5/12/04 De Panne Beach Endurance
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Het meest eerlijke is de startboxen indelen volgens de resultaten van het voorgaande jaar.
Box 1 - 50
Box 2 51 - 200
Box 3 201 - 350
Box 4 de rest.
Hoewel ik vind dat de startpositie toch niet zoveel invloed meer heeft als voor 2 jaar. Dan had je nog de files bij de ingang van de camping. Met de huidige lange aanloopstrook, kunnen de gasten die een beetje kunnen trappen toch veel plaatsen inhalen.
Maar misschien zal het dan toch niet meer mogelijk zijn om in de eerste 100 te rijden. Dus startboxen volgens de uitslag van het vorige jaar.
Box 1 - 50
Box 2 51 - 200
Box 3 201 - 350
Box 4 de rest.
Hoewel ik vind dat de startpositie toch niet zoveel invloed meer heeft als voor 2 jaar. Dan had je nog de files bij de ingang van de camping. Met de huidige lange aanloopstrook, kunnen de gasten die een beetje kunnen trappen toch veel plaatsen inhalen.
Maar misschien zal het dan toch niet meer mogelijk zijn om in de eerste 100 te rijden. Dus startboxen volgens de uitslag van het vorige jaar.
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
Strandrace gereden zoals ieder jaar: geen risico's genomen in de start: ga de maandag graag ongebroken gaan werken. Tijdens de race de tijd gehad om een klapke te slaan met Steve Ramon: sympathieke topsporter die toegaf dat het mountainbiken gelijk toch lastiger was dan het motocrossen. (Al kwam dit omdat hij niet zo veel mountainbiket als crosst zie hij zelf.)
Ben 606de geeindigd zonder mij te forceren (gem. hartslag van 165) en zonder te vallen.
Er zat meer in, maar in de maanden oktober - november rij ik toch niet zo veel met de velo dus ben ik wel tevreden.
Tot slot nog dit: aan allen die zagen overhet vele inschrijvingsgeld: of je doet mee en betaalt of je doet niet mee. Niemand wordt verplicht é om mee te doen.
Volgend jaar opnieuw van de partij.
Ben 606de geeindigd zonder mij te forceren (gem. hartslag van 165) en zonder te vallen.
Tot slot nog dit: aan allen die zagen overhet vele inschrijvingsgeld: of je doet mee en betaalt of je doet niet mee. Niemand wordt verplicht é om mee te doen.
-
roveny
- Mountainbiker
Allé,
ik wil iedereen proficiat wensen met zijn plaats in de rangschikking;
ikzelf als bleuke ( met buikje) met geen zandervaring heb hetvolgende gereden :
vlot gestart zonder te vallen ( wel vallende mtb'ers moeten ontwijken), en met 27 - 28 km /u over het strand richting Frankrijk gevlogen. Gelukkig besefte ik dat dat veel te snel was voor mij, maw snel gezakt naar zo'n 22 km/u wat me veel beter ligt.
De rest van de rit nogal vlot afgewerkt, de beginnende krampen in de bovendijspier erbij genomen. Op de betonstukken flink afgeremd ( ik wou zonder schaafwonden gaan werken) en dus tijd verloren.
Björn heeft me nog bedankt toen ik zeer duidelijk de weg voor hem vrijmaakte op de betonstrook van Frankrijk terug naar de camping. ( aardige man zeg)
Uiteindelijk aangekomen als ...
1028 st na iets minder dan 3u. ( 2u 56 min)
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik dit zonder training vlot heb verwerkt, maar het resultaat is er dan ook naar.
Ik ben er vrij zeker van dat ik volgend jaar er weer zal staan ... met een betere eindplaats ?
Sportieve mtb groeten !
R
ik wil iedereen proficiat wensen met zijn plaats in de rangschikking;
ikzelf als bleuke ( met buikje) met geen zandervaring heb hetvolgende gereden :
vlot gestart zonder te vallen ( wel vallende mtb'ers moeten ontwijken), en met 27 - 28 km /u over het strand richting Frankrijk gevlogen. Gelukkig besefte ik dat dat veel te snel was voor mij, maw snel gezakt naar zo'n 22 km/u wat me veel beter ligt.
