Zo 20/01/2013 Zeebrugge :: Safari-Tour VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SafariChris
Mountainbiker

20/01/2013 Safari Tour V - Zeebrugge

Post by SafariChris »

Na de vele positieve reacties op de vorige edities http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... lit=Safari van de Safari Tour waren wij zeer enthousiast om dit jaar opnieuw een VTT te mogen organiseren voor jullie.

Dit jaar houden we er opnieuw aan om jullie de mooie streek te laten zien. Er zijn dit jaar terug een aantal noodgedwongen wijzigingen in het parcours omdat bepaalde stukken van de vorige edities ontoegankelijk geworden zijn. Zo hebben we dit jaar geen strand of duinenpad kunnen voorzien. De correcte afstanden volgen nog.
We zorgen er voor dat alles berijdbaar is!

Nadien zijn er warme douches en een gezellige après-bike in onze bar! Jullie krijgen gratis na de rit een jenevertje, een boterham en een bon voor gratis binnenband (af te halen bij Bike World)
geertje
Kerstman

Re: Zo 20/01/2013 Zeebrugge :: Safari-Tour VTT

Post by geertje »

Ja Chris, wij zullen even zwaaien bij de afpijlen van onze tocht aan Zelzatebrug. De afpijlen van onze tocht laat ons jammer genoeg ook niet toe tot bij jullie te komen. Ook veel succes met jullie tocht, waarschijnlijk als hun toestand het toelaat :drunk: komen wel enkele St Ritatrappers tot bij jullie.

grtn

geertje :wink:
wiene
Mountainbiker

Post by wiene »

:-) Vorig jaar was mijn eerste deelname, en het was top, voor ieder wat wils, indien het weer het toelaat start ik hier terug ,hopelijk is het rijden en niet glijden ! :-)
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

De wackys zullen uiteraard aanwezig bij onze vriendelijke buren. Hopelijk niet teveel sneeuw.
Fitzy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Post by Fitzy »

I will be there.
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Re: 20/01/2013 Safari Tour V - Zeebrugge

Post by Bresciani »

SafariChris wrote:.... Zo hebben we dit jaar geen strand of duinenpad kunnen voorzien. De correcte afstanden volgen nog.
We zorgen er voor dat alles berijdbaar is! .....
En waar mogen we ons dan wel aan verwachten, want veel info is er op jullie site niet te zien, qua parcours en hier is ook nog niet veel besproken he.... :-k

Wij lezen het graag van jullie... :wink:

Grtz,

Bresciani :-D
SafariChris
Mountainbiker

Post by SafariChris »

We starten richting Schipdonck kanaal en rijden offroad naar Zelzatebrug. Hier rijdt de grote toer ook op de middenberm, de eerste keer in onze VTT. Via een kleine weidedoorsteek gaan we de achterhaven binnen. Hier kan ik enkel zeggen dat je langs Bridge Stone binnenrijdt, veel offroad singletracks en technische passages hebt en langs Herdersbrug weer buitenkomt. In deze zone heb je ook de eerste bevoorrading. Vanaf Herdersbrug rij je offroad richting Lissewege waar de tweede bevoorrading voor alle afstanden klaar staat. Hierna volgt nog een singletrack aan de transportzone en een niet te missen technische afdaling aan de vismijn.
Bike Wash, douches, après bar, gratis jenever, gratis stuutje, bon voor gratis binnenband
De kleine toer is +/-35km, de grote +/-55km
omega1
Mountainbiker

Post by omega1 »

Nu de bandekeuze nog. Vandaag gemerkt dat offroad te doen is met gewoon terreinbanden maar de baan is een en al ijs???
Pro-bikertje
Mountainbiker

Post by Pro-bikertje »

Hoi Safari's,

Zijn jullie al op't parcour geweest met de sneeuw? wanneer krijgen we een stand van zaken?

De Pro-Bikers uit Dudzele zullen zeker aanwezig zijn. Tot dan.
SafariChris
Mountainbiker

Post by SafariChris »

Momenteel zijn we druk in de weer om het parcours op te bouwen en te bepijlen. Zaterdag rijden we zelf het parcours af en geven dan een stand van zaken. Gelukkig is mountainbiking veel offroad, de stukjes road die er tussen zitten maken we zo berijdbaar mogelijk. Dat er voorzichtig moet gereden worden hoeft niet gezegd worden, zeker?
Banden: ik rij al gans de winter met NN, 2 - 2,5bar. Nog geen problemen gehad.
Last edited by SafariChris on Fri 18 Jan 2013 17:10, edited 1 time in total.
Post Reply