Veel duurtrainingen met de mbt,om het gevoel met de mountainbike goed te behouden,en geleidelijk aan wat explosiviteit, nu zit ik in de zwaarste weken, progresieve duurtrainingen intervallen..... Maar ook duurtrainingen om de basis goed te houden!!!
Vanaf september tot nu heb ik gemiddeld 17u training per week,mijn topweken qua training zat ik aan 25u.
In de vakantie de warmte en bergen opzoeken om hoogtemeters te maken!!!!
Cape Epic 2013
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Jochem1
- Mountainbiker
Re: Cape Epic 2013
Amaai, één van de eliterenners met een sportstatuut ofzo? Heel wa trainingsarbeid..robin wrote:Veel duurtrainingen met de mbt,om het gevoel met de mountainbike goed te behouden,en geleidelijk aan wat explosiviteit, nu zit ik in de zwaarste weken, progresieve duurtrainingen intervallen..... Maar ook duurtrainingen om de basis goed te houden!!!
Vanaf september tot nu heb ik gemiddeld 17u training per week,mijn topweken qua training zat ik aan 25u.
- robin
- Mountainbiker
Spijtig,maar toch niet, ik werk van 7u30-17u in de bouwsector, mijn avonden gaan allemaal op in trainingsarbeid, en in de weekends dubbel zo veel trainen!!Jochem1 wrote:Amaai, één van de eliterenners met een sportstatuut ofzo? Heel wa trainingsarbeid..robin wrote:Veel duurtrainingen met de mbt,om het gevoel met de mountainbike goed te behouden,en geleidelijk aan wat explosiviteit, nu zit ik in de zwaarste weken, progresieve duurtrainingen intervallen..... Maar ook duurtrainingen om de basis goed te houden!!!
robin wrote:Spijtig,maar toch niet, ik werk van 7u30-17u in de bouwsector, mijn avonden gaan allemaal op in trainingsarbeid, en in de weekends dubbel zo veel trainen!!Jochem1 wrote:Amaai, één van de eliterenners met een sportstatuut ofzo? Heel wa trainingsarbeid..robin wrote:Veel duurtrainingen met de mbt,om het gevoel met de mountainbike goed te behouden,en geleidelijk aan wat explosiviteit, nu zit ik in de zwaarste weken, progresieve duurtrainingen intervallen..... Maar ook duurtrainingen om de basis goed te houden!!!
In de vakantie de warmte en bergen opzoeken om hoogtemeters te maken!!!!Veel karakter en doorzetten !!!!!! Maar ik heb mijn doem dus!!!!!
Dan zit je graag op de fiets! Je traint meer dan een prof
-
pompierke 349
- Mountainbiker
Post by pompierke 349 »
de race duut 8 dagen
hoeveel dagen ben je dan weg van huis
- robin
- Mountainbiker
5dagen voordien aankomen, 8dagen wedstrijd en dan nog een dag of 3 op je positieven komen en vertrekken naar huispompierke 349 wrote:de race duut 8 dagen
-
rossiconstruct
- Mountainbiker
Post by rossiconstruct »
Amai Robin.
Met zoveel trainingsarbeid ga je waarschijnlijk voor een pôdiumplaats bij de elites!
Ik start de voorbereidingen voor de Cape Epic pas eind oktober met circa 10h/week.
Afgelopen maand januari had ik 50h, één week van 20h, maar ook eentje van amper 8h, afhankelijk van de weersomstandigheden.
Februari begin ik pas met de hogere hartslagzones op te zoeken.
Alle trainingen gebeuren met de mtb en enkele loopsessies.
Ik ga deelnemen voor de 10de maal en een top 50 plaats in de GC is steeds realiseerbaar.
Vorig jaar 41ste , en 6de in de masterscategorie.
veeel trainingsgenot!
Met zoveel trainingsarbeid ga je waarschijnlijk voor een pôdiumplaats bij de elites!
Ik start de voorbereidingen voor de Cape Epic pas eind oktober met circa 10h/week.
Afgelopen maand januari had ik 50h, één week van 20h, maar ook eentje van amper 8h, afhankelijk van de weersomstandigheden.
Ik ga deelnemen voor de 10de maal en een top 50 plaats in de GC is steeds realiseerbaar.
veeel trainingsgenot!
- robin
- Mountainbiker
ikzelf ben begonnen in september, eerst een heel stevige basis opgebouwd, door heel veel km's met de Mtb te rijden, zowel onroad als offroad, vanaf januari heb ik dan al een stap hoger gegaan, al wat steviger doortrainen, en ben nu de zwaarste trainingen aan het afwerken, dan nog een rustige periode om wat af te bouwen, om dan ginder een goeie conditie te pakken e,rossiconstruct wrote:Amai Robin.
veeel trainingsgenot!
een podium is wel heeeel ver gegrepen e, maar ons doel is een top 50 algemeen, dan denk ik dat we al heel gelukkig mogen zijn, tenzij het echt beter gaat dan dat we ons voorhebben,
see you @ cape, kom gerust eens langs voor een babbel
!!