Ridley Racer wrote:Na een tijdje met staal gereden te hebben over gestapt naar carbon.
Resultaat: 7.050kg.
2kg minder dan met mijn vorig frame.
Da ligt toch niet enkel aan het frame?
Frame woog 2.1kg, de vork iets van een 850gr en dan nog van een Brooks naar een slr zadel gegaan dat is ook nog eens -250gr. En nog wat kleine prul.kawa wrote:Ridley Racer wrote:Na een tijdje met staal gereden te hebben over gestapt naar carbon.
Da ligt toch niet enkel aan het frame?
Mooi gewicht_alain_ wrote:Ik zit nu op 7,09kg met mijne stalen,
en dat met een relatief zware vork (de enve= 145gr lichter, fabrieksopgave), derailleurklem wordt carbon MCFK= -25gr en zadel wordt Antares 00= -30gr.
Als alles klopt van die fabrieksgewichten zou ik dus uitkomen op 6,89kg.
En dat is dan nog altijd met 25mm Dugasten (330gr/stuk).
Als ik daar 2Omm Tufo's van 160gr/stuk zou opleggen dan heb ik een showroom gewicht van 6,55kg.
En heb ik nog altijd een stalen fiets.
Hoezo staal = zwaar?
Ik zeg, f#ck carbon
100 sjieker dan zo'n dreftfles. Heb zelf ook al zitten denken om een kader bij Jockheere te laten lassen maar 't is d'r nog nie van gekomen. Ben ook nog te jong om met ne koersvlo te rijden._alain_ wrote:Na al de kleurboeken ook eens iets straks en sober.
De kleur komt hier niet goed uit, maar het is grijs (RAL 7024, oftewel grafietgrijs)
Custom oversized staal, 1635gr, gelast door een hollander in sjina
balhoofdhoek van 72° en zitbuishoek van 74°
afgewerkt met
no-name (en tijdelijke) carbon vork,
full Campa Record (remmen zijn Chorus, komt ook nog iets CNC in),
PlanetX 50mm carbon wielen met Dugast 25mm tubes,
Stuur+stuurpen+zadelpen van Syntace,
SLR zadelke.
Totaal gewicht compleet is 7,59kg.
Met dank aan bikeboutique.eu
ferm, ben stiekem zelf ook af en toe aant zoeken naar zo'n oud cervélo frame voor een prijsje, maar nog niet echt iets gevondenRidley Racer wrote:Na een tijdje met staal gereden te hebben over gestapt naar carbon.