Za 02/02/2013 Sijsele : De Acht van Sijsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ploppertje
Mountainbiker

Za 02/02/2013 Sijsele : De Acht van Sijsele

Post by ploppertje »

Voor de achttiende maal organiseren wij met WTC Olympia Sijsele onze wintermountainbiketocht: De Acht van Sijsele!
Na vorig jaar te zijn beland in een heuse sneeuwstorm met siberische temperaturen, zullen wij er dit jaar terug een lap op geven, met hopelijk betere omstandigheden.

We bieden je terug een afwisselend en steeds uitstekend uitgepijld parcours terug in en rondom Sijsele. Na de start rijden we via de oude spoorwegbedding naar Maldegem-Donk. Verder rijden we achtereenvolgens naar De Geite, Oedelemberg, 't Maandagse, 't bosgebied Ryckevelde, met het Militair domein in Ryckevelde!
De bevoorrading is gelegen rondom Oedelemberg en daar is er naast het buffet en sportdrank om jullie te dienen ook nog lekkere warme soep!
Voor de Dames is er terug dit jaar een toilet voorzien en voor de heren een pispaal!
Zoals ieder jaar trachten we de mountainbikers te verwennen met een max. aan bos- en veldwegels (70% off-road), die ten allen tijde goed berijdbaar zijn. (zelfs vorig jaar in de sneeuw!)

Start en Aankomst :
Gemeentelijke Turnzaal aan het Lindenplein te 8340 Sijsele (GPS: Kloosterstraat te 8340 Sijsele)

Starturen en afstanden:
08:00 uur tot 14:00 uur voor de 47 km
08:00 uur tot 14:30 uur voor de 37 km
08:00 uur tot 15:00 uur voor de 27 km

Inschrijvingsprijs:
3€ voor aangeslotenen (VBR/VWB, NTFU of WBV)
4€ voor niet-aangeslotenen

Dicht bij de start -en aankomst zijn er enkele ruime parkings gelegen. Na de rit kun je genieten van onze afspuitinstallatie om je fiets terug operationeel te maken voor de volgende ritten.
We hebben voldoende kleedkamers met warme douches voor Dames en voor Heren.
Na de rit krijgt iedere een deelnemer een hot-dog en kan men genieten van de uitgebreide bar, dit door ons uiterst gediplomeerd bar-personeel. =D> =D>

Zo dat was een klein voorsmaakje. In de loop van de volgende weken zullen er nog specifieke updates volgen, met exacte afstanden (xx.xx% off-road, xx.xx% kasseien en xx.xx% road; gps gemeten) en nog andere nuttige weetjes...

Meer info op onze website : http://wtcolympiasijsele.wordpress.com/

Zo nu wens ik jullie nog een maandje mtb-plezier alvorens ons Sieseele te bezoeken. Tot dan!
Last edited by ploppertje on Fri 25 Jan 2013 18:31, edited 2 times in total.
DonFre
Mountainbiker

Re: Za 02/02/2013 Sijsele :: De Acht van Sijsele

Post by DonFre »

Ik krijg terug koud als ek aan vorig jaar denk, was precies een yeti bij aankomst a/d bevoorrading :-D
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Vorig jaar ook aanwezig voor de diepvries editie 8-[ !! Gestart in de namiddag met enkele steenbakkers en 't was dan nog -2°!! :cry: M'n voeten hadden enkele uurtjes nodig om terug te ontdooien...dit jaar liefst ietske warmer aub!! [-o< Parcour,bepijling,...zoals telkenjare perfect!! =D> dus komen we graag terug!!
tot den 2e februari...
dingo 8)
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Ik krijg het terug Siberisch koud als ik eraan terug denk. Die editie met de fiets vanuit Eeklo naar de start gereden en ik dacht toen dat de barometer aan het Krügercomplex stuk was want daar stond -12 op !!! Bij thuiskomst moest mijn madam mijn ritsen opendoen want het gevoel was efkes weg in de vingers.
Schone ,plezante toer , zeker aanwezig als het niet teveel meer regent.
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Zondag was de verkenning van onze club van De Acht van Sijsele!
De aanwezigen hebben hem goed verteerd, het parcours lag er goed bij, met hier en daar toch een nieuw stukje.

De staat van het parcours ligt zoals gewoonlijk goed.
Al moet ik met dit weer terug denken aan de winterprik van vorig jaar (een serieuze pikkeure!)
De precieze afstanden van onze tocht zullen de week voor 02/02/2013 bekend gemaakt worden. Het zal toch niet ver van de 27, 37 en 47 km liggen.

Over het weer kunnen wij nog niet veel zeggen: zal het dan nog vriezen of niet of zullen we kunnen rijden in een stralende zon. :P :P

Alles wordt stilletjesaan in gereedheid gebracht voor onze tocht, maar dit weekend en volgend weekend zal je ons wel zien op de verschillende MTB-tochten die georganiseerd worden.

