Zo 20/01/2013 Halle-Zoersel :: VTT Halle-Zoersel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sm 0014
Mountainbiker

Re: Zo 20/01/2013 Halle-Zoersel :: VTT Halle-Zoersel

Post by sm 0014 »

Was heel mooi en meestal goed doenbaar. Goed afgepijld en de sneeuw gaf de toertocht iets extra. Dit is veel leuker dan baggeren in de modder!
Tot volgend jaar!
d-shack
Mountainbiker

Post by d-shack »

het parkoer was saai genoeg om er een ideaal sneeuw toereke van te maken. al-bij-al was het, wegens/ondanks de omstandigheden, goed vandaag.
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

DDT-STAS-bikers uit Londerzeel hebben er weeral van genoten :-D
Bij deze weersomstandigheden was dit een unieke TT :bounce:
De soep bij de bevoorrading heeft deugd gedaan. (mocht wel warmer zijn)
Tot de volgende :-D
Familiebiker
Mountainbiker

Post by Familiebiker »

MTB Team de Jachthoorn was ook met enkele leden naar hier afgezakt.
Het was slibberen geblazen op sommige stukken, vele hebben de grond van dichtbij gezien.. :-?
Straat kort na de start zagen we vele bikers terugdraaien, stukken of bevroren body dachten we....tot we op een stuk kwamen waar we in de verte bikers onderuit zagen gaan, wij nog naar rechts, maar moeder aarde was er reeds..... :-)
Door voorzichtig te rijden was deze tocht perfect te doen.
Koud was het wel, en de vallende sneeuw gaf er een ietsje meer aan.
Het weer heb je niet in de hand. Proficiat aan de organisatie voor het doorgaan van de tocht. =D>
Wij komen zoals vele jaren alvast terug.

Bij deze nodigen wij jullie alvast uit op onze VTT te Lichtaart op 17 Feb.2013

http://www.mtbtdejachthoorn.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Heb mij weer goed geamuseerd vandaag. Lag er wel iets verraderlijker bij dan gisteren aangezien nu de ijsplekken onder een laag sneeuw verborgen was, buiten de laatste kilometers was alles vlot te doen. Op die laatste stroken was het wel zeer glad, daar heb ik iedereen die voor mij reed onderuit zien gaan, zelf gelukkig recht kunnen blijven. Normaal is er op bikers-gebied niet al te veel te beleven in deze streek, maar met deze weersomstandigheden is het toch prettig biken
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Wat heb ik me geamuseerd vandaag, heerlijk om nog is door de sneeuw te mogen rijden.
Helaas ook veel valpartijen gezien. Toch was die aanschaf 2 jaar geleden van spikebanden een gouden zaak. Heel de toer met een pak vertrouwen en overschot afgebold. :-"
Wel even triky toen er een biker met beiden wielen onderuit ging en mijn broer met een geweldig speedwaymanouver hem net wist te ontwijken =D>
Er zaten saaie stukken in maar zeker ook mooie singletracks door het bos. Onze soep was zeker heet genoeg.
Dus een geslaagde voormiddag
Stevestrong
Mountainbiker

Post by Stevestrong »

Dit was inderdaad het ideale sneeuwparcours. In normale omstandigheden wellicht te gemakkelijk, maar de sneeuw maakte het toch uitdagend. super geamuseerd vandaag. Na 35 km dacht ik de tocht ook zonder vallen uit te rijden, maar helaas, even onoplettend op een breed stuk rechtdoor, maar één hand op het stuur (met de handen aan het zwieren vanwege koude vingers), putje niet gezien en hopsa :-) dat zullen een paar mooie blauwe plekken worden. Hoe later op de tocht hoe gevaarlijker het wel werd, omwille van de sneeuw die de ijsplekken bedekte.

Proficiat voor de organisatie, want die was top! Ook tof bij deze omstandigheden dat de bevoorrading binnen was. En lekkere soep met brood! (soep was in tegenstelling tot de ene opmerking hierboven bij mij heel warm). Bedankt om deze tocht de laten doorgaan.
jivi
Mountainbiker

Post by jivi »

MTB tocht "Als je wil valle, ga dan naar Halle"

Wat een tocht... - 4 graden, sneeuw, ijs, wind... (2 paar handschoenen, 2 paar sokken, ...)
Even getwijfeld of ik zou gaan vanwege de sneeuwbuien die er deze morgen aankwamen.
Geen spijt dat ik toch gereden heb (40km).
Bandjes plat gezet en dan maar bollen.... Moe werd je er niet van (teveel moeten inhouden).
Je kon de gladde stukken goed herkennen aan de sporen van vallers voor je (strepen en vegen op de weg), dus dan telkens traag rijden en oppassen... 2x gevallen, dus dat viel nog mee... 1x gewoon op de weg met het ijs en 1x in een toegevroren smal 'modderspoortje'.

Bedankt organisatie om alles te laten doorgaan! Een unieke ervaring!
Sjoemmi
Mountainbiker

Post by Sjoemmi »

was leuk vandaag, 1x gevallen, ontzettend veel valpartijen gezien.
In het begin kon je ijplekken nog zien maar op het einde lag er een laagje sneeuw over en was het een ramp.
Lekkere soep met bokes gegeten.

Groetjes,
Philip
JanJ
Mountainbiker

Post by JanJ »

Vanmorgen ook vol goede moed en voornemens vertrokken voor de 45 km in Zoersel.
We zijn echter niet veel verder da 5 km geraakt. Op de weg , net na een oversteek (in de buurt van De Wok Dynastie ) mijn fietsmakker zwaar en hard tegen de grond gegaan (zal er nog wel een paar dagen "plezier" van hebben vrees ik ) . Zag het niet meer zitten en zijn dan maar terug gekeerd ....
Erg jammer, want in het bos was het prima te doen en erg mooi !
Respect voor zij die het wel uit hebben gereden, en volgende keer beter !
Post Reply