Zo 20/01/2013 Kluisbergen :: !!! Afgelast !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Verhaeghe
Mountainbiker

Re: Zo 20/01/2013 Kluisbergen :: VTT door de Vlaamse Ardenne

Post by Verhaeghe »

Jah, wat is onverantwoord? Modder is ook zeer glad en kan ook valpartijen veroorzaken. Ben idd ook blij dat de moddertoestanden die we weken en maanden hebben gehad even voorbij zijn. Heb vandaag trouwens het blosoparcours te Oostende met smart Sams gereden. Het schuift, vooral in de afdalingkjes, maar met de nodige voorzichtigheid ( bv: een voetje uit pedaal) lukt dat wel. Ik kijk er vast naar uit!
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Het is toch mountainbiken zeker? Er zijn al zo weinig echt technische parcours in Vlaanderen, en als er dan 10cm sneeuw ligt is het onverantwoord #-o rijd een beetje voorzichtiger en maak er gebruik van om uw techniek te trainen.
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

Verhaeghe wrote:Jah, wat is onverantwoord? Modder is ook zeer glad en kan ook valpartijen veroorzaken. Ben idd ook blij dat de moddertoestanden die we weken en maanden hebben gehad even voorbij zijn. Heb vandaag trouwens het blosoparcours te Oostende met smart Sams gereden. Het schuift, vooral in de afdalingkjes, maar met de nodige voorzichtigheid ( bv: een voetje uit pedaal) lukt dat wel. Ik kijk er vast naar uit!
Moddertoestand zal niet voorbij zijn , paar honderd man erdoor en zal vettiger worden , maar we rijden op alle terreinen hé , Velo Tous Terrains
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Afdaler!

Het zijn eerder de "remblokbudgetten" die uitgeput geraken ;)

Kovan
afdalerke wrote:heb indruk dat dit een zeer besmettelijk virus is die circuleert in de bike@holics club :-)
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Paar honderd man op een bevroren ondergrond maakt het niet vettig hé. Maar om sneeuw op een bevroren ondergrond met af en toe ijsplekken nu technisch te noemen? Weinig technisch aan wat mij betreft. Meer een loterij. Mij zie je ook niet in Kluisbergen als de sneeuw blijft liggen, wil niet in een afdaling op een ijsplek onderuit gaan om vervolgens mijn seizoen al vaarwel te zeggen voordat het begint. Uiteraard moet iedereen dat voor zijn eigen uitmaken maar laat elkaar in hun waarde.
afdalerke
Mountainbiker

Post by afdalerke »

zolang als dat er sneeuw ligt zullen mijn rollen overuren draaien.
mountainbike seizoen begint halfweg maart en heb geen zin om nu in de plaaster te zitten
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Kommander wrote:Zou ook wel eens eens update willen krijgen over het parcours?
We zullen in de komende dagen eens parcours update geven.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

vermeulen wrote:Vind het een beetje vreemd ,men spreekt hier van Furious Fred , Racing Ralph ??? #-o
Op ijs heb je spikes nodig. :-D
Deze namiddag gaan wandelen... :drunk: 8)
Hallo, er ligt 10cm sneeuw.Iedere onverharde boerenwegel moet je gewoon afstappen omdat je de weg niet
ziet of de sneeuw te dik ligt. Je ziet op sommige plaatsen het verschil niet tussen de gracht en het pad.
De kleine baantjes liggen levensgevaarlijk met sneeuw en ijsplekken overal.
Sorry maar sedert lang blijf ik thuis voor deze, is onverantwoord. [-X
Iemand van de organisatie het parcour afgereden vandaag of gisteren ? :-D
Ik ben deze namiddag gaan... mountainbiken :drunk: :bounce: #-o
En dan nog wel op de Kluis ... :roll:
Heb misschien een 25 km gereden (waarvan een 10-15 op de Kluis en Kwaremont).
Me beperkt tot de 'gekende wegen' en het was moeilijker dan ik dacht.
Zéér voorzichtig geweest (toch eenmaal tegen dek, aan de voet van de kluis, maar zacht gevallen op de dikke laag sneeuw).
Hier en daar ook pijlen gezien (ook wandelpijlen ???), maar ze staan er denk ik nog niet allemaal.
Vraag me toch wel af of ze het parcours kunnen behouden, hier en daar moest ik afstappen (probeer maar es een helling van meer dan 20% op te geraken in een dikke sneeuwlaag, die helling moet zondag normaal naar beneden gereden worden ....).
De 'Pensemont' boven gereden (lag wel een boomstam bijna boven, dus 1 voetje gezet) toch heel wat tandjes kleiner dan normaal.
Ja, en hier en daar is er ook ijs natuurlijk, of aangevroren sneeuw.
Maar ... 't heeft natuurlijk wel iets hé zo biken in de sneeuw :bounce:
Toch kijk ook ik uit naar de updates 8-[
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

heb er geen probleem mee om beetje op ijs te rijden, maar ben tijdens het trainingsritje gisteren bij mij in de streek toch beginnen twijfelen over af te zakken naar de KLuis, het is bijna een uur rijden bij mij thuis, bij deze temperaturen moet je uiteraard voorzichtig zijn, maar je gaat al trager rijden, dus nog langer op de fiets. Hier lukt het nog net op het vlakke, maar als je dan omhoog op ijs moet en dan nog eens naar beneden dan denk ik toch ook op de rest van het seizoen Voor mij wordt het waarschijnlijk laatste seizoen dat ik alles kan rijden dus ik ga dat ook niet op de euh helling zetten. Hoop op nog veel beterschap want keek er al weken naar uit om naar de KLuis te komen, maar als je hoort wat er nog op ons afkomt, wacht ik even af and hope for the best...
Hiëronymus
Mountainbiker

Post by Hiëronymus »

wattie wrote:
Martin wrote:
vermeulen wrote: De kleine baantjes liggen levensgevaarlijk met sneeuw en ijsplekken overal.
Sorry maar sedert lang blijf ik thuis voor deze, is onverantwoord. [-X
Iemand van de organisatie het parcour afgereden vandaag of gisteren ? :-D
Ben ook wel benieuwd hoe doenbaar het is. Ben nog nog thuis gebleven omwille van het weer, maar als ik dit lees vraag ik mij toch of het verantwoord is om te starten. Hopelijk dooit het iets vroeger dan voorzien.
Als ge hier gaat rondvlammen als een halve zot is het natuurlijk niet verantwoord. Kwestie van een beetje voorzichtig te zijn en uw gezond verstand te gebruiken (ge moet dan natuurlijk om te beginnen al verstand hebben en dat is niet voor iedereen weggelegd #-o ).
Ik ben al blij dat we niet meer in de modder moeten rondcrossen en hopelijk gaat deze door de zondag. Rijden doe ik toch maar anders zijn het weeral zoveel extra km's met de auto.
Goe gezegd wattie. Wa is da hier nu. Mijn bike hangt al weken aan den haak omdat ik geen zin heb in moddertoestanden. Ik ga enkel rijden in de winter als het vriest dat het kraakt... dan hebt ge tenminste harde ondergrond. En onverantwoord? Wa is da voor zever. Het is alleen onverantwoord als ge het zelf onverantwoord maakt natuurlijk. Ik rijd elk jaar als het vriest en sneeuwt en nog nooit problemen gehad...
Post Reply