig jaar met die sneeuw t risico niet nam voor de verplaatsing en totaal geen spijt van gehad :D
Wou op tijd vertrekken met de mogelijke moddertoestanden maar had me beetje overslapen, griep hangt blijkbaar bij ons in huis denk ik.
Vertrokken, nog rap beetje lucht er uit gelaten of k ging daar een eindje geschoven hebben en na paar km mochten de beentjes al eens getest worden op eerste klim van de dag.
Toen ging het snel, had niet verwacht dat de hellingen zo snel gingen opvolgen. Overal deftig bovengeraakt, enkel op Chartreuse voetje moeten zeggen door de modder wegglijden en geraakte niet meer boven. Tot mijn plezier op de heel stijle klimmetjes ook goed bovengeraakt, enkel de afdalingen wat kalmer gedaan, hier en daar (op alle plaatsen dus) opletten voor wegschuiven. Na ravi een was het meer tussen de velden met bijhorende wind en die zat fel. Laatste tien km was het beste er wat af, bij laatste splitsing nog even getwijfeld maar toch de langere afstand volgehouden, en bijna had ik er spijt van. Ketting blokkeerde a la Pauwels, beetje modder weggehaald en uiteindelijk toch kunnen uitrijden moe maar voldaan.
Eerste tt van het jaar met hoogtemeters, en ben er content van. Volgend jaar liefst ne keer droog als het kan.
Wou op tijd vertrekken met de mogelijke moddertoestanden maar had me beetje overslapen, griep hangt blijkbaar bij ons in huis denk ik.
Vertrokken, nog rap beetje lucht er uit gelaten of k ging daar een eindje geschoven hebben en na paar km mochten de beentjes al eens getest worden op eerste klim van de dag.
Toen ging het snel, had niet verwacht dat de hellingen zo snel gingen opvolgen. Overal deftig bovengeraakt, enkel op Chartreuse voetje moeten zeggen door de modder wegglijden en geraakte niet meer boven. Tot mijn plezier op de heel stijle klimmetjes ook goed bovengeraakt, enkel de afdalingen wat kalmer gedaan, hier en daar (op alle plaatsen dus) opletten voor wegschuiven. Na ravi een was het meer tussen de velden met bijhorende wind en die zat fel. Laatste tien km was het beste er wat af, bij laatste splitsing nog even getwijfeld maar toch de langere afstand volgehouden, en bijna had ik er spijt van. Ketting blokkeerde a la Pauwels, beetje modder weggehaald en uiteindelijk toch kunnen uitrijden moe maar voldaan.
Eerste tt van het jaar met hoogtemeters, en ben er content van. Volgend jaar liefst ne keer droog als het kan.
- JuMa
- Mountainbiker
Zoals al verschillende mensen schreven: nen dikke proficiat aan de organisatie!
Het parcours was idd beter berijdbaar dan ik verwacht had, hoewel het natuurlijk stoempen en schuiven bleef, maar het bleef plezant en dat is toch het belangrijkste!
2 keer moeten afstappen voor een klimmeke,
eerste keer omdat mijn ketting vast gelopen was
en den 2e keer was ergens op't einde omdat mijn benen helemaal verkrampt waren en ik net teveel kracht moest zetten om nog boven te geraken.
1,5 maand ni rijden is natuurlijk ni goed hé!
Tot volgend jaar.
Het parcours was idd beter berijdbaar dan ik verwacht had, hoewel het natuurlijk stoempen en schuiven bleef, maar het bleef plezant en dat is toch het belangrijkste!
2 keer moeten afstappen voor een klimmeke,
eerste keer omdat mijn ketting vast gelopen was
en den 2e keer was ergens op't einde omdat mijn benen helemaal verkrampt waren en ik net teveel kracht moest zetten om nog boven te geraken.
1,5 maand ni rijden is natuurlijk ni goed hé!
Tot volgend jaar.
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Toen ik las dat de organisatie een extra inspanning deed om een goed berijdbaar parcours aan te bieden, vielen alle twijfels weg. Off to Pellenberg.
En ze hebben dat prima gedaan.
Veel zware modder, maar nergens echt nat of baggeren in het slijk.
Op de 54 km geen enkele keer moeten afstappen.
2 bevoorradingen waren meer dan in orde.
Dus nog maar eens tot volgend jaar.
En ze hebben dat prima gedaan.
Veel zware modder, maar nergens echt nat of baggeren in het slijk.
Op de 54 km geen enkele keer moeten afstappen.
2 bevoorradingen waren meer dan in orde.
Dus nog maar eens tot volgend jaar.