De rest van de rit nogal vlot afgewerkt, de beginnende krampen in de bovendijspier erbij genomen. Op de betonstukken flink afgeremd ( ik wou zonder schaafwonden gaan werken) en dus tijd verloren.
Björn heeft me nog bedankt toen ik zeer duidelijk de weg voor hem vrijmaakte op de betonstrook van Frankrijk terug naar de camping. ( aardige man zeg)
Uiteindelijk aangekomen als ...
1028 st na iets minder dan 3u. ( 2u 56 min)
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik dit zonder training vlot heb verwerkt, maar het resultaat is er dan ook naar.
Ik ben er vrij zeker van dat ik volgend jaar er weer zal staan ... met een betere eindplaats ?
Sportieve mtb groeten !
R
als iedere chrono nu opeens 15 of 20 euro zal moeten gaan kosten dan wordt het een dure hobby om der een stuk of 25 per jaar te doen zoals ik nu doe.Berggeit wrote:Da is gesprokensleery wrote: Tot slot nog dit: aan allen die zagen overhet vele inschrijvingsgeld: of je doet mee en betaalt of je doet niet mee. Niemand wordt verplicht é om mee te doen.
ik heb er geen probleem mee dat er een centje verdiend wordt, er mag zelfs een mooi centje verdiend worden, maar in dit geval lijkt het me dat er poen geschept wordt. ofwel hebben ze een aantal vreemde uitgavenposten... Als ik dit vergelijk met onze hagelandse chrono, en daar ken ik toevallig heel goed de kostenstructuur van, tja, dan krab ik toch eens goed in mijn "oar".
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Ons kusttoerisme zal waarschijnlijk een nieuwe goudader aangeboord hebben?Iegienie wrote:als iedere chrono nu opeens 15 of 20 euro zal moeten gaan kosten dan wordt het een dure hobby om der een stuk of 25 per jaar te doen zoals ik nu doe.Berggeit wrote:Da is gesprokensleery wrote: Tot slot nog dit: aan allen die zagen overhet vele inschrijvingsgeld: of je doet mee en betaalt of je doet niet mee. Niemand wordt verplicht é om mee te doen.
ik heb er geen probleem mee dat er een centje verdiend wordt, er mag zelfs een mooi centje verdiend worden, maar in dit geval lijkt het me dat er poen geschept wordt. ofwel hebben ze een aantal vreemde uitgavenposten... Als ik dit vergelijk met onze hagelandse chrono, en daar ken ik toevallig heel goed de kostenstructuur van, tja, dan krab ik toch eens goed in mijn "oar".
- Michelleke
- Mountainbiker
Re: startplaats
Post by Michelleke »
Voor alle duidelijkheid: je inschrijving vroeg of laat insturen speelt geen rol: de zgn. vergunninghouders hebben de nummers tot 440 of zoiets (ik ken het nummer niet exact), ook al hebben die op't laatst ingeschreven. De vroegste inschrijvingen van de niet-vergunninghouders hebben nummers daar net na, en zij starten in het 2de blok (of je nu als eerste of als laatste hebt ingeschreven).denniz wrote:Ik vind t erg dat je startpositie zo wordt tenietgedaan door je inschrijving vroeg of laat te doen...
De enige oplossing is x eurokes af te dokken voor een licentie om jezelf niet al bij de start te benadelen. Maar als je maar één wedstrijd per jaar zou rijden, wordt het toch al wel een iet of wat dure dag...
Ik schreef hier al eerder dat het veel eerlijker zou zijn om je startplaats te laten bepalen door je uitslag van het vorige jaar, net zoals The Raceface het hier stelt. Bovendien zou het volgens mij het gevaar voor massale valpartijen ook nog sterk verminderen, omdat er nu inderdaad tragere mannen van voor rijden, die dan voor de veel snellere groep plots uit het niets opduiken, met valpartijen tot gevolg.
