xtr trial of race

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
ce_cannondale
Mountainbiker

xtr trial of race

Post by ce_cannondale »

hallo

Ik weet dat er al veel geschreven is geweest over remmen maar ik zou toch graag eens jullie mening weten.
Ik ben op zoek naar nieuwe schijfremmen, ik denk xtr te nemen maar de welke, de trials of de race versie? Of toch een ander idee r1 racing mss? Wat denken jullie?

mvg Cedric
dr paaj
Pro

Re: xtr trial of race

Post by dr paaj »

Buitenland en lange afdalingen de trail, lokaal BE de race.
Dickie
Mountainbiker

Re: xtr trial of race

Post by Dickie »

Ik heb op Ebay de Trail versie kunnen kopen een dik jaar geleden voor op de fully.
Zeer content van, heel wat power aan één vinger en toch nog goed doseerbaar.
Vooral op steile afdalinkjes komen de kwaliteiten van de rem goed tot uiting.
Je krijgt het gevoel van steeds power op overschot te hebben en dat geeft een pak meer vertrouwen.

Zo tevreden dus dat ik voor op de rigid de raceversie heb gekocht.
Eerste indruk: de trails lijken wat bijteriger, de race heeft iets meer hendelbeweging nodig om op hetzelfde punt qua remvermmogen te komen.
Net goed voor het gebruik dat ik er mee plan, de rigid gaat mee voor vlakkere parcours (lokaal dus :wink: )
Zuiver op power voel ik geen verschil.

Langere leverbeweging kan wel aan het feit liggen dat ik de leidingen van de race ingekort heb zonder bleedprocedure.
Een paar keer pompen en de remmekes pakten.
Dus mogelijks iets minder olie in het systeem.

Allebei lopen ze op Ice-tec rotoren, een XT 6-gaats en de XTR centerlock.
180mm.

Ik ben wel wat paranoïde geworden qua vervuiling op de schijven tijdens wasbeurten/onderhoud.
Let steeds goed op wat ik uitsteek tijdens het afwassen, maar toch moet er eens wat vettigeid in de remblokken gekropen zijn.
Er een nieuw setje ingestoken en ze remden weer als nieuw.
Imo kan zelfs wat indirecte olie tijdens het afwassen van de fiets het remvermogen aantasten.
Vooraleer ik aan het kuisen sla, haal ik nu de blokjes er preventief uit.
Post Reply