Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Post by spiermassa »

geertje wrote:Beste mensen die dit forum volgen of gevolgd hebben. Wij zijn klaar met het afpijlen van ons parcours. In de single tracks, de veldwegen en andere paden ligt er nog volop sneeuw. Vele wegen zijn van de sneeuw ontruimd en de gemeentediensten hebben alles in het werk gesteld om waar nodig zout te strooien. Dit kun je trouwens zien op de sfeerbeelden van deze voormiddag. Daarvoor willen wij hen dan ook uitdrukkelijk bedanken.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alles sneeuw en ijsvrij is. IK wil vragen om toch heel voorzichtig te zijn op de wegen en ook in de veldwegen waar er bevroren spoorvorming is.
Wij hebben in ieder geval ons best gedaan om alles klaar te stomen. Geniet in ieder geval van onze mooie streek.
Dark Dingo en anderen die het niet zien zitten, daar hebben we alle begrip voor.
Ook nog even melden dat er beslist is de afspuitinstallatie niet te plaatsen omdat dit toch maar problemen zal geven naar toevoer van het water, het water dat zal vervriezen onder de voeten en voor een ijspiste zal zorgen en bevroren fietsen.

Mss tot morgen ergens op Dams grondgebied

geertje :wink:

haha eerlijke reactie ,ik kom af en de witte landschappen is een extraatje ......en we letten wel op.
steveluc
Mountainbiker

Post by steveluc »

We komen morgen vanuit Dendermonde naar Moerkerke.
We zijn beide beginners (een 15 tal tochten) en hebben nog nooit
in deze omstandigheden gereden.
Moeten we ons zorgen maken?
We zouden ook naar Stekene kunnen gaan, maar indien het pacours
te doen is, liever naar West.Vlaanderen. (altijd oké)
ps. We zijn een stuk in de 50, dus we komen zeker niet om te koersen.
ridleybiker
Mountainbiker

Post by ridleybiker »

Beste Geert en Sint-Ritatrappers,

Ondanks al jullie inspanningen en de inspanningen van de gemeentediensten om heel wat wegen te strooien heb ik met pijn in het hart besloten morgen NIET deel te nemen aan jullie tocht.Het risico op een val lijkt me echt te groot.
Ik wens jullie alvast veel succes en aan alle deelnemers een behouden thuiskomst!

Ridleybiker
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

Castori aanwezig!
safari rider jerry
Mountainbiker

Post by safari rider jerry »

Helaas kan ik niet komen :( . Zoals bij Jullie zijn wij ook bezig om ons parcours voor morgen zo goed mogelijk berijdbaar te maken. Enkele leden komen wel af om Jullie te steunen [-o< . Hopelijk blijft de sneeuwval weg en kunnen Jullie de deelnemers een tof parcours met mooie sfeerbeelden aanbieden. Veel succes !!!
Jerry - Safari Riders
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

Net even rond de kerk van Egem gewandeld en ik vrees dat ik ook ga passen. Ik zie dat er veel werk in gestoken is om alles veilig te maken, maar het risico is met toch iets te groot.

Zonde voor het werk, zonde voor de organisatie, zonde ook voor mezelf, maar het is iets wat iedere club met VTT in de winter om de zoveel jaar wel eens meemaakt.

Jammer!
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Toch een licht sneeuwtapijtje gevallen deze nacht... Voorzichtig zijn dus!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Was tot ik opstond van plan om te komen ondanks mijn aversie voor sneeuwtochten. Bike stond al klaar. Maar de bijgekomen sneeuw van vannacht hebben mij ervan weerhouden. De landelijke wegen zullen niet meer zo vrij liggen als gisteren en hoe banger je bent om te vallen, hoe zekerder de kans dat je valt...
@ Geertje en friends, dik tegen mijn goesting en met pijn in het hart dus een noodgedwongen forfait. Hopelijk toch nog een behoorlijke opkomst want in deze TT is vééél werk gestoken. (Idem overigens voor de collega's in Zeebrugge)
nandino
Mountainbiker

Post by nandino »

Net terug van deze prachtige toertocht. ik vond het alvast de moeite om af te zakken naar moerkerke vanuit avelgem. bijna overal perfect berijdbaar op een paar asfalt banen na waar er ijsvorming was maar die was goed zichtbaar; jammer voor de deze organisatie waar zoveel tijd ingestoken was voor de geringe opkomst.
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Mooie tocht!!! Zeer goed georganiseerd!!

Maar wat heb ik gevloekt op die strook nummer 2... Brrrr. Ik was al stikkapot en dan kwam die nog...

Heb me geamuseerd maar laatste 5km zat ik er volledig door. :oops:

Bedankt!!! Tot de volgende!
Post Reply