Zo 06/01/2013 Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
frits motaar
Mountainbiker

Re: Zo 06/01/2013 Beringen

Post by frits motaar »

Rex wrote:
Trevorken wrote:Ik heb dat doosje niet zien staan, wel dan mag het grootste deel van mijn commentaar weg, maar misschien is het toch beter om dit altijd mee te geven.
Ik denk dat er tegenwoordig wel genoeg mensen rond rijden met een gsm met GPS of gps op de fiets. Dus zal wel niet lang duren voordat iemand je kan helpen. En anders kan je nog steeds doen zoals het vroeger was gewoon aanbellen bij het dichtsbijzijnde huis.
Ik bike al 24jaar,(nog steeds met dezelfde Diamond) en in het begin der mtb-tijden was je niets met een "noodnummer",want daar heb je niets aan midden in een bos,zonder gsm of gps want die moest nog uitgevonden worden en toch reden we zorgenloos door het mooie landschap :-"
Maar ja mijn motto is dan ook "wees altijd voorbereid" (o)

SOIT,HET BLIJFT TOCH EEN MOOI TOCHT
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Post by GeeCee »

Mooie tocht, heb mij goed geamuzeerd!
Fijne geste van de organisatie: de boterham met spek =D>

Waar komen de foto's?
_Knarf_
Mountainbiker

Post by _Knarf_ »

Mooie organisatie.

Enige minpuntje vond ik dat er behoorlijk veel asfalt in lag. Maar langs de andere kant waren mijn benen zo slecht dat dat misschien maar goed was ook :)

Stukske met de afgespannen linten was prachtig.

Merci aan de organisatie.
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

BEDANKT AAN ALLE 1277 deelnemers om onze toertocht te komen rijden. De vele positieve commentaren deden en doen ons deugs.
Als er nog bemerkingen zijn, horen we dit graag.

De fotos die genomen zijn worden zo snel mogelijk online gezet en dan posten we hier wel een link!
rony rabijns
Mountainbiker

Post by rony rabijns »

Een kort filmpje staat online op het YouTube Dabberkanaal. Helaas was het nog "donker" toen we vertrokken.
" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dabbers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

frits motaar wrote:
Rex wrote:
Trevorken wrote:Ik heb dat doosje niet zien staan, wel dan mag het grootste deel van mijn commentaar weg, maar misschien is het toch beter om dit altijd mee te geven.
Ik denk dat er tegenwoordig wel genoeg mensen rond rijden met een gsm met GPS of gps op de fiets. Dus zal wel niet lang duren voordat iemand je kan helpen. En anders kan je nog steeds doen zoals het vroeger was gewoon aanbellen bij het dichtsbijzijnde huis.
Ik bike al 24jaar,(nog steeds met dezelfde Diamond) en in het begin der mtb-tijden was je niets met een "noodnummer",want daar heb je niets aan midden in een bos,zonder gsm of gps want die moest nog uitgevonden worden en toch reden we zorgenloos door het mooie landschap :-"
Maar ja mijn motto is dan ook "wees altijd voorbereid" (o)

SOIT,HET BLIJFT TOCH EEN MOOI TOCHT
Ik bike ook al een dikke 16 jaar hoor, ik heb een gsm en gps mee, er draait zelfs een tracking-programma op mijn gsm. Maar als je zelf al eens een keertje lang in het bos hebt liggen wachten op de ambulance die maar niet weet hoe hij het kortste bij je kan geraken, dan is het toch altijd handig dat de organisatoren hier mee kunnen helpen.
Daarom vind ik dat noodnummer wel belangrijk. En inderdaad de volgende keer zal ik er zeker achter vragen.
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Hoe zeggen ze dat...de afwezigen hebben steeds ongelijk, mooie tocht, geen opmerkingen behalve over mezelf dat ik lood in mijn benen had. Had de terril dus letterliijk links laten liggen :roll: :roll:

En dat de meeste van mijn fietsmakkers hun kat hebben gestuurd. Foei.
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

