opitterbos trackjes
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
-
leikepej
- Mountainbiker
Re: opitterbos trackjes
Op zondag 17 februari passeert onze toertocht weer in het "Glimburgerbos" op de langste afstanden 40/50 km vanaf Dorne - Opoeteren("De Wringers"). Ben de laatste weken al een keer of 5 daar gepasseerd en vooral op zondag is er veel beweging. Soms is het gevaarlijk met de gevroren sporen in de afdaling, maar voor de rest is het een juweeltje voor bikers die wat techniek in huis hebben. Aan iedereen die eraan werkt alvast bedankt voor het onderhoud.
Leon
Leon
-
leikepej
- Mountainbiker
Het blijft hier maar stil , Rene kom je zondag ook rijden, als niet komt mag je weer wat foto's maken zoals vorig jaar https://picasaweb.google.com/1034614916" onclick="window.open(this.href);return false; ... 36WC8bXRZw prachtig toch zoals het nu netjes er allemaal bij ligt.
Leon
Leon
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik heb een aantal dingen te doen waardoor rijden niet mogelijk is. De laatste tijd rij ik echt te weinig door een te drukke agenda en door een lichte hinder in de linker voet, ontstaan na een foute beweging.
Hoe laat denk je dat de eersten passeren in de paadjes? Mogelijk kan ik wat dingen verschuiven en weer enkele uurtjes wat kiekjes maken.
Nu zaterdag ga ik terug de afdaling naar de Opstraat aan het voetbalterrein klaar maken. Daar zijn onlangs wat bomen gekapt voor een doorsteek naar het tweede voetbaloefenterrein Alle bomen zijn er nu gekapt en de stammen opgeruimd. Nu kan ik enkele lusjes afwerken zonder dat de houthakkers opnieuw alles vol stapelen.
voor de rest is alle krediet voor de staat van de paadjes voor rekening van de andere poetsers deze keer!
Hoe laat denk je dat de eersten passeren in de paadjes? Mogelijk kan ik wat dingen verschuiven en weer enkele uurtjes wat kiekjes maken.
Nu zaterdag ga ik terug de afdaling naar de Opstraat aan het voetbalterrein klaar maken. Daar zijn onlangs wat bomen gekapt voor een doorsteek naar het tweede voetbaloefenterrein Alle bomen zijn er nu gekapt en de stammen opgeruimd. Nu kan ik enkele lusjes afwerken zonder dat de houthakkers opnieuw alles vol stapelen.
voor de rest is alle krediet voor de staat van de paadjes voor rekening van de andere poetsers deze keer!
-
leikepej
- Mountainbiker
om 8.30 uur starten ze in Dorne, na +/- 18 km zij ze int "Glimburgerbos" en ik verwacht dat vanaf 9.15 tot 11 uur de meeste er gepasseerd zullen zijn. Laat mij maar iets weten als je kan.
Leon.
Leon.
Vorige zondagnamiddag nog in Opitter-bergerven gaan rijden. Het zonneke scheen zelfs nog eens.
Leuk tochtje van 40km gemaakt en hier en daar ne tak opgeruimd
Maar de paadjes lagen er eigenlijk zeer goed bij.
Wss kom ik ook zondag rijden
Leuk tochtje van 40km gemaakt en hier en daar ne tak opgeruimd
Wss kom ik ook zondag rijden
-
chundo
- Mountainbiker
heeft er toevallig iemand ritten uit het opitterbos die ik kan narijden via GPS? Ik ben er al geweest en vind het er gezellig fietsen maar ken mijn weg er niet zo goed, niet dat ik de mooie stukken mis om het zo te zeggen. Het moet geen uitgebeide route zijn maar gewoon de mooiste stukken
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik heb vandaag de doorgangen aan het voetbal terrein terug onder handen genomen en er ook een nieuw lusje geopend aan de onderzijde van de Opstraat. Daar moet je nu niet meer afdalen naar de straat maar kan je op de parking van de voetbalkantine uitbollen. Stukken veiliger!
Tegen dat de lente er aan komt moet er alleen nog werk gemaakt worden van het verwijderen van de opschietende boomscheuten.
De pijltjesmannen van de toertocht van morgen heb ik ook even gezien. Proficiat voor de inspanningen want ik denk dat velen het werk dat aan een toertocht voorafgaat onderschatten en alles maar als "normaal" bezien.
Voor de gps-er: Je hebt geen tracks nodig om de paadjes te vinden. Vanaf het voetbalterein is er een onverharde weg tussen bos en veld. Die is zo'n 3 km lang. Rechts ervan, op de helling zie je de paadjes overal opduiken.
Tegen dat de lente er aan komt moet er alleen nog werk gemaakt worden van het verwijderen van de opschietende boomscheuten.
De pijltjesmannen van de toertocht van morgen heb ik ook even gezien. Proficiat voor de inspanningen want ik denk dat velen het werk dat aan een toertocht voorafgaat onderschatten en alles maar als "normaal" bezien.
Voor de gps-er: Je hebt geen tracks nodig om de paadjes te vinden. Vanaf het voetbalterein is er een onverharde weg tussen bos en veld. Die is zo'n 3 km lang. Rechts ervan, op de helling zie je de paadjes overal opduiken.
- toon pertetotal
- Mountainbiker
Post by toon pertetotal »
Afgelopen zaterdag samen met een maat en onze 2 zonen afgezakt naar Opitter.
Man man ,heerlijk om daar te oefenen met die gasten.
Ferm werk hebben jullie daar geleverd mannen,merci.
Man man ,heerlijk om daar te oefenen met die gasten.
Ferm werk hebben jullie daar geleverd mannen,merci.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Gisteren ontdekt: erg technische nieuwe doorgang aan de grindkuil. De blauwe plastic vlagjes wijzen de weg. Er is nog een beetje werk om het af te krijgen maar het is zeker ene super uitdaging dat af te werken! Goed gevonden mannen!.
Zelf ga ik zatedag ook weer op pad om een paar vergeten doorgangen te actualiseren. Je kan makkelijk 10 kilometer parcours rijden momenteel. Lusje hier, lusje daar en dan tussendoor de trackjes erbij pakken.
Zelf ga ik zatedag ook weer op pad om een paar vergeten doorgangen te actualiseren. Je kan makkelijk 10 kilometer parcours rijden momenteel. Lusje hier, lusje daar en dan tussendoor de trackjes erbij pakken.
-
Kenzonator
- Mountainbiker
Post by Kenzonator »
Hey glimburger vandaag 3 uurtjes gaan biken en de paadjes nog wat bijgewerkt er zijn twee opties mogelijk aan de afdaling in grindgroeven ook zeker het lusje boven op het plateau ( blauwe lintjes volgen). Is zeker de moeite en recupererend. deze afdaling konden we niet laten liggen in de grindgroeven alleen de ingang bij het betonnen muurtje gaan we iets breder maken om ongelukken te vermijden.