Voor degenen die vorig jaar in de sneeuw nog eens willen herbeleven: https://plus.google.com/photos/11434046 ... 5868136481

Groetjes en tot in Sieseele op 02/02/2013
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Nog 1 weekendje met sneeuw en dan zullen de temperaturen boven het nulpunt komen. We zullen maandag of dinsdag eens zien wat de sneeuw en de vrieskou aan ons 'altijd droog' en snel parcours heeft uitgericht!!!

Volgens de 14-daagse weersvoorspelling zal het volgende week zaterdag 02/02/2013 tussen 5°C en 10°C zijn, met een westenwind van 4BFT ](*,)
Er is ook 45% kans op regen, maar deze zal maar 1,5 mm zijn...
Voor onze uitpijlers zal het tijdens deze week ook warmer worden :oops:

We zullen zien en leven op goede hoop [-o< [-o< [-o<

Eerst zullen wij morgen nog eens van jetje geven in Jabbeke.
Na het weekend blijf je best deze topic volgen, want dan zullen de updates komen. Op het einde van volgende week zullen wij de definitieve afstanden van de tochten vastleggen. Het komt dichterbij en de organisatiestress komt naar boven, maar we doen niet liever...
Vele groetjes en tot de volgende week (o)

http://wtcolympiasijsele.wordpress.com/
geertje
Kerstman

Post by geertje »

ploppertje wrote:Volgens de 14-daagse weersvoorspelling zal het volgende week zaterdag 02/02/2013 tussen 5°C en 10°C zijn, met een westenwind van 4BFT ](*,)

Geloof niet altijd in een 14daagse voorspelling, ik spreek uit ervaring. toch mag het van nu af aan wat beter worden.
Vanuit Moerkerke komt zeker een mooie delegatie, ik hou hen wel op de hoogte van jullie 8 van Sijsele. Rond de middag mag je ons ook verwachten op de après, wetende dat sommigen wel eens de neiging hebben te blijven plakken. :drunk: :drunk: :drunk:
Succes met jullie organisatie, we houden de updates in de gaten. :-" :-({|=

Grtn

geertje :wink:
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

geertje wrote:
ploppertje wrote:Volgens de 14-daagse weersvoorspelling zal het volgende week zaterdag 02/02/2013 tussen 5°C en 10°C zijn, met een westenwind van 4BFT ](*,)

Geloof niet altijd in een 14daagse voorspelling, ik spreek uit ervaring. toch mag het van nu af aan wat beter worden.
Vanuit Moerkerke komt zeker een mooie delegatie, ik hou hen wel op de hoogte van jullie 8 van Sijsele. Rond de middag mag je ons ook verwachten op de après, wetende dat sommigen wel eens de neiging hebben te blijven plakken. :drunk: :drunk: :drunk:
Succes met jullie organisatie, we houden de updates in de gaten. :-" :-({|=

Grtn

geertje :wink:
Ja we zullen het wel zien, maar dat het geen witte acht van Sijsele wordt, dat kunnen wij nu al met zekerheid zeggen :-D
Deze morgen een algemene vergadering met al onze leden gehad, waar we nog eens de taakverdeling hebben overlopen. We zullen deze week dagelijks voor onze tocht of aan het parcours werken om dan vanaf woensdag rustig aan te beginnen uitpijlen.

Tegen vrijdagavond zullen de laatste pijltjes hangen en zal het parcours definitief vastgelegd worden (wegens de werken aan Donk)

Wat ik zeker kan zeggen is : we zien het zitten om jullie allen tegen zaterdag een mooie tocht voor te leggen!

Enkele van onze vroeger verkenners (die alles controleren, de slagbomen en privestukken openzetten) kunnen nu al niet wachten om te vertrekken #-o en we moeten nog alle pijltjes hangen; zot zijn doet geen zeer ](*,) ](*,) ](*,)

Vele groeten en tot de volgende -dagelijkse update-

Het ploppertje
SLIJKSCHAAP
Mountainbiker

Re: Za 02/02/2013 Sijsele : De Acht van Sijsele

Post by SLIJKSCHAAP »

Wtc Jabbeke zal na de winterprik van zaterdag LL. geprikt zijn om massaal aanwezig te zijn op de mooie 8 van Sijsele ,
we willen alvast onze 1e plaats in het vbr klassement alle eer aan doen en
zullen zeker komen genieten van de inspanningen van de Sijseelse club.
We wensen jullie alvast veel succes toe =D> :-D :bounce:
Sully
Mountainbiker

Re: Za 02/02/2013 Sijsele : De Acht van Sijsele

Post by Sully »

Een roedel Damse Duivelshonden zwerft naar Sijsele
Post Reply