Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Feel Lucky Punk
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by Feel Lucky Punk »

Voor zij die nog niet overtuigd mochten zijn van het nut om ook dat kleine schroefdopje van je energiegelleke niet in de goot te keilen of in de gracht te droppen ... uiteindelijk komt 't meeste van onze plastiek-shit in de zee terecht met alle gevolgen van dien [-X

Kijk en wees verontwaardigd en spreek er anderen over aan:

http://www.midwayfilm.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:oops:
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

Feel Lucky Punk wrote: Kijk en wees verontwaardigd en spreek er anderen over aan:

http://www.midwayfilm.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik word er stil van....
de loos alexander
Mountainbiker

Post by de loos alexander »

ik rij ook al enkele jaren met de mtb en doe ook al reeds tt's mee in de ronde van het waasland en merkt dat ook op , ik zelf neemt mijn rommel en vuiligheid mee naar de start en aankomst of tot aan de bevoorrading . ook merk ik veel tijdens tochten dat er tiidens trajecten bewegwijzeringen verdwijnen en zelfs echt waar agresief gedrag tot zelfs spijkers op de routes word gegooit door omwonende . zijn er bij andere tochten ook soort gelijken voorvallen . mvg alexander .
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Feel Lucky Punk wrote:
Kijk en wees verontwaardigd en spreek er anderen over aan:

Inderdaad, elke bijdrage die we kunnen doen, moeten we doen! Zo was ik er in 2011 bij mijn eerste officiële marathon in Bouillon er over verbaasd zoveel kapotte binnenbanden op het parkoers te zien. Voor zover ik weet, weegt zo'n kapotte binnenband echt iet meer dan ene zonder gat in.
De afval die we onderweg produceren weegt nooit meer dan wat we meebrachten en kunnen we dus gemakkelijk verder op de tocht meenemen.

Aan de andere kant, moeten we ook verder durven kijken en onszelf in vraag stellen. Welke roofbouw plegen we op de natuur om al onze mooi fietsspullen te kunnen maken, zelfs al dragen we er goed zorg voor en proberen we alles achteraf te recycleren.
Ik ga er niet voor stoppen met onze prachtige hobby, maar af en toe in de spiegel kijken kan ook geen kwaad.
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

fredje_76 wrote:
Griet wrote:Persoonlijk vind ik wel dat ge JA moogt roepen om te passeren,dan weet ge tenminste dat er iemand voorbij komt en verschiet ge uw gene bult.
Dus daar vind ik niks mis mee.
Zolang ze je idd maar niet opzijduwen en ik denk dat dit maar eens uitzonderlijk gebeurd.
Van de meesten krijg je "bedankt" of "yoh" te horen.
Ik weet niet hoe het hier bij andere forumleden zit maar mijn mening is dat er toch met respect voor de medebiker wordt gereden.
Klopt. Ik hou het bij een beleefdere versie "ik kom links/rechts" en wacht tot wanneer de plaats het toelaat.

Als ik zelf voorbijgestoken word, vind ik het ook leuk om iets te horen, kwestie van dus inderdaad niet te schrikken. Niks zo boerig dan bikers die zomaar passeren, zonder iets te zeggen.

Mijn mening hé...

mee eens , na een jaar van inactiviteit , merkte ik toch op dat er op vlakkere tochten veel agressiever gereden word dan elders ... ook verleden week in herent winksele enkele die echt hard voorbij komen in afdalingen opplaatsen dat ge zegt ,,wow ..net niet ,,zonder boe of bah ge schrikt uw dan rot ...,,, persoonlijk ben ik ook bang als de trend zo voort gaat er toch ongelukken gaan gebeuren , en mtb ers een hele slechte naam
als je iets zegt kun je altijd net iets meer plaats geven ipv ,, t elkaar moeilijk te maken ... is echt wedstrijdgedrag ..een optie voor die gasten is vertrek zo vroeg mogelijk , liefst voor t start uur , maar dan kunnen ze hunne tram niet uit denk ,,,, RESPECT is zowel voor op de weg , als in t veld ;-)
jokke0066
Mountainbiker

Post by jokke0066 »

Ik was dit weekend ook in Winksele-Herent en al zeg ik het zelf, ik behoor bij de iets snellere rijders die regelmatig iemand voorbij steken. Maar ik let er steeds op waar en wanneer ik voorbij steek. Als het niet kan dan blijf ik achter mijn voorligger rijden hoe traag ook. En als ik dan iemand voorbij steek zeg ik steeds een dank woordje.
Alle respect trouwens voor de (tragere) rijders die het parcour afleggen want het was niet altijd gemakkelijk rijden.

