5/12/04 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

Hey, Michelleke, bedankt,nu weet ik inderdaad wat meer, ik ben dus voor de 535ste gezien ik 2u18 had. Jammer voor jou dat het niet zo goed liep, we stonden dus ook niet ver van elkaar om te starten, wij stonden op de 4de rij.
Michelleke
Mountainbiker

Post by Michelleke »

zotte mol wrote:we stonden dus ook niet ver van elkaar om te starten, wij stonden op de 4de rij.
Maar de rijen zijn breed, hé :lol:

Om precies te zijn: in de breedte van de rij: ik ben met mijn rechterkant juist links van de rechtse oranje constructie gereden bij de start. (kunde nog volgen?) De rechtse kant was, net zoals vorig jaar, ook nu volgens mij weer de beste kant om te starten. Vorig jaar was het omwille van de wind die van linksvoor kwam, nu was het volgens mij omdat de strook waar nu gestart werd, losser zand was, en de groep dus al onmiddellijk naar rechts uitweek om daar het hardere strand op te zoeken. Deze keer stond ik dus wel redelijk goed rechts, wat me op het eerste rechte stuk heelwat plaatsen heeft doen winnen... Ik heb nu ook ontdekt dat mijn toerenteller tot 203 kan gaan :P ('t was op't eerste rechte stuk)

By the way, men gaat elk jaar vroeger en vroeger klaarstaan... Vorig jaar stond ik 1 uur voor de start klaar, om op de 1ste rij van het 2de blok te staan, nu stond ik 1u15 voor de start klaar om weer op de 1ste van het 2de blok te staan. D'er was toen nog wel plaats genoeg, maar toch was de uiterst rechtse kant al opgevuld...

O ja, zotte mol, nen dikke proficiat met uw puike 7de plaats... 't zal morgen allemaal wel op't Net staan, zeker?
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

Michelleke, gij hebt groot gelijk, ik wou ook meer naar rechts maar mijn clubgenoten vonden dat niet nodig. Wij stonden 45min. voor de start in de startblok, dus dan heb je ook nog een redelijke plaats, maar niet zo goed als van jou. Bedankt voor de felicitatie, maar ik heb het wel van horen zeggen hé, ik stond niet aan de aankomst om te tellen wie voor mij was, dus sla me niet dood als het niet klopt hé!
BeacheD
Mountainbiker

Post by BeacheD »

jawadde....had een heel goeie start, reed na 6 km rond 50e plek mee in kopgroep met vingers in de neus maar dan keihard tegen de grond gegaaan door een voorligger die me plots coupeerde, ik met mijn voorwiel ertegenaan, ferme zwieper maar in het zand kun je dat niet meer corrigeren. Dan 15 man over me gehad, en na een minuut of drie weer kunnen aanzetten, gelukkig was fiets nog heel. Direct op de velo en achtervolgen maar dat was niet te doen tegen wind, die bende was weg. De rest van de eerste ronde en tweede ronde heb ik constant mensen bijgehaald, en telkens gedemmareerd van groepje naar groepje en zo ben ik toch weer tot de 90e plaats geraakt. Op het einde echter zat ik er helemaal door en werd ik gewoon uit de wielen gereden, tot twee keer toe. Dus daar verlies is zeker nog 40 plaatsen. Uiteindelijk binnengekomen in net twee uur, en dan direct naar rode kruis voor mijn knie, die heel mijn onderbeen in het bloed gezet had. Knie genaaid, en strax naar de dokter voor fotos van mijn enkel die drie keer zo dik is als normaal, en waar ik bijna nietop kan steunen.
In De Panne zien ze mij niet meer terug, het is elk jaar levensgevaarlijk( in de derde ronde heb ik weer iemand zien liggen die niet meer bewoog) en wiens hoofd stabiel gehouden werd door een ambulancier. Het is echt overdreven, er zijn teveel deelnemers en die startzone is veel te smal. Dan slagen ze er nog in om alle vrouwen op de eerste rij te zetten, waardoor je plots aan 40 per uur de groep ziet splitsen omdat ze een vrouw moeten passeren die nog geen twintig rijdt.Organisatorische blunder imo.En het is ook extreem duur, 17 euro en daarvoor krijg je 1 drankje, vraag je er een tweede word je afgeblaft, en een lelijke muts.
Knokke en ODK, here we come, De Panne, tot nooit meer !

cheers
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

yeahyeahyeahs wrote:Dan slagen ze er nog in om alle vrouwen op de eerste rij te zetten, waardoor je plots aan 40 per uur de groep ziet splitsen omdat ze een vrouw moeten passeren die nog geen twintig rijdt.Organisatorische blunder imo.
Tja, sorry voor alle vrouwen die in uwe weg gereden hebben, maar dat zullen er niet zo extreem veel geweest zijn gezien ik de 7de eindigde en niet de eer had op de eerste rij te mogen starten, en eerlijk gezegd, er zijn ook wel enkele mannen die mij serieus gehinderd hebben.

Verder wens ik je een spoedig herstel toe!
BeacheD
Mountainbiker

Post by BeacheD »

zotte mol wrote:
yeahyeahyeahs wrote:Dan slagen ze er nog in om alle vrouwen op de eerste rij te zetten, waardoor je plots aan 40 per uur de groep ziet splitsen omdat ze een vrouw moeten passeren die nog geen twintig rijdt.Organisatorische blunder imo.
Tja, sorry voor alle vrouwen die in uwe weg gereden hebben, maar dat zullen er niet zo extreem veel geweest zijn gezien ik de 7de eindigde en niet de eer had op de eerste rij te mogen starten, en eerlijk gezegd, er zijn ook wel enkele mannen die mij serieus gehinderd hebben.