Door de uitslag van vorig jaar te nemen zou je de snelleren, de middenmoot en de trageren telkens min of meer bij hun evenwaardigen zetten. Maar ik vermoed dat de heren van de organisatie hier om de een of andere reden geen voorstander van zijn... Het is trouwens ook een regel die in grote loopwedstrijden wordt toegepast, dus nieuw is het idee zeker niet...
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
Inderdaad, het zou veel eerlijker zijn en veel minder gevaarlijk.
Neem nu aan de hand van de inschrijvingen dat er 600 van de eerste 800 gerangschikten van vorige editie zijn ingeschreven. Geef hen dan ook startnummers van 1 tot 600 .Verdeel die deelnemers dan gewoon volgens klassement in 4 boxen van 150 dlnrs. En al de rest in de 5de box. Wie niet in zijn juiste box staat moet zich verplaatsen of anders stuurnummer eraf en gedaan race. Een goeie 10 minuten voor de start de linten weg tussen de boxen en iedereen is er klaar voor. Een voordeel voor wie vooraan wil starten is ,dat hij geen uur voor de start er al moet staan kou lijden.
De spanning in de race zou ook toenemen, want de gelijkwaardige renners zouden nu vanaf de start al bij elkaar rijden. De betere die anders achteraan moeten staan zouden er geen inhaalrace meer moeten van maken ,om zo halverwege ergens te eindigen.
Neem nu aan de hand van de inschrijvingen dat er 600 van de eerste 800 gerangschikten van vorige editie zijn ingeschreven. Geef hen dan ook startnummers van 1 tot 600 .Verdeel die deelnemers dan gewoon volgens klassement in 4 boxen van 150 dlnrs. En al de rest in de 5de box. Wie niet in zijn juiste box staat moet zich verplaatsen of anders stuurnummer eraf en gedaan race. Een goeie 10 minuten voor de start de linten weg tussen de boxen en iedereen is er klaar voor. Een voordeel voor wie vooraan wil starten is ,dat hij geen uur voor de start er al moet staan kou lijden.
De spanning in de race zou ook toenemen, want de gelijkwaardige renners zouden nu vanaf de start al bij elkaar rijden. De betere die anders achteraan moeten staan zouden er geen inhaalrace meer moeten van maken ,om zo halverwege ergens te eindigen.
-
Guest
proficiat aan mijn gertusje
Post by Guest »
Na ziek geweest te zijn nog zo een prestatie neerzetten, een dikke chapeau!
GOGOGO boy \:D/ you are the best!
starten
Dat zou inderdaad de oplossing zijn van de uitslag van vorig jaar op te vragen en zo de boxen te vullen... Het zou uitg. de nieuwe deelnemers een eerlijker indeling zijn. Ik vraag me af of iedereen in die eerste 440 wel degelijk een vergunning hadden, er stonden ook mensen bij met een niet zo afgetraind lichaam waarbij ik onmiddelijk de bedenking maakte: Hebben die bikers een vergunning en doen die bikers competitie,
?
Nu ja, ik blijf eerlijk en als ik geen vergunning heb vul ik deze ook niet in, maar ik twijfel er zeer aan of de organisator dit controleert.
Van de inschrijvingsprijs, is wel wat duur maar dit weet je vooraf en deelnemen is vrijblijvend.BTW. een muts kost vlug 10 euro, de drank dat je kreeg (is wel sponsoring) maar kost ook geld en de levenslange herinnering
is zelfs met 17 euro niet betaalbaar. DUS zeker de moeite om deel te nemen.
Nu ja, ik blijf eerlijk en als ik geen vergunning heb vul ik deze ook niet in, maar ik twijfel er zeer aan of de organisator dit controleert.
Van de inschrijvingsprijs, is wel wat duur maar dit weet je vooraf en deelnemen is vrijblijvend.BTW. een muts kost vlug 10 euro, de drank dat je kreeg (is wel sponsoring) maar kost ook geld en de levenslange herinnering