Meirhaeghe sluit een comeback niet uit

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

A d r i wrote:Dat is wat me ook bijbleef. Hij stelt zich geen vragen over de moraliteit van het nemen van EPO. Voor hem was het gewoon een middel om een doel te bereiken. Met andere woorden, doping hoort er gewoon bij.
Hij is vooral boos en gefrustreerd omdat hij gepakt is!

Hij is in deze dingen wel zeer eerlijk, en laat dan ook direct merken wat voor huichelaars de andere topsporters wel zijn als ze gepakt worden.
Het komt idd wrang over,maar hij windt er ook geen doekjes om.We kunnen besluiten dat Filip van zijn EPO gebruik geen spijt van heeft,wel van de gevolgen die eruit voortvloeien en daar ook zo voor uitkomt.De 'omerta' die in het wielerpeleton (met zijn ploegen) heerst,is in het mtb'en (eerder individueel) bijna niet van toepassing.De ethische vraag : kan je iemand,die laat uitschijnen dat hij het slimmer had moeten aanpakken, nog toelaten in competitie?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Een andere vraag: als je naar wielercompetitie kijkt, zie je dan niet gewoon een stel snelle hazen met een spuit in hun bil?

en een volgende vraag : zit je daar eigenlijk iets mee in?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Vond het wel een beetje raar hoe hij over die controle dacht.
"Voor hetzelfde geld, was er niets aan de hand geweest...."
EPO of andere middelen nemen, is een spelletje geworden. Kan ik er mee wegkomen ? Kan ik momenteel het risico lopen ? Zal er controle zijn ?
Een beetje zoals te snel rijden. Zal er geflitst worden ? Zou er vandaag controle zijn ?
De mentaliteit die hij daarover tentoon spreidde, vond ik wel een fout signaal. "Mocht ik 2 minuten langer getraind hebben, had ik geen controle gehad". En was hij dus, met de nodige EPO in zijn lijf, tot in Athene geraakt... Hoe fair is dat ?
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

A d r i wrote:Een andere vraag: als je naar wielercompetitie kijkt, zie je dan niet gewoon een stel snelle hazen met een spuit in hun bil?

Zijn we dan op een punt gekomen om doping toe te laten?
rbernaer
Mountainbiker

Post by rbernaer »

Wij ( PTC Pertetotal ) waren ook aanwezig met 3 man tijdens de live uitzending en ik kan u verzekeren dat iedereen in het publiek de krop in de keel had tijdens het interview met Filip !! ( er viel zelfs iemand flauw tijdens het interview maar ik weet niet of het door emoties kwam of hitte )

Het mooiste moment was toen hij met opgeheven hoofd de studio verliet terwijl het voltallige publiek ( 90 % Mtb'ers ) rechtstond en applaudiseerde en hem bemoedigende woorden toeriep !! Zeer aangrijpend.

Filip heeft een fout begaan, maar godverdomme veel respect om zijn fout toe te geven en zijn 'sanctie' te aanvaarden hoe moeilijk dit ook is. Ik denk dat iedereen het eens is dat doping niet hoort... maar soms wordt de druk van buitenaf groot... te groot... en ja... dan doet een mens al eens iets waar hij achteraf spijt van heeft ! Maar mijn respect heeft Filip nog altijd niet verloren ! Het respect is eerder toegenomen ! Hij is en blijft voor mij het boegbeeld van de MTB sport in Belgie ! Ik hoop van harte dat hij zich kan herpakken en eventueel terug beginnen voor eventueel de olympische medaille in 2008. Maar dat is misschien te ver kijken naar de toekomst. Laten we eerst hopen dat Filip zich herpakt en dat hij zijn zinnen terug kan zetten op de MTB sport...

Ik denk dat wij MTB'ers een belangrijke steun kunnen zijn voor hem, maar we mogen niet vergeten dat we niets kunnen helpen aan zijn toekomst... Hij zal het zelf moeten doen ... samen met zijn naaste vrienden en familie... We kunnen hem alleen maar steunen.

Het kerstkaarten initiatief vind ik wel ok... Ik had zelf ook al gedacht om bv allemaal een groen kleur lintje te dragen ( naast het blauwe ) als steun of een bepaalde tocht te rijden in peleton ... maar zoals reeds gezegd... het geeft steun... maar helpt niet echt...

Chapeau voor Filip zijn interview en mogen we hopen dat we vlug terug van hem horen !!!

Grtz.
Roel

http://www.ptc-pertetotal.be
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

A d r i wrote:Een andere vraag: als je naar wielercompetitie kijkt, zie je dan niet gewoon een stel snelle hazen met een spuit in hun bil?

Wat niet weet,niet deert zeker?Als je bv. een Rebellin 3 kanjers van eendagswedstrijden ziet winnen op één week,tja...Je stelt jezelf vragen daarbij,maar zolang je niet betrapt wordt zal iedere winnaar nog steeds hartelijk gefeliciteerd worden...Doping is zodanig ingeburgerd in ALLE sporten (zelfs darts,duivensport,..) dat je momenteel élke topprestatie betwijfelt,zo ver is het idd gekomen.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

A d r i wrote:
Kurry wrote:
oja, nog vergeten: jawel, Specialized zou de materiaalverstrekker zijn ...
DAT had ik wel gedacht. :wink:
aiai , Ronny en verendevorken .
Xploded
Mountainbiker

Post by Xploded »

kamikaze wrote: Met de spirit van een Armstrong(al is dat niet mijn dikste vriend) zou onze Filip onklopbaar op nummer 1 staan.
Bedoel je daarmee: ik spuit me vol met anabole steroïden tot ik teelbalkanker krijg en daarna hebben ze gelukkig voor mij EPO uitgevonden? Das wat Lance deed/doet als je eerlijk bent voor jezelf.
Want uiteindelijk komt het in alle duursporten er op aan, of ze je kunnen pakken of niet. Word je niet gepakt ben je de held en heb je succes, word je dan toch vroeg of laat betrapt, dan is het beter laat dan vroeg.
Maar voor mij staat 1 ding vast: Iedereen, die aan de top staat (vooral bij de duursporten) pakt!!! Het is niet meer de kunst van een wereldprestatie neer te zetten, maar van niet betrapt te worden.
(zoals iemand het al vergeleek met het flitsen en het snel rijden)
En dat is bedroevend :cry:
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

Beste bikers,

ik had me graag zondagavond naar de VRT verplaatst maar mijn dochterke was ziek en mama had nachtdienst dus ik kon ze niet alleen laten..
Ik zag wel achteraf alles op de video. Ik vond het een goed gesprek en vooral heel emotioneel en ge kunt nu met mij lachen maar ik durf toe geven dat ik ook de tranen in de ogen kreeg. Want OK van die doping dat was zijn domme fout en dat weet hij maar dat van Susan dat kwam aan en daar kan hij niks aan doen. Ik sprak ook al meermaals met haar.
En dat is een superlief vrouwke !!!

Hij kreeg mijn inziens ni de kans om zijn project te "verkopen" maar ik hoop dat hij er in slaagt!

En zoals men hier zegt: GO GO Filip !!!
=D>
Gino
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

A d r i wrote:Een zeer gevoelige Filip zoals hij werkelijk is. Was heel ontroerend.
Ik hoop dat hij die zwarte gedachten uit zijn hoofd kan zetten. Hij is HEEL DOM geweest, maar moet nu vooruit kijken, naar de toekomst.
Ik wens hem veel sterkte !
Merlin wrote:
spijtig dat hier geen emoticons beschikbaar zijn die nen dikken middenvinger voorstellen...
Zo eentje ? :wink:

Image
:D \:D/
Post Reply