SPAANSE PYRENEEEN zomer 2005

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Xplorer
Mountainbiker

Post by Xplorer »

Dank u voor de opmerking jawa. Ik ga idd goed moeten informeren naar de plaatsen die niet berijdbaar zijn. Indien er mensen zijn die informatie hebben over de GR11 route en alternatieven voor de niet berijdbare stukken, deze zou zeer welkom zijn.

Jawa, heeft u nog meer info? Bijvoorbeeld plaatsen die we zeker moeten passeren? Hoe zit het trouwens met de nationale parken, mag je daar door rijden?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik organiseer die dingen liever zelf, gewoon wat volk bij mekaar zoeken, Chauffeur en een buske zoeken, remorkske derachter, iedereen met de trein naar ginder(behalve de chauffeur), kaarten kopen, route plannen( kan ook ter plaatse), kosten delen.

Je avontuur begint al op het ogenblik dat je de kaarten koopt!!!

De GR 11 deze zomer ook een paar stukken proberen fietsen :(
Viel soms dik tegen, en niet alleen in en rond de ordessa!
Xplorer
Mountainbiker

Post by Xplorer »

Mountainsurfer, mooie link naar je route ( http://www.gr-infos.com/gr10a.htm ).
Leuk dat al de gites met hun telefoonnummers erbij staan. De keuze voor de Spaanse kant van het gebergte is voor het goede weer. Heb al mensen gehoord die slechte ervaringen hadden met het weer langs de Franse kant.

Het aantal km en het niveau is afhankelijk van de gevormde groep.
Liefst mensen met heel wat km in de benen. Maar toch mikken we niet op een zeer hoog tempo. Het gaat niet om het fietsen alleen. Je moet ook nog rekening houden met pannes en andere tegenslag.
Xplorer
Mountainbiker

Post by Xplorer »

Zijn er mensen die info hebben over gites in de spaanse pyreneeën.
Ook info over andere slaapmogelijkheden zijn welkom!
wietkanariepiet
Mountainbiker

Post by wietkanariepiet »

JOKER (www.joker.be) organiseert ook een coast to coast in de Spaanse Pyreneeën geloof ik. Surf and check it out - kost Joker kennende wel nogal een duit, is mss voor de meer gefortuneerden onder de mtb.be'ers...?
jaybird
Mountainbiker

Post by jaybird »

Heb ook wel interesse, laat me maar iets weten als julie eens te samen zouden kome of zo!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

wietkanariepiet wrote:JOKER (www.joker.be) organiseert ook een coast to coast in de Spaanse Pyreneeën geloof ik. Surf and check it out - kost Joker kennende wel nogal een duit, is mss voor de meer gefortuneerden onder de mtb.be'ers...?
Bestaat een apart topicvan, ik denk dat het zo'n 1000 euro zal kosten voor 2 weken, dat is toch niet duur?
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Wat is het niveau van de rijders?Ik wil mij wel eens aan iets dergelijks wagen,maar ik vrees een beetje voor mijn conditie.Ik ben wel vrij fanatiek bezig (als beginner) maar ik heb tot nu toe maar een half jaartje gefietst.Meestal wat bloso-parcours,tt's en nog maar 2 marathons.Maar als er rijders bijzijn die (ik zal zeggen) middelmatige fietsers zijn en evenveel avontuurlijk en energiek en enthousiast zijn,voel ik mij wel geroepen,maar ik wil niet iemand tot last zijn.Daarom de vraag naar de conditie van de fietsers.Ik kan mij al wel vrij maken in de zomer.
Graag wat meer info,via forum of Pb.
Groetjes,
$mokeyJoe
Ps:Graag ook een seintje als ik niet in die categorie val van mensen waarnaar je op zoek bent. :wink:
meers
Mountainbiker

Post by meers »

ik zie zoiets ook wel zitten.
ben ook een "middelmatige" fietser, het avontuurlijke primeert boven het competitieve bij mij.
ik ben vorig jaar met mountainbike adventure naar de franse alpen getrokken, elke dag zo'n 1500 hm op een goede 40km en viel heel goe mee. kon toen met de beste mee omhoog alhoewel ik 2 maanden ni had kunnen fietsen wegens examens.
wil volgende zomer terug naar de bergen trekken, dus laat maar gerust iets weten wanneer je meer informatie hebt
MW
Mountainbiker

Post by MW »

Ik heb in 2002 de Coast to Coast gereden met Poco Loco.Dit was een toffe ervaring.Vooral de rust in die streek is me bijgebleven(zeker eind september).De doortocht van Ordesa National Park met de MTB moogt ge zeker vergeten want de kontrole is er zeer streng.De overnachtingen waren in jeugdherbergen,campings,gewone hotels,en 1 keer in een berghut.Wenst ge meer inlichtingen of mijn diareeks over de tocht eens te zien,neem dan gerust kontakt met me op:ik ben namelijk uit uw streek(Lichtervelde).
Post Reply