Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Astratommy
Mountainbiker

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Post by Astratommy »

Niet te missen thuisritje!
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

Manza wrote:
Sloebertje wrote:En in welke staat is het parcous? a.u.b. -> dit i.v.m. bandenkeuze. :-"
Sloebertje ... het zal geen schokkend nieuws zijn als ik je zeg dat je niet met slicks of zomerbandjes moet verschijnen hé. Persoonlijk zou ik kiezen voor een band genre Vredestein - Black Panther, Rocket Ron of Noby Nic, maar zeker geen zwaarder geschut dan dit. Ik persoonlijk zou starten met 2 kg (tubeless) a 2.5 kg druk (binnenband), maar dat is eigen mening hé! Als mtb'ers die zelf alle week rijden hebben wij er ook een hekel aan om ellendig lang door het slijk te ploeteren. We doen als organisatie er alles aan om ploeter partijen zoveel mogelijk te vermijden maar we moeten er bij zeggen dat het parcours er grotendeels vrij goed bij ligt (veel beter dan verwacht!) maar verwacht geen "stuif stof".
patje2 wrote:Ben nog aan het twijfelen deze of Brugge st kruis waarom zou ik voor deze kiezen? Ik vertrek in Oostende dus ongeveer even ver rijden.

Hoe zit het met het % offraod?
Zijn hier veel HM (heuveltjes van erika)?

Patje2 waarom deze tt? Ik zal even een aantal redenen meegeven:
* georganiseerd door en voor mtb'ers (geen wielertoeristenclub/cyclocrossclub die de kas wil spekken). Ik zag (en met alle respect hoor) dat Brugge een eerste keer georganiseerd wordt door een roeiclub #-o . wij zitten aan onze 13de editie.
* Er worden zomaar eventjes 22 privé stroken aangedaan (dat wil zeggen dat wij zelf deze tocht ook maar 1 keer per jaar op die manier kunnen rijden).
* Kijk even naar het filmpje dat hier in het begin van de topic staat, we zijn al weken bezig met parcours aanleggen en speeltuintjes te maken.
* Lees de commentaren eens van vorig jaar. Die zeggen volgens ons meer dan genoeg: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... s+Baaikers
* Er zijn ongeveer een 200 hoogtemeters op de grote toer (zal er niet ver naast zijn). Niet spectaculair maar genoeg.
* Een mooi stuurnummer als aandenken en een foto van elke deelnemer.
* Er zal ongeveer een 50% à 60% off road zijn, maar daar kunnen we eigenlijk pas zaterdag een definitief antwoord op geven omdat we dan zullen beslissen of er stroken moeten geschrapt worden. Het heeft geen zin om iets waar we op voorhand al aan twijfelen er te laten inzitten om dan nadien een bak commentaar te krijgen dat het niet te doen was. Wij kiezen in dat geval liever voor een strookje meer (openbare) weg ipv materiaal naar de vaantjes te stampen.
En als laatste ... (en terwijl met dank aan...) Andere doorwinterde mtb'ers zoals Pompierke liet hier het volgende al weten: "Voor deze tocht teken ik, zoals al vele jaren, present , is één van de betere organisaties uit de grote regio , de tocht wordt georganiseerd door een bende ervaren mtb-ers." En we hebben hem daarvoor niet moeten betalen of een pannenkoek extra beloven [-X [-X [-X
Ik hoop dat dit voldoende is om je over de streep te trekken.
wij van de grysperre's zullen ook starten bij onze vrienden de erika bikers :-D :-D
Last edited by follow on Mon 07 Jan 2013 14:21, edited 1 time in total.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

13de editie van de Heuveltjes van Erika, op 13 januari van het jaar '13.
Dat 13 geen ongeluksgetal is zeker ? Mijn voeten. Precies nu overlijdt de zanger van ons clublied 'De heuveltjes van Erika', nl. Bart Van den Bossche. Dit kan toch geen toeval zijn, zeker ?
Enfin, in dergelijke omstandigheden gaan we beter pistolets met hesp en kaas geven achter de rit zekers, in plaats van pannenkoeken.
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Vorig jaar voor de eerste keer deze tocht betwist. Ik was toen zeer aangenaam verrast door het parcours! Door de vele privé-passages is dit echt een unieke tocht! Ook de liefhebbers van technische hoogstandjes (waaronder mezelf) komen hier volledig aan hun trekken! :bounce:

Aan iedereen die twijfelt: afkomen is de boodschap, je zult het je zeker niet beklagen!
QM
Mountainbiker

Post by QM »

patje2 wrote:Ben nog aan het twijfelen deze of Brugge st kruis waarom zou ik voor deze kiezen? Ik vertrek in Oostende dus ongeveer even ver rijden.

Hoe zit het met het % offraod?
Zijn hier veel HM (heuveltjes van erika)?

Patje, als het om de hoogte meters te doen is zou ik voor Klerken gaan want in het sjiekeplatte Brugge ga je die moeilijk vinden. De organisatie in Brugge ken ik niet, deze ik Klerken wel en daarvan is algemeen geweten dat ze top is! =D>
Misschien komen we elkaar terug tegen ergens onderweg. :wink:
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

QM wrote:
Misschien komen we elkaar terug tegen ergens onderweg. :wink:

Aja. Tof. Misschien al na 1 km :bounce: :bounce: :bounce:
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

ja lappa, de jeneverkoorts is toegeslagen :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:

Filiep en QM, wanneer vertrekken jullie?
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Voila, samen met Manza, Henkieboy en Lady Jägermeister speelplein nummer 2 uitgepeild, namelijk het crossparcours en de bermen aan de sporthal. Zelf moet ik toegeven dat het er zeer goed bij ligt. Daar ter plaatse Fast2 en Mailman tegen gekomen die sinds vrijdag al druk in de weer zijn met bepijlen =D> =D> =D> =D> .
omega1
Mountainbiker

Post by omega1 »

present
:bounce: :bounce: :bounce:
mountainbiker66
Mountainbiker

Post by mountainbiker66 »

Ik zal normaal ook terug aanwezig zijn. (o) Voor de 3de keer aanwezig uit Oudenaarde.
Als de rit grotendeels omgekeerd wordt gereden, Staat de jeneverbevoorrading dan in het begin ipv op het einde? :drunk: :drunk: :drunk: :-k #-o
Post Reply