Biestie1 wrote:Zeer mooie stukken offroad afgewisseld met héél lange stukken asfalt ; dat is zowat de beschrijving van deze tocht.
Vooral in de eerste 15 km was zeker de helft asfalt. Vind ik spijtig, maar zoals gezegd ; de stukken offroad waren dan wel echt sjiek. =D>
Ook al de rest dik in orde, bepijling, bevoorrading (ja, ik heb ze ook liever wat later, maar geen ramp in een toerke van 40km) en afsluiten met een boke met spek =P~
Enkel dat baggerstuk na de bevoorrading ; moest dat nu echt ? [-X
Ik wil mezelf zeker niet voordoen als superman op ne bike, maar wat een geknoei daar op die terril #-o en dan zaten er niet eens spectaculaire stukken in.
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Dat baggerstuk dat was effe verstand op nul en stoempen maar,tot er juist voor ons iemand in het beekje duikelde en alles stilviel daar!
Op de terril stonden er idd meer te voet op stil dan dat er aan't fietsen waren met enkele serieuze opstoppingen als gevolg,hij was nogtans goed berijdbaar vond ikzelf!
Toch weer een leuke ochtend gehad hier,tot de volgende!!!
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

vandaag ook met mr c naar beringen geweest. in de eerste km zat idd mischien wat veel asfalt maar de rest van de tocht compenseerde dat ruimschoots. pijlen,linten en vooral kalklijnen waren ruim voldoende aanwezig. Ook ik vind een noodnummer erg belangrijk en dat is de laatste tijd door fietspromo veel beter geregeld door er standaard kaartjes bij de inschrijving neer te leggen.
Had speciaal voor deze tocht andere speciale modderbanden gelegd maar die bolde voor geen meter. Behalve dan het baggerstuk langs het beekje. Heb bijna de hele tocht moeten stoempen om vooruit te komen. was na 30 km dan ook behoorlijk op. Bovendien kreeg ik ook nog honger ook en toen baalde ik wel dat de rust al zo vroeg was. Had deze ook graag later gezien. normaal heb ik niet veel nodig aan de rust maar nu was dit wel erg welkom geweest. ben de terril dan ook niet op gereden. snel terug gereden voor het boterhammeke met spek. helaas kreeg ik er maar een dus binnen nog maar wat broodjes gegeten en moe maar voldaan terug
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Goe wetend wat voor werk er wordt gestoken in de voorbereiding van een TT heb ik me vorig jaar voorgenomen enkel nog in positieve terminologie te evalueren:
De stukken asfalt waren nodig:
- om te bekomen van de modderstroken tussendoor
- om voldoende krachten over te houden voor de terril. Twee keer 'moeilijk' gevolgd en eigenlijk zonder problemen boven geraakt. Zelfs die gevreesde scherpe keerpunten lijken me intussen al zover uitgesleten dat ze zonder problemen te nemen waren. ik heb trouwens weinig wandelaars gezien op de terril.
- om al die fantastische singletracks in die wondermooie bossen aan elkaar te kunnen breien want dit stukje Limburg is echt niet zo ongerept.
Dat noodnummer vergeet ik ook altijd als het mij niet wordt meegegeven. Er rijdt wel genoeg volk rond om te bellen, wij bikers helpen elkaar door dik en dun, of niet soms? Bovendien, mezelf kennende, als ik niet meer in staat ben om verder te fietsen dan zal bellen ook wel niet meer kunnen. Om te bellen heb ik bovendien een leesbril nodig, die moet ik dan eerst nog kunnen vinden,... als ik dit allemaal bedenk, ik kom echt wel gehandicapt aan de start.
Bij aankomst had ik 41,5 km op de teller. Vorige week in Lummen heb ik de bv gemist. Door al dat lussenwerk ben je gauw een pijl voorbij en je vind al meteen een andere zodat je die door heb dat je fout zit. In Beringen hebben ze dat opgelost door kalklijnen op de grond te trekken. Een goed idee, vind ik.
Het was dus een mooie tocht. Dank je wel gasten.
Post Reply