Zo 20/01/2013 Kluisbergen :: !!! Afgelast !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
blubberduck
Mountainbiker

Re: Zo 20/01/2013 Kluisbergen :: VTT door de Vlaamse Ardenne

Post by blubberduck »

BerggeitCasualFietser wrote:Wat geven zo'n sneeuwdagen normaal als gevolg voor een tt op de kluis binnen de week?
nu ligt de "gele route = singletrack" er verzopen en volledig kapot gereden erbij soms zelfs bijna al 2 meter breed...reden: de laatste weken (gisteren zelfs 5 crossers 2 uur lang :evil: ) zijn de motocrossers heeeel actief bezig :cry: :cry: :cry:

ze crossen de groene bloso afdaling op & neer zowel in de geul als het wortelpad, alsook op de tracks voorbehouden voor paarden en zelfs enkele "verborgen" wandelpaden sparen ze niet [-X .
Gewoon wildcrossen doen ze overal in het bos, straks krijgen wij weer het deksel op de neus en worden we weer gelijkgesteld met de crossers van: jullie rijden alles kapot met jullie noppenbanden.... :-?

dus als het blijft serieus vriezen en de crossers blijven weg, dan..... [-o< (o)
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Kommander wrote:
Reflex wrote:
moonrider wrote: Voor 5 Euro een schitterende tocht rijden , bevoorraden , fiets afspuiten , douchen en dan nog eens een warme pasta op den aprés , denk dat we niet kunnen klagen ,
Voor 7 euro zal je bedoelen. Ik vind 7 euro veel als je bedenkt dat je bij een andere tochten maar 4 euro betaald. Je hebt dan hetzelfde enkel de pasta niet misschien. Maar ik kom voor het fietsen en niet voor een tombola of pasta. Ik ga het er niet voor laten maar wou enkel kwijt dat het weer een euro duurder is vergeleken met dezelfde rit van vorig jaar.
Het is inderdaad 7 euro voor niet leden van bv de VWB. Deze 2 euro dekt dan wel u verzekering bij eventuele ongevallen of dergdelijke. Normaal betaal ik ook maar 3 euro elke week, maar hier is die 2€ meer het zeker waard denk ik.

Zeker present zondag voor de 55 :-D

Gr, K.

PS: lid worden van de VWB kost eigenlijk niets daar je dit jaarlijks kunt terugtrekken van u ziekenfonds :off:

psst, da ga nitte, 't is nen hollander!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

blubberduck wrote:
BerggeitCasualFietser wrote:Wat geven zo'n sneeuwdagen normaal als gevolg voor een tt op de kluis binnen de week?
nu ligt de "gele route = singletrack" er verzopen en volledig kapot gereden erbij soms zelfs bijna al 2 meter breed...reden: de laatste weken (gisteren zelfs 5 crossers 2 uur lang :evil: ) zijn de motocrossers heeeel actief bezig :cry: :cry: :cry:

ze crossen de groene bloso afdaling op & neer zowel in de geul als het wortelpad, alsook op de tracks voorbehouden voor paarden en zelfs enkele "verborgen" wandelpaden sparen ze niet [-X .
Gewoon wildcrossen doen ze overal in het bos, straks krijgen wij weer het deksel op de neus en worden we weer gelijkgesteld met de crossers van: jullie rijden alles kapot met jullie noppenbanden.... :-?

dus als het blijft serieus vriezen en de crossers blijven weg, dan..... [-o< (o)
laat het dus maar vriezen om het goed te hebben? :P
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

el gordo wrote: psst, da ga nitte, 't is nen hollander!
Uhm, nee.......
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Waarschijnlijk hetzelfde als bij een andere toertocht. Bevroren ondergrond maakt het altijd minder lastig.
Ik kan me niet direct herinneren dat er nog eens sneeuw lag op deze toertocht.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

aj kwak wrote:
Waarschijnlijk hetzelfde als bij een andere toertocht. Bevroren ondergrond maakt het altijd minder lastig.
jep maar sneeuw en vriestemperaturen is altijd ook wat gladder bij momenten en op een vlakke tt is dat te verwaarlozen, maar kan me voorstellen bij het klimmen en vooral dalen op de KLuis dat dit wel meer invloed heeft
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

BerggeitCasualFietser wrote:
aj kwak wrote:
jep maar sneeuw en vriestemperaturen is altijd ook wat gladder bij momenten en op een vlakke tt is dat te verwaarlozen, maar kan me voorstellen bij het klimmen en vooral dalen op de KLuis dat dit wel meer invloed heeft
Klopt, ik ben zelf niet zo een fan van asfalt afdalingen bij vriestemperaturen. Een paar jaar geleden daar eens goed neergegaan. Voorzichtigheid is geboden en vooral van die remmen vooraan afblijven :-?
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Reflex wrote:
el gordo wrote: psst, da ga nitte, 't is nen hollander!
Uhm, nee.......
Volgens mij is het een Zeeuw....

Maar goed, zelfs al woon je in chackamacka, je kan altijd aansluiten bij de vwb. Woonplaats of nationaliteit maakt niet uit.
Verhaeghe
Mountainbiker

Post by Verhaeghe »

Aanwezig. 7 euro is een goede prijs voor een zeer goede organisatie en parcours. Ik wil gerust 3 of 4 euro meer betalen in de wetenschap dat alles prima zal zijn met goede bevoorradingen. Als neofiet op de MTB vraag ik me af hoe het zit met de bandendruk. Is het qua bandendruk hetzelfde: de zware modder van de afgelopen weken en de vrieskou van deze week? Ik weeg 65 kg en rijd met Schwalbe Smart Sam (all terrain). Of is die Smart Sam op zich geen zo'n goede keuze? Ik lees dat vooral Nobby Nick en Racing Ralph de betere en meest gebruikte combinatie is.

groeten
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Was eerst niet van plan te komen hoewel het maar 5 km ver is, maar de laatste weken een serieuze modder allergie opgelopen! :roll:
Maar met de mogelijkheid om een sneeuw ritje te doen, ben ik terug aan het twijfelen.

Als het blijft vriezen, zit het er wel in dat ik afkom. :wink:
Post Reply