Maar als je moet afstappen op een helling probeer dan aub zo snel mogelijk aan de kant te gaan als je tevoet verder moet en dat niet iedereen van de fiets moet achter jou of dat je heel de groep ophoud, en dat was al snel 50man zondag.
Om eerlijk te zijn ik was bij die groep die soms als een gek naar beneden reed op soms niet verantwoorde stukken :D eens beneden besefte ik dat wel, 1 foute beweging en niet alleen ik maar ook nog anderen kunnen gekwetst raken.
Ik had inderdaad vroeger moeten vertrekken maar moest al 40km rijden voor ik in Winksele was. Dan moet je wel net iets te vroeg uit de veren :D

Mvg, Jokke
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

jokke0066 wrote:Maar als je moet afstappen op een helling probeer dan aub zo snel mogelijk aan de kant te gaan als je tevoet verder moet en dat niet iedereen van de fiets moet achter jou of dat je heel de groep ophoud, en dat was al snel 50man zondag.

Mvg, Jokke
Iedereen zijn deel van de lol maar snap je volledig, kom het ook regelmatig tegen... is heel frustrerend want je weet niet of je anders boven zou geraken in sommige gevallen
WOLF!
Mountainbiker

Post by WOLF! »

jokke0066 wrote:Maar als je moet afstappen op een helling probeer dan aub zo snel mogelijk aan de kant te gaan als je tevoet verder moet en dat niet iedereen van de fiets moet achter jou of dat je heel de groep ophoud.
Of bergop overal afstappen en in de weg lopen; op de platte stukken komen ze je dan terug voorbij gevlogen tegen 45 per uur om dan weer in de weg te lopen op de volgende stijle helling ](*,) .
omega1
Mountainbiker

Post by omega1 »

Grappig iets gezien vandaag. Luidkeels roepen dat we opzij moeten; Passeren tegen een overdreven snelheid waarvan je denkt (wauw, die hebben conditie) en ze nadien zien afslaan voor de kleine route terwijl jij de grote tour rijdt en daarom je krachten doseert om later erger te voorkomen.

't Leukste is een bende baanwielrenners die veel commentaar hebben voorbij steken en kijken naar hun blikken :-) :-)

Moest iedereen eens leren dat de TT's er zijn om u te amuseren en er eigenlijk niets bij walt te winnen dan zou het ook leuker zijn voor iedereen.
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

omega1 wrote:Grappig iets gezien vandaag. Luidkeels roepen dat we opzij moeten; Passeren tegen een overdreven snelheid waarvan je denkt (wauw, die hebben conditie) en ze nadien zien afslaan voor de kleine route terwijl jij de grote tour rijdt en daarom je krachten doseert om later erger te voorkomen.

't Leukste is een bende baanwielrenners die veel commentaar hebben voorbij steken en kijken naar hun blikken :-) :-)

Moest iedereen eens leren dat de TT's er zijn om u te amuseren en er eigenlijk niets bij walt te winnen dan zou het ook leuker zijn voor iedereen.
moest iedereen nu eens snelheid los zien van een afstandkeuze dan zou er hier misschien minder gekankerd worden over ongehoord gedrag. als ik graag een lange tocht op mijn gemak af leg dan doe ik dat gewoon. als ik graag aan hoog tempo een korte rit afleg dan doe ik dit ook gewoon. of ik dat op een parcours van een organisatie doe of op een zelf uitgestippeld parcours, maakt niet uit. of ik zou roepen om aan de kant te gaan... dat denk ik niet. veel hangt af vd situatie. als je de hele weg in neemt terwijl je makkelijk plaats kan laten zal ik mss ook eens vragen om opzij te gaan.
en of ik nu op gemak rij of mij het zwart voor de ogen rij... in beide gevallen kan ik mij amuseren.

wat betreft dat voorbij steken, wie maakt er nu een snelheidsrace van? of al in je opgekomen dat die mensen mss hun benen aan het losrijden zijn?

soit, ieder zijn goesting, plezier en mogelijkheden. veroordeel gewoon niet zo snel en bekijk het eens objectief in plaats van met jezelf te vergelijken. zolang iedereen zich aan de verkeersregels houdt en een beetje hoffelijk rijdt, zijn er niet gauw problemen.
Post Reply