mooie tocht met een super bepijling, hier kunnen er vele nog iets van leren
modder viel ook heel goed mee, had veel erger verwacht
wel veel mensen zien vallen op die houten brugjes op de terril, die lagen spekglad
grtz
Zo 06/01/2013 Beringen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Grand Canyon
- Mountainbiker
Re: Zo 06/01/2013 Beringen
Post by Grand Canyon »
Zonhoven - Beringen - Zonhoven gedaan met een deel clubmakkers (Heuvens Kliekske) en dat hebben mijn benen geweten. Moe maar toch voldaan na 83 Km.
Vele zeer mooie singletracks, de asfaltstukken tussendoor zijn soms een welkome recuperatie en langs het kanaal doortrekken is leuk om een goeie kloof te slaan. Tegenwoordig mag je alleen maar op een beperkt aantal toegestane routes komen, dus voor veel organisaties een probleem, niemand kiest voor asfalt!
Het is een cliché maar zeer veel oponthoud gehad, veel volk is goed voor de organisatie maar niet voor de snellere rijders. Maar dat is mijn eigen fout, dan moet ik maar niet in den troep vertrekken…
Geen probleem met modder gehad, wij zijn iets voor 9 vertrokken en toen waren al veel stroken open gereden alsof Mozes gepasseerd was! En de rest was droge modder, geen watermodder, al was ook mijn fiets lekker vettig. Voor wie het nog niet weet; hoge bandendruk en versleten of verkeerde banden was vandaag trouwens een zeer slechte zaak.
Vwb de relatief vroege bevoorrading betreft, normaal moet je (lang) op voorhand genoeg eten zodat je onderweg eigenlijk niets nodig hebt behalve ne goeie dorstlesser!! Eten belast je maag en vergt ook energie! Neemt niet weg dat ik meestal ook iets klein eet en drink en hem liever in de tweede helft had zien liggen.
Op den tris geen enkele keer voet aan de grond moeten zetten in de haarspeldbochtjes naar boven of beneden.
Ook hier wel weer veel tijd verloren door oponthoud. Boven wel graag even voet aan de grond gezet voor de schnapps en e klappeke met Koen!
Tip aan alle voetgangers die het toch eens graag fietsend zouden willen doen: belangrijkste is durven en doen, denk dat je nooit hoog of hard kan vallen. Vervolgens snel en breed genoeg de bocht nemen anders verlies je evenwicht. En tenslotte bergaf vooraan slechts licht remmen en vanachter fel remmen zodat je wiel de bocht in glijdt. En gewicht achter de zadel natuurlijk.
De bepijling was zeer goed op 2 details na, die ik heb doorgegeven.
Tip van ne fietsmakker aan de organisatie: zet beneden aan de poort van den tris dat er een gemakkelijke en moeilijke route is, dan gaan er meer bikers die twijfelen de trip toch wagen.
Proficiat mannen en merci voor de boterham met spek.
Vele zeer mooie singletracks, de asfaltstukken tussendoor zijn soms een welkome recuperatie en langs het kanaal doortrekken is leuk om een goeie kloof te slaan. Tegenwoordig mag je alleen maar op een beperkt aantal toegestane routes komen, dus voor veel organisaties een probleem, niemand kiest voor asfalt!
Het is een cliché maar zeer veel oponthoud gehad, veel volk is goed voor de organisatie maar niet voor de snellere rijders. Maar dat is mijn eigen fout, dan moet ik maar niet in den troep vertrekken…
Geen probleem met modder gehad, wij zijn iets voor 9 vertrokken en toen waren al veel stroken open gereden alsof Mozes gepasseerd was! En de rest was droge modder, geen watermodder, al was ook mijn fiets lekker vettig. Voor wie het nog niet weet; hoge bandendruk en versleten of verkeerde banden was vandaag trouwens een zeer slechte zaak.
Vwb de relatief vroege bevoorrading betreft, normaal moet je (lang) op voorhand genoeg eten zodat je onderweg eigenlijk niets nodig hebt behalve ne goeie dorstlesser!! Eten belast je maag en vergt ook energie! Neemt niet weg dat ik meestal ook iets klein eet en drink en hem liever in de tweede helft had zien liggen.
Op den tris geen enkele keer voet aan de grond moeten zetten in de haarspeldbochtjes naar boven of beneden.
Tip aan alle voetgangers die het toch eens graag fietsend zouden willen doen: belangrijkste is durven en doen, denk dat je nooit hoog of hard kan vallen. Vervolgens snel en breed genoeg de bocht nemen anders verlies je evenwicht. En tenslotte bergaf vooraan slechts licht remmen en vanachter fel remmen zodat je wiel de bocht in glijdt. En gewicht achter de zadel natuurlijk.
