Zo 20/01/2013 Kluisbergen :: !!! Afgelast !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Offshore
Mountainbiker
Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Re: Zo 20/01/2013 Kluisbergen :: VTT door de Vlaamse Ardenne

Post by Offshore »

Ik hoor van iemand die het kan weten (Wielerbond Vlaanderen) dat Kluisbergen idd is afgelast !
svintje
Mountainbiker

Post by svintje »

Terechte beslissing: http://www.funnybikers.be/Nl_Toertocht.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Spijtig dat men zo'n beslissing moet nemen. Al dat werk in de organisatie, het voorbereiden, bestellingen en parkoers uittekenen. Maar ik denk niet dat ieman de organisatie deze beslissing kwalijk zal nemen.
Jammer, maar moedige beslissing. =D>
Veiligheid van de deelnemers garanderen is het alerbelangrijkste en dit risco kan een organisatie niet nemen.

Zal voor volgend jaar zijn.
aj kwak
Mountainbiker

Re: Zo 20/01/2013 Kluisbergen :: !!! Afgelast !!!

Post by aj kwak »

Met spijt moeten wij mededelen dat de tocht niet doorgaat volgende zondag
Na lang beraad hebben wij gisterenavond beslist om de tocht niet te laten doorgaan. Sommige delen van het parcours liggen er heel gevaarlijk bij en na consultatie van het weerbericht is er geen verbetering op komst, integendeel er wordt nog meer sneeuw vewacht.
Op veel plaatsen is door de regenval van een paar weken geleden water op het wagdek gevloeid dat nu helemaal is bevroren en veraderlijke ijsplekken geworden zijn, het is er soms al moeilijk is om er te voet door te komen.
Wij kunnen het risico niet nemen dat er deelnemers zware kwetsuren oplopen door valpartijen.
Er zijn uiteraard wel akrobaten of durvers die dit allemaal aankunnen maar wij moeten zorgen voor de algemene veiligheid en die kunnen wij niet garanderen.

Wij vinden het heel spijtig maar hopen dat iedereen begrip kan opbrengen.

De Funny Bikers
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

Respect voor jullie beslissing, maar vind het zelf doodjammer.
Ik ben niet super technisch, noch een durfal MAAR vorig jaar een paar spijkerbanden gekocht.

Ronduit fenomenaal: op puur ijs bochten nemen, bruusk remmen bij 30km/u : bougeert gewoon niet.

Deze week opnieuw al plezier aan gehad, jammer dus.

Soit, ik woon in de streek van geraardsbergen, we zullen ons hier dan wel uitleven! :-D
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Was ook van plan om deze tt te rijden , maar had zelf ook al mijn bedenkingen bij de berrijdbaarheid/veiligheid van het traject. Meer dan eens ook al een tt gereden op bevroren en besneeuwde ondergrond , maar " de Kluis " , dat is toch andere koek hé.
Deze tt is al bij "gewoon " winterweer ( en zelfs tijdens de zomer )een uitdaging voor velen onder ons . ( het is "niet zo verstandig" dat sommigen denken dat hun nooit iets kan overkomen... #-o )
Al bij al een zeer terechte beslissing, want inderdaad : veiligheid voor iedereen primeert.
Natuurlijk jammer van de moeite die de organisatie er reeds ingestoken heeft.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Zijn er plannen om deze mooie TT te laten doorgaan later op het jaar?
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

inderdaad heel spijtig dat deze rit niet doorgaat maar ik denk dat de organisatoren de (enige) juiste beslissing genomen hebben die mogelijk is met dit weer , chapeau daarvoor want er kruipt inderdaad heel veel werk in de voorbereiding van een toertocht om nog maar te zwijgen over de aankopen die reeds gebeurt zijn .
Respect mannen =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Kommander
Mountainbiker

Post by Kommander »

Ook hier alle respect voor die beslissing! Was ook aan het twijfelen voor te rijden, dit hoeft niet meer dus. Moest deze toer later op het jaar nog doorgaan teken ik zeker present! Terechte beslissing jongens =D>
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Spijtig, maar een moedige en verstandige beslissing!

Frog, je mag altijd afkomen voor een ritje!
" onclick="window.open(this.href);return false;?
Post Reply