Magura MT6 zonder druk

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MaC'Red
Mountainbiker

Re: Magura MT6 zonder druk

Post by MaC'Red »

madskatingcow wrote:Zoals gezegd via pb : kom effe langs, dan doe ik het u voor. Daar heb je meer aan dan aan 1000 woorden :-)
Wel dan wil ik gerust eens meekomen hoor

MaC'Red 8)
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Zo, the job is done - een leuke ontmoeting met MC Tim & Mac'Red :drunk:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

madskatingcow wrote:Zo, the job is done - een leuke ontmoeting met MC Tim & Mac'Red :drunk:
En de remmen staan deze morgen nog mooi onder druk :P. Nu nog het gepiep wat wegkrijgen en dan gaan genieten van de remmen.
Dikke merci voor de deskundige uitleg en raad ! :-D
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

De oplossing voor het gepiep is eenvoudig : toen ge de remmen zelf ontlucht hebt, is er waarschijnlijk olie op remschijf / blokken terecht gekomen. Schijf reinigen met wasbenzine en nieuwe blokken monteren. Ik had het meteen gehoord toen ge buiten ging O:) Normaal zijn die remmen muisstil.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

madskatingcow wrote:De oplossing voor het gepiep is eenvoudig : toen ge de remmen zelf ontlucht hebt, is er waarschijnlijk olie op remschijf / blokken terecht gekomen. Schijf reinigen met wasbenzine en nieuwe blokken monteren. Ik had het meteen gehoord toen ge buiten ging O:) Normaal zijn die remmen muisstil.
Kan je de blokken zelf ook niet kuisen/ontvetten ?
Ik schuur ze dan altijd lichtjes op en dan goed ontvetten met remmenreiniger...

Of zoals ik hier onlangs opt forum heb gelezen : met zo'n branderke waarmee je het krokante korstje op een creme brulee brandt, eens over de schijf gaan en alles is ook direct ontvet, maar dat dit mag op een remblokje... :-k
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Neen, dat gaat helaas niet - olie op de blokken = vuilbak.

De meeste problemen die je met de rem had, zij eigen gevolg :wink:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

madskatingcow wrote:Neen, dat gaat helaas niet - olie op de blokken = vuilbak.

De meeste problemen die je met de rem had, zij eigen gevolg :wink:
Awel, ik zal me straks 'billenklets' geven :-D

Shame on me ](*,)
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

ff van onder het stof halen...Heb sinds woensdag ook de MT6 op mijn bike zitten...nu heeft mijn schoonbroer de remmen ingekort en dacht ik ik vraag of hij ineens ook de remmen even ontlucht...nu blijkt dat ze na het ontluchten "minder" snel aangrijpen dan voorheen...Ik ga dus na de middag de uitgelegde "trukken"eens proberen(dus de mesjes tussen de schijven en blokken en dan de truuk met de spuit met gaatje in) maar nu is echter mijn vraag nog....welk is he "gewone" ontluchtings procedé voor de calliper
Jokke84 wrote:Wanneer je de gele spacer in de klauw steekt voor te ontluchten dan kunnen de zuigers te ver uitkomen... Door er mesjes tussen te steken ofzo verklein je de travel van de zuigers. Gewoon de bleed procedure herhalen met de mesjes ertussen, luchtbellen weg, schroefje op de caliper en dan met de spuit die nog in de hendel zit een laatste keer knijpen. Zo steek je eigenlijk teveel olie in het systeem , maar hetgeen over is gaat er gewoon weer uit via het overdrukventiel... Indien nog vragen, ik hoor het graag!
Was geen ontluchtingskit meer op vooraad bij van eyck,heb wel spuit olie en ventiel mee gekregen maar geen handleiding(wat op zich niet zo erg is,maar als Magura maagd(ex avid remmer) vraag ik me af of het procedé anders is?)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Dirty Daddy wrote:ff van onder het stof halen...Heb sinds woensdag ook de MT6 op mijn bike zitten...nu heeft mijn schoonbroer de remmen ingekort en dacht ik ik vraag of hij ineens ook de remmen even ontlucht...nu blijkt dat ze na het ontluchten "minder" snel aangrijpen dan voorheen...Ik ga dus na de middag de uitgelegde "trukken"eens proberen(dus de mesjes tussen de schijven en blokken en dan de truuk met de spuit met gaatje in) maar nu is echter mijn vraag nog....welk is he "gewone" ontluchtings procedé voor de calliper
Jokke84 wrote:Wanneer je de gele spacer in de klauw steekt voor te ontluchten dan kunnen de zuigers te ver uitkomen... Door er mesjes tussen te steken ofzo verklein je de travel van de zuigers. Gewoon de bleed procedure herhalen met de mesjes ertussen, luchtbellen weg, schroefje op de caliper en dan met de spuit die nog in de hendel zit een laatste keer knijpen. Zo steek je eigenlijk teveel olie in het systeem , maar hetgeen over is gaat er gewoon weer uit via het overdrukventiel... Indien nog vragen, ik hoor het graag!
Was geen ontluchtingskit meer op vooraad bij van eyck,heb wel spuit olie en ventiel mee gekregen maar geen handleiding(wat op zich niet zo erg is,maar als Magura maagd(ex avid remmer) vraag ik me af of het procedé anders is?)
Check PB.
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Afgelopen zaterdag eerste ritje gemaakt met de MT6'en en teleurgesteld aangekomen...travell afstand vind ik aan de zeer ruime kant,weinig remdruk als het achterwiel belast is(dwz als ik op het zadel zit kan ik het wiel niet blokkeren)... De Elixer7SL die ik had zitten remde sterker...
Fiets reeds binnen gedaan bij 2lbs'en en nog steeds hetzelfde verhaal(ga geen namen noemen want is de eerste maal dat ze me niet "overtuigen")...Iemand nog tips of raad...Heb de MT6'en aangeschaft omdat deze bekend staan voor hun (bijna) aggressieve,bijtend vermogen...
](*,)
Post Reply