edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
RigolleM
Mountainbiker

Re: edge 800 .... ?

Post by RigolleM »

R1ALAIN wrote:Dat is wat ik zou willen doen:
Ik wil dus EUROPA op de GPS, want ik rij de komende zomervakantie door Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Luxemburg met de wagen. Overal een paar dagen in een Hotel blijven om dan te kunnen MTB-en. Ik wil dus ook de Edge 800 gebruiken als gewone auto-GPS, maar nadien ook op de MTB zodat ik ook gebruik kan maken van TOPO-kaarten.
Wil je navigeren op straatnaam? OSM heeft geen straatnaamdatabase, en ik zwijg nog over de andere ongemakken als je de Edge als autonavigatie wenst te gebruiken, been there done that!
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Aha,
Dus als ik de edge als auto-gps wens te gebruiken, dien ik dus de DVD EUROPA aan te schaffen, zodat alle "autowegen" erop staan, dus straatnamen, huisnummers,...enz.
RigolleM wrote:
R1ALAIN wrote:Dat is wat ik zou willen doen:
Ik wil dus EUROPA op de GPS, want ik rij de komende zomervakantie door Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Luxemburg met de wagen. Overal een paar dagen in een Hotel blijven om dan te kunnen MTB-en. Ik wil dus ook de Edge 800 gebruiken als gewone auto-GPS, maar nadien ook op de MTB zodat ik ook gebruik kan maken van TOPO-kaarten.
Wil je navigeren op straatnaam? OSM heeft geen straatnaamdatabase, en ik zwijg nog over de andere ongemakken als je de Edge als autonavigatie wenst te gebruiken, been there done that!
greenbull
Mountainbiker

Post by greenbull »

Nog even een bemerking ivm de Polar borstband: als je de rubber rond de contactgaten een mm of 2 afsnijd, popt de Garmin module er niet meer uit....
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Voilà,
Mij gisteren dus de edge 800 Bundle aangeschaft met City Navigator en de Topo BENELUX op micro SD's.
Garmin connect en Basecamp al geïnstalleerd en ondertussen gewoon genavigeerd van de winkel tot thuis.
Thuisgekomen eens gekeken via Garmin Connect naar dat ritje met de wagen, das gelukt, maar de eenheden zijn allemaal miles, Fahrenheit,...enz.
Kan dit ingesteld worden naar ons SI-stelsel, het is te zeggen, meter of kilometer, °C,...enz.
Bedankt
R1ALAIN
Mountainbiker

Post by R1ALAIN »

Heb deze namiddag een kort ritje in elkaar gestoken (ik hoop en denk het) via basecamp. De rit is in de vorm van een lus. Hoe maak ik de Edge wijs waar het startpunt is en waar het eindpunt is.
Als ik duw op GA, vraagt hij of naar de start wil navigeren. Ik wil bijvoorbeeld op de kortste manier op deze lus geraken, dus ik vermoed dat ik dan op NEE moet duwen?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

R1ALAIN wrote:Voilà,
Mij gisteren dus de edge 800 Bundle aangeschaft met City Navigator en de Topo BENELUX op micro SD's.
Garmin connect en Basecamp al geïnstalleerd en ondertussen gewoon genavigeerd van de winkel tot thuis.
Thuisgekomen eens gekeken via Garmin Connect naar dat ritje met de wagen, das gelukt, maar de eenheden zijn allemaal miles, Fahrenheit,...enz.
Kan dit ingesteld worden naar ons SI-stelsel, het is te zeggen, meter of kilometer, °C,...enz.
Bedankt
Instellingen/Systeem/Eenheden
Pagina 41 van de handleiding http://static.garmincdn.com/pumac/Edge_800_OM_NL.pdf
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

R1ALAIN wrote:Heb deze namiddag een kort ritje in elkaar gestoken (ik hoop en denk het) via basecamp. De rit is in de vorm van een lus. Hoe maak ik de Edge wijs waar het startpunt is en waar het eindpunt is.
Als ik duw op GA, vraagt hij of naar de start wil navigeren. Ik wil bijvoorbeeld op de kortste manier op deze lus geraken, dus ik vermoed dat ik dan op NEE moet duwen?
Eerste trackpoint aangemaakt in BC = start van de rit

Bij GA naar start = naar startpunt

Bij GA niet naar start = zelf kijken op de kaart waar de lus het dichtst bij jou is en naar toe rijden
Eventueel op die lus een WP maken en naartoe routeren
R1ALAIN
Mountainbiker

Post by R1ALAIN »

Dit is allemaal dus gelukt, behalve:
Bij het eerste ritje eens express verkeerd gereden en ik kreeg een waarschuwing.
Nadien een baantje ingeslegen en kreeg de melding dat ik terug op koers was.
Bij de tweede test, een ander testtraject, hetzelfde gedaan en daar kreeg ik geen melding dat ik de koers verliet'
Misschien heb ik iets verkeerd gedaan in basecamp.
Beny wrote:
R1ALAIN wrote:Heb deze namiddag een kort ritje in elkaar gestoken (ik hoop en denk het) via basecamp. De rit is in de vorm van een lus. Hoe maak ik de Edge wijs waar het startpunt is en waar het eindpunt is.

Bij GA niet naar start = zelf kijken op de kaart waar de lus het dichtst bij jou is en naar toe rijden
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

R1ALAIN wrote:Dit is allemaal dus gelukt, behalve:
Bij het eerste ritje eens express verkeerd gereden en ik kreeg een waarschuwing.
Nadien een baantje ingeslegen en kreeg de melding dat ik terug op koers was.
Bij de tweede test, een ander testtraject, hetzelfde gedaan en daar kreeg ik geen melding dat ik de koers verliet'
Misschien heb ik iets verkeerd gedaan in basecamp.
Beny wrote:

Doe hetzelfde rondje eens opnieuw maar dan met volgende instelling:
Instellingen/Systeem/Routebepaling/Begeleidingsmethode => "offroad"
Ben benieuwd of dit betere resultaten oplevert

Wel nadien niet vergeten terug te verzetten naar korste weg of snelste weg bij het volgen van een route
R1ALAIN
Mountainbiker

Post by R1ALAIN »

Twee probleempjes al opgelost, dat laatste met instelling "offroad" bracht geen soelaas.
Nu heb ik mijn trainingsronde in de buurt uitgetekend en nagereden.
Vandaag tegen mezelf "gefietst" met virtual partner. Ik heb dit dus gedaan via koersen, maar ik "wordt niet genavigeerd", tis te zeggen ik krijg geen waarschuwing waar ik links of rechts moet aan een rond punt. ik had dit dus wel met mijn eerste track. Ik word nu ook wel gewaarschuwd wanneer ik van de koers ben.
Ander instellingsprobleem: als ik tijdens het fietsen op de kaart kijk, heb ik linksboven en rechtsboven twee gegevens staan, dat zijn de snelheid en hartslag. Ik zou dit linksonder en rechtsonder willen, zodat ik goed de kaart kan zien en waar de paarse lijn loopt van het te volgen traject.
THX !
Post Reply