UPDATE Vaste route SPA

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

UPDATE Vaste route SPA

Post by BerggeitCasualFietser »

ga binnenkort weekendje naar Spa en de bike mag ook mee, dus ga ik daar al eens op verkenning aangezien het daar naar t schijnt zo leuk is om te biken.
Heb al eens gekeken achter vaste routes, heeft er iemand recent daar nog gereden? Kwestie te weten of de bepijling in orde is, zitten er delen van vaste route ook in Raid HF?
Bij slecht weer of sneeuw ook te doen voor te rijden?
lowie
Mountainbiker

Re: UPDATE Vaste route SPA

Post by lowie »

De vaste routes van Spa hebben helemaal niets met de RDHF te maken, niet qua locatie, zeker niet qua moeilijkheidsgraad.
Omdat ik zowat elk paadje in de wijde omgeving rond Spa ken, weet ik niet of de bewegwijzering in orde is. Er zitten wel wat mooie paadjes in de vaste routes, maar ook (teveel) saaiere stukken ... vandaar.

Momenteel is het daar nog bijzonder vettig, maar daar gaat door de aangekondigde vries verandering in komen. Let dan wel bijzonder goed op voor insijpelend bevriezend water als je wat mooiere paadjes gaat opzoeken.

Als je over een gps beschikt, dan kan ik je verwijzen naar http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; , maar dat is andere koek dan de vaste routes.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

voor de Lowie's ride moet je toch al wat in de Ardennen gereden hebben
en met vriesweer in de Ardennen kan soms lelijk tegenvallen, soms heb je afdalingen/klimmen die volledig met ijs bedekt zijn, was zelfs te voet amper te doen (Malmedy)

grtz
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Is voor 27/1 dus heb nog ff om het weer af te wachten...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Iemand dit nog in de buurt komt van Spa deze week? Volgend week naar ginter, is het de moeite en aan te raden om bike mee te nemen? :D
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik heb deze zomer deel 1 van Lowie's Spa Ride gereden.
Met dit weer zou ik er niet aan beginnen.

In de zomer: prachtige rit! Ervaring en conditie vereist, dat wel...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

_anonymus_ wrote:Ik heb deze zomer deel 1 van Lowie's Spa Ride gereden.
Met dit weer zou ik er niet aan beginnen.

In de zomer: prachtige rit! Ervaring en conditie vereist, dat wel...
was toch ook al aan het twijfelen voor bike mee te nemen dit weekend naar Spa :(

maybe keer checken of ik het kan verzetten, anders keer relax time met de vriendin van maken e
Mister A
Mountainbiker

Post by Mister A »

Volgende week ga ik ook een weekend naar Spa. Ik zal gps routes rijden van o2 bikers. Te vinden op http://www.randobel.be" onclick="window.open(this.href);return false;
De 02 bike route van nonceveux vond ik de leukste tot nu toe maar dat was in de zomer.
Ik dacht deze te doen: http://www.randobel.be/nl/vtt/track-4a2 ... aille.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat 2 maal in de commentaren: te doen bij regenweer. De route start wel niet vanuit Spa.

Laat je weten hoe het er bij ligt?
gr
vanhouttewim
Mountainbiker

Post by vanhouttewim »

heb mij 2 weken terug eens gewaagd aan de solosride 85, een fenomenaal mooie route , maar elk stuk was doornat.
direct na de start een mooie klim , en na 500 m wat te snel gestart over een moeilijke afdaling.superlastige route! eens door een riviertje van 50 cm diep rijden was ook iets nieuw.
moet ik nog eens overdoen in de zomer , want had een fout gemaakt met mijn gps en slechts de helft gedaan.Wim
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Vrees dat de dooi beetje te laat komt, morgenmiddag vertrekken we en de afspraak was dat als ik ging biken het zaterdagmiddag was om het gezin ook wat q time te geven. Misschien als een te voet gaan rondkijken ginds en later op het jaar nog eens naar daar rijden, dagje conge nemen ofzo.
Post Reply