Verder wens ik je een spoedig herstel toe!
Dank je!
Maar begrijp me aub niet verkeerd he, jij als zevende had daar zeker wel je plaats, maar er stonden echt een groot deel vrouwen daar die er niet thuishoorden. Hetzelfde kan uiteraard gezegd worden van sommige mannen, maar die stonden tenminste niet in de hele eerst box van 50 mensen of liever, die had de organisatie daar niet gezet, terwijl er heel veel vrouwen daar wel stonden omdat de organisatie het zo voorzien had.
En oke, het waren er misschien niet zo heel veel, maar zelfs al waren er het maar tien, gaf dat tien keer een heel gevaarlijke situatie, die perfect vermeden had kunnen worden.
Proficiat met je knappe zevende plaats trouwens.
Gegroet !
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Voila, the day after. Gisteren ook meegedaan en moeten starten in de laatste box. Ruim een half uur voor de start aangekomen en vaststellen dat er al enorm veel deelnemers voor je staan. Direct opgemerkt dat de de startplaats in los zand gelegen is, dis zoveel mogelijk naar rechts gereden na het startschot waar het harder lag. Eerste recht stuk vooral één grote inhaalrace en ondertusen toch maar proberen wat te doseren.
Veel deelnemers ingehaald die zich al in de start hadden opgeblazen of die het gewoon niet waard waren om in de eerste startboxen te starten.
Daardoor zeer gevaarlijk als je plots iemand in groep inhaald die plots 20 per uur trager rijdt. Gelukkig was er toch nog enige vorm van sollidariteit onder deelnemers en werd er verwittigd toen we een obstakel tegenkwamen.
Na één ronde zat ik nog redelijk fris, was beter gertraind dan vorig jaar, maar moest toch vaststellen dat het parcours veel zwaarder lag dan vorig jaar. Waar we vorig jaar nog konden proberen te rijden ,kon dat dit jaar niet door het vele losse zand. Te veel naar mijn gedacht en het waren er nog die dat dachten. Dit heeft niets met mtb-en te maken en de organisatie zou daar wel iets moeten aan doen.
Mijne klop gehad op 5 km van het einde, hoofdzakelijk door het vele loopwerk. Er zijn er dan nog een stuk of 40 over mij gevlogen en vooral gelopen op dat laatste stuk naar de aankomst toe.
Ben binnengekomen na zowat een goeie 2 u. en 10 min. Denk dat ik in het laatste stuk zotte mol en een clubgenoot van haar heb ingehaald.
Heb nu twee maal deelgenomen aan deze srandrace en het zal daar ook bij blijven. Veel te duur en te veel loopwerk. Een organisatie die qua parcours denk tot de 3 beste te horen van de benelux. Ze kunnen nog veel leren van de zogezegde mindere organisaties.
Raketman S.
Mountainbiker

Post by Raketman S. »

iemand een idee wanneer de uitslagen online staan. en die foto's die werden genomen langs het parcours komen die ook online?
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

levensgenieter wrote:door het vele losse zand. Te veel naar mijn gedacht en het waren er nog die dat dachten. Dit heeft niets met mtb-en te maken en de organisatie zou daar wel iets moeten aan doen.
.
Ge kunt misschien voorstellen om van het strand een betonnen speelplein te maken ???!!!????

Wat voor zever is dat nu ? Als je vindt dat dit niets met mtb te maken heeft, is dat uw volste recht maar om daarvoor de organisatie ansprakelijk te stellen ???!!! Kom gewoon niet meer af dan hé ?

Ook voor de mensen die vooraan starten of eindigen in de koers ligt het strand er even slecht bij hoor, wij moesten ook ploeteren en lopen.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Zandbijterke wrote:
levensgenieter wrote:door het vele losse zand. Te veel naar mijn gedacht en het waren er nog die dat dachten. Dit heeft niets met mtb-en te maken en de organisatie zou daar wel iets moeten aan doen.
.
Ge kunt misschien voorstellen om van het strand een betonnen speelplein te maken ???!!!????

Wat voor zever is dat nu ? Als je vindt dat dit niets met mtb te maken heeft, is dat uw volste recht maar om daarvoor de organisatie ansprakelijk te stellen ???!!! Kom gewoon niet meer af dan hé ?

Ook voor de mensen die vooraan starten of eindigen in de koers ligt het strand er even slecht bij hoor, wij moesten ook ploeteren en lopen.
Ieder zijn gedacht hé, daar dient een forum voor. De ene rijdt (loopt)liever in het zand en een ander rijdt liever in de Ardennen of nog ergens anders. Elk zijn goesting ( gelukkig maar) en bij mij is dat zeker niet in die
loopstroken. Hoeveel van die gasten van de organisatie( diegene die met hun rode vestjes stonden te pronken) rijden eigenlijk zelf met een bike. Ge kunt het gewoon, bekijken als een tip hé, zo weinig mogelijk loopstroken (er mogen er paar inzitten, maar teveel is teveel) en ge gaat de kwaliteit en de kwantiteit van de deelnemers zien omhoog gaan.
Post Reply