De bepijling was zeer goed op 2 details na, die ik heb doorgegeven.
Tip van ne fietsmakker aan de organisatie: zet beneden aan de poort van den tris dat er een gemakkelijke en moeilijke route is, dan gaan er meer bikers die twijfelen de trip toch wagen.
Proficiat mannen en merci voor de boterham met spek.
- globalconcept
- Mountainbiker
Post by globalconcept »
Wij stonden met 2 aan de start en hebben genoten van een mooie tocht, zelf was ik allang blij dat het qua modder eens een keertje meeviel na wat we de afgelopen weken voor de wielen hebben gekregen.
De uitpijling was goed, het parcours mooi, de bevoorrading was ok, ik kan alleen maar vaststellen dat er veel verschil is in het aanbod op de bevoorradingen tussen verschillende organisatoren. Daarentegen krijg je dan bij mijn weten niet vaak ergens een boke met spek als je aankomt dus duim omhoog!
De uitpijling was goed, het parcours mooi, de bevoorrading was ok, ik kan alleen maar vaststellen dat er veel verschil is in het aanbod op de bevoorradingen tussen verschillende organisatoren. Daarentegen krijg je dan bij mijn weten niet vaak ergens een boke met spek als je aankomt dus duim omhoog!
- koenvgn
- Mountainbiker
- Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Beste bikers
Op onderstaande link vindt je de genomen foto's genomen in de vossenhoek (met al die lusjes en heuveltjes). Spijtig genoeg heeft de batterij van de camera het niet tot het einde van de rit uitgehouden, waardoor niet iedereen op de harde plaat is vastgelegd. Enkel de eerste 700 die daar passeerden, zijn gekiekt! Onze excuses hiervoor. Mijn desalniettemin veel kijk- en herbeleefgenot!
https://picasaweb.google.com/BEVERCROSS ... ringen6113
Op onderstaande link vindt je de genomen foto's genomen in de vossenhoek (met al die lusjes en heuveltjes). Spijtig genoeg heeft de batterij van de camera het niet tot het einde van de rit uitgehouden, waardoor niet iedereen op de harde plaat is vastgelegd. Enkel de eerste 700 die daar passeerden, zijn gekiekt! Onze excuses hiervoor. Mijn desalniettemin veel kijk- en herbeleefgenot!
Ik vond het ook weer een superfijne tocht en het boke met spek maakte de vroege bevoorrading ruimschoots goed.
De mooie en lange single tracks waren om duimen en vingers af te likken.
Alleen het feit , en ligt niet aan de organisatie, van de zeeer lange wachttijden aan de afspuitstand zouden de organisaties iets aan moeten doen, met een beetje pech sta je daar 30 tot 45 min.
Maar dit blijft een tocht om jaarlijks terug te keren
De mooie en lange single tracks waren om duimen en vingers af te likken.
Alleen het feit , en ligt niet aan de organisatie, van de zeeer lange wachttijden aan de afspuitstand zouden de organisaties iets aan moeten doen, met een beetje pech sta je daar 30 tot 45 min.
Maar dit blijft een tocht om jaarlijks terug te keren
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
snap dat gezaag niet van die vroege bevoorrading, je kan toch nog wel de resterende 23km rijden na de eerste bevoorrading zeker 
De bedoeling was goed en altijd leuke herinnering zo een foto op een TT, wel jammer dat de sluitertijd van de camera niet goed stond want veel foto's zijn onscherp (desondanks dat ze gemaakt zijn aan het einde van een beklimmingkjekoenvgn wrote:Beste bikers
- koenvgn
- Mountainbiker
- Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Zal mijn ouders de boodschap overbrengen dat ze dit best aanpassen naar volgend jaar. Bedankt voor de tip!eric66 wrote:De bedoeling was goed en altijd leuke herinnering zo een foto op een TT, wel jammer dat de sluitertijd van de camera niet goed stond want veel foto's zijn onscherp (desondanks dat ze gemaakt zijn aan het einde van een beklimmingkjekoenvgn wrote:Beste bikers
https://picasaweb.google.com/BEVERCROSS ... ringen6113)
- johan H
- Mountainbiker
ik krijg de foto's niet geopend.koenvgn wrote:Zal mijn ouders de boodschap overbrengen dat ze dit best aanpassen naar volgend jaar. Bedankt voor de tip!eric66 wrote:De bedoeling was goed en altijd leuke herinnering zo een foto op een TT, wel jammer dat de sluitertijd van de camera niet goed stond want veel foto's zijn onscherp (desondanks dat ze gemaakt zijn aan het einde van een beklimmingkjekoenvgn wrote:Beste bikers
https://picasaweb.google.com/BEVERCROSS ... ringen6113)