wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
cartom
Mountainbiker

Re: wie rijd er moto?

Post by cartom »

kawa wrote:
Wimmeke76 wrote:Zondag had ik mijn V-strom eens goed gepoetst (dat was al van de zomer geleden denk ik :oops: ) en aangezien hij toch fiscaal afgeschreven is, had ik hem maar eens op enkele verkoopsites gezet met het gedacht van: "Het is buiten toch aan het sneeuwen en wie zou er nu zo zot zijn om in de winter een motor gaan kopen" en amper 8 uur later was hij al verkocht...

Nu kan ik op zoek naar een andere motor, waarschijnlijk zal het een triumph tiger 800 worden.

Da noemen ze hoerenchance hebben denk ik.. wel fijn als je zo snel van je moto afgeraakt.
Scherpe prijs zeker?

Als je voor de Tiger gaat zou ik toch ook zeker de F700GS eens gaan testen. Zeker als je ook een beetje naar het verbruik gaat kijken.
Van horen zeggen zou de Tiger minstens 6l/100km en meer nodig hebben en met de GS zou je met gemak onder of rond de 5l/100km zitten.
Als je wat kilometers gaat maken toch wel een verschil...
Blijven mijn twee favorieten momenteel, met een lichte voorkeur voor de BMW.
Verbruik van de tiger valt mee hoor,ikzelf doe een goede 347 km met een tank(tank 19 l) en zit dan bij het tanken nog een kleine l in.
Zal dus iets van een 5,2 l zijn.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

cartom wrote: Verbruik van de tiger valt mee hoor,ikzelf doe een goede 347 km met een tank(tank 19 l) en zit dan bij het tanken nog een kleine l in.
Zal dus iets van een 5,2 l zijn.

Da's echt wel weinig. Degene die ik ken komt niet onder de 6l met de zijne... :-k

Soit, ik zou nog altijd de BMW deftig vergelijken voor ik bij de Triumph dealer de bon zou tekenen.
Zelf heb ik de Tiger ook al getest, en ook de F800GS... en ik kan echt nie zeggen welke ik nu het liefst zou hebben...

Op het salon van de ene op de andere gaan zitten en dan voelde de BMW net iets beter aan.

Maar ik heb nog twee seizoenen de tijd om na te denken. Ik hoop nog steeds dat Yamaha nog met een Super Tenere 750/800 komt om te concurreren met de Tiger en de GS.
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

oops, mijn tufferke zit ongeveer rond de 3 op 100 ;-)

met het 2007 model 320km/10 liter, benieuwd wat ik met het 2012 model zou doen, tank is iets groter (13L)
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Stalen Worm wrote:oops, mijn tufferke zit ongeveer rond de 3 op 100 ;-)

met het 2007 model 320km/10 liter, benieuwd wat ik met het 2012 model zou doen, tank is iets groter (13L)
Perfecte fiets voor woon/werk dus!
Doe geen woon/werk meer met de motor maar verbruik gaat bij mijn volgende toch ook een heel belangrijke factor gaan worden. Wij rijden alle twee dus telt dit telkens dubbel! Ons huidige fietsen doen het met 5-5,5L op 100km, zeker niet slecht en daar wil ik niet meer boven gaan.
Enkele jaren terug twee jaar op rij de ronde van Belgie (1000km) gedaan op een MBX-50 (omgebouwd naar motorfiets dus nr.plaat en geen snelheidslemiet) en deze doet het met 2,5-3L op 100km! Top van 110km/h. Met naar inschrijvingspunt rijden en van eindpunt naar huis telkens goed voor 1300-1350km dus was dit een heel groot verschil tegenover de motorfiets van toen die niet onder de 9L te krijgen was.
Met een 100pk heb ik meeeeeer dan genoeg op de openbare weg, laat ze nu maar eens op dat verbruik werken ipv nog meer pk's te zoeken... :wink:
Wimmeke76
Mountainbiker

Post by Wimmeke76 »

kawa wrote:Da noemen ze hoerenchance hebben denk ik.. wel fijn als je zo snel van je moto afgeraakt.
Scherpe prijs zeker?
De motor is voor een eerlijke prijs verkocht, zowel in mijn ogen als in de ogen van de koper.

