SPAANSE PYRENEEEN zomer 2005

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Xplorer
Mountainbiker

SPAANSE PYRENEEEN zomer 2005

Post by Xplorer »

Hey riders!

Ben jij iemand die niet boordevol energie zit, niet graag avontuur opzoekt, niet sympathiek is, niet houdt van travellen, niet graag een uitdaging aan gaat,... blijf dan thuis in de zomer anno 2005. Ga zeker niet mee op reis met mij(Xplorer) en een andere mtb'er.

Aan alle anderen: Join us op een mtb trip van de atlantische oceaan naar de middellandse zee dwars door de spaanse pyreneëen.

Image

Reageer snel, wij reizen niet in grote groep. Vervolgens kunnen we elkaar leren kennen tijdens een babbel of een mtb trip of zo en kunnen we elk beslissen of we graag samen reizen. Deal?

P.S.: Sportieve dames, vrees geen race, dat wordt het niet.

RIDERS, WE TRAVEL LIGHT AND SWIFT![/url]
Last edited by Xplorer on Wed 08 Dec 2004 18:50, edited 1 time in total.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik was eigenlijk iets gelijkaardigs van plan, en er zijn er hier nog wel een paar die interesse hebben!!!

Hoever staan jullie met de organisatie???
Xplorer
Mountainbiker

Post by Xplorer »

Hebben al een leuke route die we grotendeels gaan volgen: De wandelroute GR11:
http://www.hikingpat.com/gr11.htm
http://www.pyrenees-pireneos.org/eng_Trails.htm
Maar verder zijn er nog geen plannen gemaakt. In februari plannen we alles. Eerst een leuke groep opbouwen.
meers
Mountainbiker

Post by meers »

heb ook wel goesting om mee te gaan, alleen kan ik mij niet altijd vrijmaken in de vakantie, hangt ook een beetje van de studies af.
laat gerust iets weten als je al iets meer weet van wat en wanneer
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Wij hebben een 5-tal jaar geleden met 2 man hoofdzakelijk de Spaanse kant gedaan. In 2 weken zijn we de pyreneëen door gefietst.
Wat ik van de GR aan de Spaanse kant nog weet is dat ze zeer slecht is aangeduid. Dit resulteerde soms in lange dagen.
We hebben ook regelmatig op de kam tussen Frankrijk en Spanje gezeten maar die hoogte houdt wel in dat je veel moet stappen als je zelf uw bagage meezeult.
...
In alle geval, dit is een absolute aanrader!!!
jawa
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Post by jawa »

Ben daar ook reeds een tijdje in geïnteresseerd vandaar dat ik volgende site kende van een nederlandse reisorganisatie die jaarlijks een coast-to-coast organiseert (verder klikken op formules en transpirinaika).

http://www.col-d-extreme.nl/

Groeten
Jawa

Trouwens wanneer zijn jullie van plan om dat te doen en van waar zijn jullie afkomstig?
Xplorer
Mountainbiker

Post by Xplorer »

Ik ben van bij Tielt en die andere mtb'er is van bij Antwerpen.
Als er mensen zijn die, zoals ik hier en daar al zie, interessante informatie hebben ... altijd welkom.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

heb al eens aan de franse kant de GR 10 een deel gevolgd
van HENDAYE tot in ESPELETTE
prachtig mtbiken
sommige stukken te voet moeten doen
(van zeeniveau naar 900 m geklommen)(LA RHUNE)
denk in de hoge bergen nog mooier en lastiger

hoeveel km over aantal dagen
welk niveau van bikers

http://www.gr-infos.com/gr-ho.htm
jawa
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Post by jawa »

Hallo Xplorer,
Ikzelf ben van Ingelmunster en heb reeds op verschillende plaatsen tochten gemaakt in de Pyreneëen, hoofdzakelijk langs de spaanse kant, zowel met mtb, moto als te voet. Is echt magnifiek en de coast-to-coast staat echt op mijn verlanglijstje. Wel zou je goed moeten weten waar dat die GR11 te doen is met de fiets en waar dat je best een andere route neemt want anders vrees is dat ge veel zult moeten dragen; ik herinner me oa stukken langs een stalen ketting in de Ordessa vallei.
Alvast veel succes,
Jawa
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Poco Loco organiseert ook een Coast to Coast. Ga deze in 2005 terug eens rijden. Heb deze in 2000 al gedaan. 1016km en 30000 hm. Was werkelijk een fantastische ervaring. ik hou wel meer van georganiseerde reizen, het is zo al zwaar genoeg .
Post Reply