Frank Raes 'Met de gordijnen dicht ?'

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
jommarie
Mountainbiker

Post by jommarie »

beethoven wrote:Spijtig wel dat een man vanuit de topsport niet kan rekenen op wat gepaste begeleiding. Daar moet aan gewerkt worden in alle sport takken. Meer bijstand, want wat ook supporters er van denken, weet je niet hoe die mannen afzien van de druk welke belastend is heb het hier dan wel over de mentale belasting waar je geen weg mee weet, noch bij je club baas noch bij deze welke dicht bij jou aanleunen. Dat is zeker een spijtige zaak in deze tijd 2004/05 dan wel. Alles is er maar hulp dat je zou kunnen helpen op het vlak van je moed in te spreken daar heeft nog niemand aan gedacht in de sport. Dit argument naar voor brengen zou zeker de mentaliteit van het verboden gebruik nutteloos maken.
Een zeer positieve en opbouwende bijdrage! =D> =D> =D>
Had Filip die bijstand eerder gehad, dan was hij waarschijnlijk van de snoeppot afgebleven. Ik sta op m'n werk ook onder druk, maar ik heb niet de ogen van de hele (mountainbike)wereld op mij gericht. Bovendien valt of staat mijn jaar niet met één prestatie.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Jack77 wrote:Ik heb het niet gezien, maar je kan je ook de vraag stellen of zo'n emotionele scene Filip M ergens ook niet kan helpen om "terug in de harten van de mensen te komen" en dus terug krediet te krijgen bij een breed publiek. Als je de reacties hier al ziet. Wie weet mag hij ergens blij zijn dat het zo is verlopen (al moet hij mijnheer Raes nu ook weer niet gaan bedanken)...

... en wie weet gaan sommigen ook eens stilstaan bij de mogelijke gevolgen van dopinggebruik. En dan zou het zelfs nog een goede zaak zijn voor de sport in het algemeen.

En dat allemaal door zo'n interview ;)
Een mooie en verstandige redenering ... maar hierbij verdient Filip inderdaad alle credits en niet de interviewer.
Maar als ik er goed over nadenk moet ik je gelijk geven, het zal sommige mensen misschien duidelijk maken dat je met doping niet enkel je professionele leven kan kapotmaken...
P° wrote:Kvond nochtans dat Raes heel tactvol overschakelde
Tactvol ? Ieder zijn definitie natuurlijk :P maar volgens mij (aan Frank z'n paniekreactie te zien) had hij gewoon schrik dat Filip zou opstappen om even te bekomen...

Ik hoop dat Frank zich in de coulissen uitgebreid verontschuldigd heeft bij Filip en hier nu eindelijk eens een les uit trekt zodat zijn melige interviewstijl misschien eindelijk eens bijgestuurd wordt.
Let op : Als het op het verslagen van sportwedstrijden aankomt vind ik dat Frank wel al credits verdient heeft hé maar in SportWeekend vind ik dat hij steeds teveel de 'persoonlijke' kant opgaat en daardoor de sport zelf en de sporter die voor hem zit te weinig aandacht geeft.

Persoonlijk gedacht natuurlijk hé 8)
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Luc wrote:
P° wrote:Kvond nochtans dat Raes heel tactvol overschakelde
Tactvol ? Ieder zijn definitie natuurlijk :P maar volgens mij (aan Frank z'n paniekreactie te zien) had hij gewoon schrik dat Filip zou opstappen om even te bekomen...
Hetgeen ik bedoelde is dat de Raes evengoe kon blijven doorvragen over FM zijne privé à la Edwin Ysebaert.Nu gaf hij Filip een moment om te bekomen en zichzelf terug te vermannen.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Raes probeerde eerst nog effe door te gaan op Susan, maar hij is toen toch wel tactvol overgestapt op een ander onderwerp.

