Ik heb generation connect van proximus, dat is 2gb.
Als dat op is kan ik niet meer op internet voor ik een code ingeef.
Nieuwe ! Edge 510 en 810
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Re: Nieuwe ! Edge 510 en 810
Kwestie van in Frankrijk een Orange Mobicarte te kopen en dat in je Smartphone te plaatsen, met een 15 tal € heb je een week lang Internet en 500MB download trafficWOLF! wrote:Iets wat ik me toch afvraag i.v.m. die live tracking? Je hoort regelmatig van mensen die een zeer hoge telefoonfactuur kregen na een verblijf in het buitenland. Stel dat je bijvoorbeeld de roc marathon in Frankrijk rijdt, zou dit dan veel data verbruiken en dus resulteren in een hogere factuur?
Volgens mij is het slechts enkele KB's wat hij verstuurd per 5 min. Stel dat het 100kb is (volgens mij is het kleiner) dan kom je op een rit van 5 uur uit op 360mb.
Maar ik denk zelfs dat de data die hij moet versturen kleiner is dan 100kb, want hij moet tenslotte enkel de coördinaten en HS/snelheid doorgeven?
Maar ik denk zelfs dat de data die hij moet versturen kleiner is dan 100kb, want hij moet tenslotte enkel de coördinaten en HS/snelheid doorgeven?
Het hangt altijd af van het protocol/handshake die gebruikt wordt tussen de GPS en de server. De effectieve data zal idd niet zo veel zijn, maar er is altijd een spoofing/handshake nodig om de sessie in stand te houden. Soms is die overhead groter dan de effectieve data zelfReflex wrote:Volgens mij is het slechts enkele KB's wat hij verstuurd per 5 min. Stel dat het 100kb is (volgens mij is het kleiner) dan kom je op een rit van 5 uur uit op 360mb.
In het buitenland wil je dit niet echt mijn gedacht.
Denk dat het wel mee zal vallen. Tenslotte zou je anders na 3 ritten in België al gevaarlijk dicht bij je internetlimiet komen. Hier zal hoe dan ook over nagedacht zijn. Tevens zie ik niet in waarom het behouden van je sessie zoveel data moet nemen.
Overigens Spoofing zullen we maar niet doen hé. Daar zal het wel tegen beveiligd zijn mag ik aannemen
Overigens Spoofing zullen we maar niet doen hé. Daar zal het wel tegen beveiligd zijn mag ik aannemen
Tijd zal het uitwijzen denk ik. Je hebt spoofing en spoofing hé, ik had het hier niet over een "hackersterm"Reflex wrote:Denk dat het wel mee zal vallen. Tenslotte zou je anders na 3 ritten in België al gevaarlijk dicht bij je internetlimiet komen. Hier zal hoe dan ook over nagedacht zijn. Tevens zie ik niet in waarom het behouden van je sessie zoveel data moet nemen.
Maar we gaan wat off-topic denk ik dan
Kort gezegd, als je in het buitenland bent is een lokaal simkaartje wellicht altijd de beste oplossing om niet voor verrassingen te staan ...
Het is sowieso beter om een buitenlandse SIM te nemen of zoals hier in NL een speciaal pakket voor internet in het buitenland (betaalde vroeger 10 euro voor onbeperkt internet in het buitenland bij T-mobile NL) om niet voor een verrassing te komen staan.
Enkel vind ik het niet geheel offtopic om na te denken over het dataverbruik van de extra dienst. Want hoeveel datalimiet hebben de meesten bij hun GSM abbo? Als je deze dienst dus regelmatig wilt gebruiken is dit een grote hap uit je limiet. Al is het nu inderdaad nog koffiedik kijken zonder de gegevens.
[edit] ik lees nu dat hij iedere 30 seconden een update doet.
Enkel vind ik het niet geheel offtopic om na te denken over het dataverbruik van de extra dienst. Want hoeveel datalimiet hebben de meesten bij hun GSM abbo? Als je deze dienst dus regelmatig wilt gebruiken is dit een grote hap uit je limiet. Al is het nu inderdaad nog koffiedik kijken zonder de gegevens.
[edit] ik lees nu dat hij iedere 30 seconden een update doet.
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Heb de 800 nu iets meer dan een half jaar en zie me ook nog niet direct overstappen naar de 810. Buiten de nieuwe opties die voor sommigen waarschijnlijk wel leuk zijn, vind ik enkel de cover van de 810 veel mooier dan die van de 800. Maar dat is kwestie van smaak natuurlijk.
Euuuhmmmmm,
#dtv #thinksimple
waarom rij je niet gewoon met uwe smartphone ???
Is er maar de helft van de prijs stuk bij het vallen.
ca. 500€ Iphone ipv 1000€ Iphone en Edge 810
#dtv #thinksimple
waarom rij je niet gewoon met uwe smartphone ???
Is er maar de helft van de prijs stuk bij het vallen.
ca. 500€ Iphone ipv 1000€ Iphone en Edge 810
Ik denk niet dat je het begrijpt. Ik rij altijd al met een Edge (705 in mijn geval) en een Smartphone in mijn achterzak. De ene is voor de gps/fitnessdata etc en de andere is om te bellen in nood. Enkel blijft de gsm in de achterzak in een plastic zakje zodat er niks mee kan gebeuren. Ik denk dat dit bij veel mensen het geval is.
Jij zou die gsm op je stuur willen zetten wat weer allerlei andere problemen met zich meebrengt. Bijvoorbeeld: Minder bereik, moeilijker te monteren, niet waterdicht, met een waterdichte zak moeilijk af te lezen etc etc.
Je kan een Edge niet vergelijken met een gsm die je op je stuur zet. Een gsm komt bij lange na niet in de buurt.
Jij zou die gsm op je stuur willen zetten wat weer allerlei andere problemen met zich meebrengt. Bijvoorbeeld: Minder bereik, moeilijker te monteren, niet waterdicht, met een waterdichte zak moeilijk af te lezen etc etc.
Je kan een Edge niet vergelijken met een gsm die je op je stuur zet. Een gsm komt bij lange na niet in de buurt.