Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Het hangt er een beetje vanaf hoe stijf wiel en frame zijn zou ik denken?
En voor plakkende modder heb je ook wat meer ruimte nodig,...
En voor plakkende modder heb je ook wat meer ruimte nodig,...
- tigrolino
- Mountainbiker
Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Als we het allemaal mogen geloven dan is er geen stoppen aan en zal de 26" van de medium/high en de markt weggeveegd worden. Prachtige tijden voor koopjes van 26" fietsen in het verschiet
Let's wait and see.
-
pompierke 349
- Mountainbiker
Post by pompierke 349 »
kan er mij ieman zeggen of er 650b wielen passen in
een scott scale 2011
grtz
een scott scale 2011
grtz
URLBikeradar wrote:Try as we did to remain cynical about the ‘Emperor’s new wheel size,’ there’s no doubt it cuts an immediately friendly balance between rapid acceleration/turning, and noticeably better speed sustain on rough terrain than a 26in wheel with the same tyre size.
- Scottybiker
- Mountainbiker
Post by Scottybiker »
Nope, heb zelf ook een Scale 26'' carbon frame maar jammer genoeg is dit frame niet compatibel met de 650b standaard.pompierke 349 wrote:kan er mij ieman zeggen of er 650b wielen passen in
een scott scale 2011
grtz
Frame is de krap aan de liggende achtervork.
Met een slick zou het gaan maar dat is niet echt de bedoeling denk ik
- tigrolino
- Mountainbiker
Er is nu ongeveer een jaartje voorbij sinds ik deze thread opstartte en wat is er allemaal veranderd zeg.
Het aanbod neemt steeds toe en de vewachting is nu dat voor het seizoen 2014 er een volwaardig aanbod van talrijke merken zal zijn.
De definitieve doorbraak maw.
Ben benieuwd wat de grote 4 Specialized, Trek, Giant en Merida zullen doen op vlak van 650b ?
Gaat de doorbraak zich concentreren op het All-mountain/trail/enduro gedeelte waar de 29er fabrikanten zeggen dat ze de geometrie niet goed krijgen en de markt voorbestemd is voor 650b of zal ook het hardtail segment XC er een concurrent bij krijgen ? Indien ja ten nadele van 26 of 29 of beide wielmaten.
Een ding is zeker er zijn weinig sporten waar zoveel vrijheid bestaat als bij MTB en dit tot grote vreugde van alle mountainbikers. Dit maakt onze sport toch wel uniek dacht ik !
Het aanbod neemt steeds toe en de vewachting is nu dat voor het seizoen 2014 er een volwaardig aanbod van talrijke merken zal zijn.
Ben benieuwd wat de grote 4 Specialized, Trek, Giant en Merida zullen doen op vlak van 650b ?
Gaat de doorbraak zich concentreren op het All-mountain/trail/enduro gedeelte waar de 29er fabrikanten zeggen dat ze de geometrie niet goed krijgen en de markt voorbestemd is voor 650b of zal ook het hardtail segment XC er een concurrent bij krijgen ? Indien ja ten nadele van 26 of 29 of beide wielmaten.
Een ding is zeker er zijn weinig sporten waar zoveel vrijheid bestaat als bij MTB en dit tot grote vreugde van alle mountainbikers. Dit maakt onze sport toch wel uniek dacht ik !
Daar zegde zo iets. Ook tof voor mensen die graag fietskes bouwen/ombouwen.tigrolino wrote:Er is nu ongeveer een jaartje voorbij sinds ik deze thread opstartte en wat is er allemaal veranderd zeg.
Als ik zo overal lees en hoor, is 650B noch mossel noch vis...
Investering in 650B wielen in een 26" kader zal blijkbaar weinig aarde aan de dijk brengen.
Kovan
Investering in 650B wielen in een 26" kader zal blijkbaar weinig aarde aan de dijk brengen.
Kovan
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Voor mij is 650 b vooral de reactie van de merken die niet op de 29" boot wouden stappen, maar nu ze zien dat aan 29" naast nadelen ook serieuze voordelen zijn en vooral dat er goud mee te verdienen is willen ze zonder teveel gezichtsverlies toch grotere wielen, en dan komt er een standaard bij!
Ik denk niet dat het de klant is die profiteert van een 3' wielmaat, en de kleine handelaar gaat ook geen profijt doen!
Een 27,5, dat gaat volgens mij vooral "a small or poor mans's 29'er" worden in het XC en marathongebeuren. Je kan goedkopere wielen kopen met gelijkaardige inertie en stevigheid maar ze zullen wat meer botteren.
In gravity gaat het gewoon dikke rubbers worden, met brede velgen!
Ik denk niet dat het de klant is die profiteert van een 3' wielmaat, en de kleine handelaar gaat ook geen profijt doen!
Een 27,5, dat gaat volgens mij vooral "a small or poor mans's 29'er" worden in het XC en marathongebeuren. Je kan goedkopere wielen kopen met gelijkaardige inertie en stevigheid maar ze zullen wat meer botteren.
In gravity gaat het gewoon dikke rubbers worden, met brede velgen!