Het was stil in de studio, maar het werd nog stiller in de studio toen Filip het moeilijk kreeg. En achteraf was hij duidelijk zeer tevreden met die 100 supporters in 't publiek, ne grote smile

Kop op Filip =D>
Fatso Forgotso
Mountainbiker

Post by Fatso Forgotso »

Raes wist op da moment zelf niet meer wat gezegd en is waarschijnlijk daarom zo vlug overgesprongen naar dat nieuw team (zo kwam het toch bij mij over).
Na het programma had ik iets van...Fluppe was je niet beter nog iets langer uit beeld gebleven jongen en teruggekomen wanneer je er helemaal terug uit was. (deed me een beetje aan VDB-show denken :wink: ).
Maar toch alle respect.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Ik ben normaalgezien de eerste om op Frank Raes te gaan kakken met zijn irritante stijl, maar in de studio zelf merkte ik dat Frank enorm goed op de daar hangende sfeer kan inspelen en duidelijk niet zo irritant is als hij op TV overkomt.
Ik heb me dus alvast NIET gestoord aan zijn interviewstijl, integendeel zowel Frank als Filip hebben voor een schitterend interview gezorgd.
Animal
Mountainbiker

Post by Animal »

Wij zaten met 7 man van onze club in de studio waar we de opnamen van sportweekend bij woonden. Ik moet zeggen het werd muisstil toen Filip het emotioneel moeilijk kreeg.
Ik, en ik niet alleen kregen op dat moment zelf ook een serieuze krop in onze keel net zoals elke mtb'r die de sport en filip nog steeds een warm hart toedragen. En ge moogt gerust zijn we zijn nog met zééér veel.

Nu Frank Raes is zeker niet mijn favoriet en zal dat zeker ook nooit worden maar op het moment dat Filip het zo moeilijk kreeg in een volle studio voor een live publiek van een paar honderduizend kijkers loste hij het naar mijn mening redelijk professioneel op door meteen een concrete vraag te stellen en af te stappen van het gevoelige onderwerp "Suzan".
Wat had hij anders moeten doen?? In een live uitzending kan men nu eenmaal niet voorspellen wat er gaat gebeuren en bij de Vrt kunnen ze nu eenmaal niet zoals bij de Vtm en vt4 rap er wat reclame tussen smijten( al maar goed).

In ieder geval het respect dat de Fluppe bij mij al had is alleen nog maar groter geworden, en ik hoop dat de meeste mensen die nog twijfelde aan zijn oprechtheid en met een wrange nasmaak zaten eindelijk overtuigt zullen zijn en hem terug alle krediet mogen geven wanneer hij dan toch eindelijk terug een stap in de Mtb wereld zal zetten!!!

Animal.
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

Ik vindt dat de vrt in het algemeen soms de mensen nogal belachelijk wil maken. Neem nu die wekelijkse rubriek over een minder gekende sport daar lachen ze die mensen gewoon vierkant uit.
zoate
Mountainbiker

Post by zoate »

P° wrote:Kvond nochtans dat Raes heel tactvol overschakelde naar de oprichting van de nieuwe Belgische ploeg toen Filip het moeilijk had ivm zijn privé-leven.Als je het gejuich hoorde van de supporters dan moet hij (Filip M.) beseffen dat hij op ieders steun kan rekenen die het mtb een warm hart toedraagt.
Dat vond ik ook. Het was toch overduidelijk dat ook Frank Raes niet wist waar hij het had toen Filip zijn emoties niet meer meester kon. Vandaar ook dat Raes onmiddellijk overschakelde naar een ander onderwerp.
Raes is Jambers niet.
Rockfire
Mountainbiker

Post by Rockfire »

Ik onthou een paar dingen uit dit interview
- Het is sterk van FM om zo te komen getuigen
- Het interview brengt eindelijk wat duidelijkheid over de huidige situatie, en zal misschien een einde brengen aan de andere roddels
- Wanneer een sporter gepakt wordt voor doping, heeft dit ook (zware) gevolgen in zijn onmiddelijk omgeving (gezin, familie, vrienden, ... )
- Volgens mij, zou VRT niks liever willen dan een Belgische MTB ploeg rond Roel en Filip, en zou de sport dan wel de nodige aandacht kunnen krijgen.

Met de steun die FM nu krijgt uit familie en supporter, zal hij er wel bovenop raken.
Post Reply