Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pipistrello
Mountainbiker

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Post by pipistrello »

Respect voor de organisatie maar bij dit weer: leve de Kempen.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Goe bezig mannen en chapeau....... en geen gezeik, tot morgen
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

morgen ook aanwezig voor de langste afstand
zal deugd doen en de modder nemen we er bij O:)
JanDeWinter
Mountainbiker

Post by JanDeWinter »

Enkele antwoorden op jullie vragen...

de finale splitsing tussen de 39 km en de 49 is op ongeveer 28 à 30 Km. Op dat moment zal het wel duidelijk zijn of deze extra Km nog haalbaar zijn.

de GPX track van de verschillende afstanden worden vanavond nog op onze website geplaatst. Het is wel mogelijk dat er hier en daar een klein verschil is met wat is afgepijld. Dit heeft te maken met finale beslissingen om jullie een ideaal parkoer aan te bieden gegeven de omstandigheden.

er zijn geen privé stukken in dit traject, dus deze TT is ook op andere momenten te berijden.

Voor de mannen van Haacht...
de beste plek om aan te sluiten, lijkt mij het 'chartreusebos' op de grens tussen Linden en Holsbeek. Komend van de Rotselaarsestw rijd je rechtdoor (straat noemt Asseltveld) en neem je de eerste rechts na het kruispunt met de straat naar Kortrijk-Dutsel (via de groene lus van de Bloso-route Holsbeek). Aan de vijver in het Chartreusebos kom je dan op onze TT. Hoe ver het dan nog is naar de aankomst hangt af van de afstand die je kiest ... Als je de 54 Km kiest, is het nog 37 Km.

Uit de controle van vandaag bleek het parkoer beter te berijden dan we hadden verwacht. Ook de mannen van de Zoenk die vandaag in groep aanwezig waren (morgen jaarvergadering) waren heel positief. Vandaag waren er wel slechts enkele tientallen fietsers...

Tot morgen
mambo en co
Mountainbiker

Post by mambo en co »

het waren de bleu riders van in onze streek ,maar wel komen betalen zeer tof van de mannen
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Offshore wrote: Voorstel : dit weekend gaan we allemaal naar twee plekken, eentje zaterdag en eentje zondag. De bike, die laten we thuis in de garage staan. En wat we gespaard hebben aan tijd (en aan slijtage !!) drinken we op in de kantine!!
Met oprechte dank aan de talloze inrichters die ons een leuk weekend trachten te bezorgen !
+1 (o)
janbiker
Mountainbiker

Post by janbiker »

"Amaai!", zou Pellenberg-inwoonster Annemie Struyf kunnen gezegd hebben. Het was een heftig tochtje. In de eerste helft van de 54 km zat toch nog heel veel modder, in alle varianten: diep, kleverig, dun, glad, lichtbruin tot zwart, met en zonder plassen,.... Maar we zijn er doorgeraakt, een paar schuivers daar gelaten. Op het einde was het vooral de wind die nog lelijk tegen kwam blazen.

Voor de rest wel uitstekend georganiseerd en als Lindense freebiker toch nog nieuwe hellingen ontdekt in mijn eigen streek. Ik zat uiteindelijk (op mijn garmin) aan 52 km, 760 hoogtemeters en een schamele 17,6 gemiddeld. Moe maar voldaan.

Een pluim voor de organisatie en volgend jaar zeker opnieuw van de partij (en dan hopelijk voor een droge editie).
Last edited by janbiker on Sun 03 Feb 2013 16:40, edited 2 times in total.
Mudspin
Mountainbiker

Post by Mudspin »

Men eerste echte "toertocht" op de mtb,ben meer wegrenner.(en dus complete newb op de mtb!)
Ik vond het in de beginfase behoorlijk vettig!:lol:
Paar keer blijven pattineren in de modder,of weggeschoven...vanachter leek ik totaal geen grip te hebben in de beginstukken! #-o
Ligt dit vooral aan de rijstijl/durf/of banden(Schwalbe Rocket Ron 29" 2.25“)?
Soms leek men achterwiel ne put te graven ipv vooruit te willen. :lol:
Daarna ging het mij veel beter af,richting Lubbeek was het iets minder drassig leek me.
Leuke tocht,wel niet zo simpel voor een "beginneling" leek me? :-"
anho
Mountainbiker

Post by anho »

Knap parcours uitgezet: voldoende uitdagend en nergens te gek. Ik heb genoten. Nu hopen op een snel invallende lente. Er komen teveel mooie TT's aan (o)
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

Vandaag ook afgezakt naar Pellenberg, geen uur spijt gehad na de eerste adaling op de eerste molshoop mijn ketting doorgetrapt #-o ](*,) maar aan de start de juiste communicatie gekregen om dit euvel te herstellen M.A.W. aan de eerste bevoorrading op amper 3km van de start 8) :roll: na een pittige afdaling (op de baan) net niet aangekomen aan de ravito enkele bikers gevolgd die (goed bedoeld)mij voor reden naar de achterkant van infrax :wink: zij waren wel zo vriendelijk om mij terug naar boven te duwen =D> =D> =D> ik verwacht wel een seriueze factuur (drie man met zondagsdienst) 8-[ 8-[ eens aan de ravito mijne bike profesioneel laten herstellen.
Daarna eigenlijk de tocht begonnen en tot mijn grote verwondering een aangename en niet te vettige tocht gereden, eigenlijk was alles vlot berijdbaar .
zeker tot volgend jaar en dank aan de bikers die hun hulp aangeboden hebben.
Organisatie proficiat =D> =D> =D> bedankt voor de leuke voormiddag.

Groeten SASbiker Gé
Post Reply