De koper heeft een bod gedaan en dat bleek uiteindelijk 500€ meer te zijn dan de overnameprijs die de garage waar ik hem gekocht had er voor zou gegeven hebben moest ik daar een nieuwe motor kopen.
Als je voor de Tiger gaat zou ik toch ook zeker de F700GS eens gaan testen. Zeker als je ook een beetje naar het verbruik gaat kijken.
Ik ben al bij bijna alle merken langs geweest en ik vind bijna nergens mijn goesting. Bij de 4 Japanse merken is er eigenlijk niets dat me momenteel aanspreekt. Ik heb bij BMW op de F700GS gezeten en dat zal wel een goede motor zijn, maar hij sprak me niet aan. Ik heb dan ook een F800R getest en die beviel me ook wel, maar als ik dan zal voor wat hij gebruikt zou worden (90% woon/werk verkeer, waarvan bijna 35km op de E313) had ik toch liever iets met wat windbescherming. En zo ben ik bij de Tiger 800 uitgekomen.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Amai, zuinige fietskes hier. Als ik 230km haal met een tank (18L) mag ik al blij zijn. Ik rij wel bijna uitsluitend binnenwegen en durft nogal eens redelijk rap uit de startblokken vliegen ;-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Stalen Worm wrote:oops, mijn tufferke zit ongeveer rond de 3 op 100 ;-)

Ik wil niet onbeleefd zijn, maar zo'n 125cc kan en mag je niet vergelijken met die motoren.

Zo'n F700GS zou ook genoeg hebben aan 4.5-5l/100km, de G650GS zou ook rond de 4l schommelen.
't Zijn niet alleen die 125cc motorfietsen die zuinig zijn. :wink:

Zo'n 125cc is dan nog wel wat zuiniger, maar voor veel meer dan woon-werkverkeer zie ik ze niet in staat.
Schussboelie
Mountainbiker

Post by Schussboelie »

scelter wrote:Amai, zuinige fietskes hier. Als ik 230km haal met een tank (18L) mag ik al blij zijn. Ik rij wel bijna uitsluitend binnenwegen en durft nogal eens redelijk rap uit de startblokken vliegen ;-)
Idem.
Op mijne moto is het verbruik het laatste waar ik aan denk.
Het blijft toch vooral een instrument om fun te hebben voor mij, al doe ik er buiten de winter ook wel wat professioneel verkeer mee.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Schussboelie wrote: Idem.
Op mijne moto is het verbruik het laatste waar ik aan denk.
Het blijft toch vooral een instrument om fun te hebben voor mij

Voor mij is het ook puur plezier.

Maar ik kijk toch naar het verbruik. Als je een motorvakantie doet van +4000km en dat met twee motoren, dan gaan die extra liters toch wel doortellen.

Rijplezier moet er zijn, daarom dat ik ook de vergelijking maakte met zo'n 125cc waar je dus serieus moet gaan inboeten op plezier eens het verder gaat dan woonwerken...

Maar als je hetzelfde plezier kan hebben met een motor die 5 liter verbruikt dan met een motor die richting 8 liter gaat... .tja, dan heb ik rap gekozen met benzineprijzen die straks flirten met 2€ per liter.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

QM wrote: Met een 100pk heb ik meeeeeer dan genoeg op de openbare weg

Ik kom momenteel zelfs toe met minder dan de helft.. (o)
Met m'n 48pk heb ik meer plezier dan ik ooit had met m'n +100pk racer. Met de racer kwam ik niet verder dan de Ardennen, da's nu ook iets anders.

Maar als ik eerlijk moet zijn zou ik toch terug wat meer pk's hebben, al is het maar voor wat meer comfort op de lange verbindingsstukken op de autosnelweg.

Maar ergens rond de 70-90pk is meer dan genoeg voor me.
Tiger 800 en F700/800GS zijn dus ideaal...
Post Reply