welke tacx

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
bacardavid
Mountainbiker

welke tacx

Post by bacardavid »

ik zou graag wat kunnen trainen op rollen.

Ik zou deze graag in de huiskamer plaatsen zodat ik nog bij de kids ben om wat tv te kijken.

Zijn er modellen die voldoende stil zijn.

verdere tips uiteraard welkom
Strijkijzerke
Mountainbiker

Re: welke tacx

Post by Strijkijzerke »

Ik heb de tacx Satori en die is mits hij op de mat staat die je van tacx kan kopen wel voldoende stil hoor.
Liwoen
Mountainbiker

Post by Liwoen »

Ik heb ook die tacc Satori.
wanneer ik tussen de 25 en 30km per uur rijd trilt die wel heel erg hard.
Ik vermoed dat dat iets moet te maken hebben met een bepaalde frequentie ofzo.
Heeft er nog iemand dit voor.

Komt me slecht uit want tijdens blokkentrainingen rijd ik dikwijls net aan die snelheid...
tussen de blokken rijd ik los aan hoge omwenteling en dus aan hogere snelheid, +-40km/u en dan maakt het helemaal geen geluid

Wanneer ik krachtblokken doe is dat aan nog iets lagere snelheid, dan rijd ik meestal rond de 20km/u en dan maakt het ook bijna geen geluid.

Dus weet iemand waaraan dit kan liggen en wat ik ertegen kan doen.
Ik zet de rollen op die bijgeleverde mat.
JOBA
Mountainbiker

Post by JOBA »

Ik heb ook een Satori en inderdaad, afhankelijk van bepaalde snelheden maakt die minder of meer lawaai. Ik heb 'm nu ook op zo'n standaard tacx mat staan, maar heb niet de indruk dat het veel verschil maakt met of zonder. Had wel ergens gelezen dat iemand z'n tacx op zo'n rubber tuin tegels zet, dat geeft blijkbaar nog minder geluid.

Maar om duidelijk te zijn, het blijft toch wat lawaai maken, als je echt in de huiskamer wil gaan rijden, met andere huisgenoten zou ik toch eerder kijken naar zo'n spinningfiets ipv een tacx.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Ik gebruik de i-vortex in combinatie met de tacx trainingsband en vind hem op alle snelheden nooit storend qua geluid.
Opperhoofd
Mountainbiker

Post by Opperhoofd »

Wil je per se een Tacx?

Als je een stille trainer wilt is (meestal) een vloeistoftrainer aan te raden. Merken die trainers met deze techniek hebben zijn BlackBurn, CycleOps, Elite, Kurt Kinetic.

Ik had een Tacx (simpel model, cycleforce 1) en sinds deze winter een Kurt Kinetic Rock n Roll waar ik zeer tevreden mee ben.
Naast weinig geluid veert dit model mee zegmaar. Tijdens het staand trappen of gewoon zittend beweegt de fiets mee. Hierdoor kan ik best lang op de trainer zitten zonder zadelpijn (meerdere malen 2,5 uur sessies gedaan).
Als je nog verder wil, doordat de weerstand mooi progressief is (geen regelbare weerstand, je moet harder fietsen) is deze trainer erg goed geschikt voor trainerroad.com. Daarmee doe ik workouts/plans op virtueel vermogen en daardoor ben je erg effectief bezig op de fietstrainer. En dat is wat je wil. Nog mooier is om video's van sufferfest.com te koppelen aan de trainerroad workout, video workouts. Het is niet zoals Tacx doet waarbij de weerstand wordt aangepast waarop je moet reageren, maar wel is het dat het beeld overeen komt met het vermogen wat je aan het trappen bent.

Overigens heb ik geen aandelen van trainerroad. ik ben gewoon erg enthousiast over de mogelijkheden van de fietstrainer, het maakt het zelfs leuk. Maar natuurlijk nooit zo leuk als een ritje buiten. Maar met kids in huis en vroege duisternis in de avond is dit een prima alternatief.
Post Reply