Bevroren derailleur / Antivries

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
iddi
Mountainbiker

Re: Bevroren derailleur / Antivries

Post by iddi »

Ben je zeker dat het niet je kabels zijn die bevriezen???
ravercolnago
Mountainbiker

Post by ravercolnago »

Ik doe altijd wat olie op de veer van de voorderailleur..Verder zorg ik er ook voor dat de sneeuw geen kans krijgt om centimeters dik op mene fiets vast te vriezen, door simpelweg ene bunnyhop te placeren. Het merendeel van het ijs en sneeuw valt er dan af..Nog nooit problemen gehad met schakelen op die manier..
En denk dat er toch wel iets van vocht in uw kabels zit, aangezien ge wel kunt lichter schakelen(waarbij ge dus spanning uitoefent op uwe kabel, en hem dus dmv de kracht in uwe duim door de ghaine beweegt) maar niet zwaarder kunt schakelen(waarbij ge juist spanning lost van uwe kabel en deze meer op eigen kracht in de ghaine moet bewegen)...

grtzz
peduc
Mountainbiker

Post by peduc »

Spaghetti, ik begrijp,je probleem. Ik rijd SRAM XO met ook bekabeling in het frame (canyon), vorige week ook op 1 vitesse gebleven (schakelhendel geeft en lost spanning, maar achterderailleur verlegt de ketting niet), dus aparte training, deze week op de werkstand en schakelen ging terug vlot (fiets staat binnen in de garage waar de verwarmingsketel staat), geen water gebruikt om af te spoelen , dus dacht alles ok ! Maar gisteren Halle gaan rijden en een km.verder terug van hetzelfde, dus mijn vermoeden zit toch bij de kabel => vocht van condensatie is mogelijk, maar ook als we even de weken hiervoor bekijken, heb ik mijnMTB eerder als onderzeeboot gebruikt ... Nu ben ik aan het kijken hoe ik de kabel zelf kan vervangen ....
stresskip
Mountainbiker

Post by stresskip »

Als het kan uwe vlo NIET op de fietsendrager op de trekhaak vanaf vriestemperaturen.
Post Reply