Modder
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Liever stilvallen in een diepe plas dan overkop in een (heel) diepe plas!
Maar, meestal is de ondergrond in een plas beter (harder) en is het de plaats waar je het meest kans hebt om erdoor te geraken.
Als je de pech hebt dat er onder water nog 20 cm drek ligt....
Maar, meestal is de ondergrond in een plas beter (harder) en is het de plaats waar je het meest kans hebt om erdoor te geraken.
Als je de pech hebt dat er onder water nog 20 cm drek ligt....
- tafelpoot
- Mountainbiker
klein vraagje,piefkie wrote:Hangt van de lengte van het modderstuk af.
korte stukken (100-500m), volle bak erdoor, dus niet te klein en maar doorvlammen.
lange stukken(+500m), volle bak beginnen, op vrij grote versnelling, dan hopen dat je nog kleiner kan schakelen door alle modder op de derailleurs, en hoe langer het duurt hoe kleiner ik schakel.
waar vind je modderstroken (waar je minstens 5cm inzakt) van meer als 150 meter????
(gewoon nieuwsgierigheid)
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik ken hier in de buurt (Lede) toch een paar baantjes die zeker in aanmerking komen !!!
Gisteren nog zeker 200 meter aan een stuk gebaggerd !
Gewoon een niet verhard veldbaantje zoeken waar een paar jeeps of traktoren doorgereden zijn in een vochtige periode.
Gisteren nog zeker 200 meter aan een stuk gebaggerd !
Gewoon een niet verhard veldbaantje zoeken waar een paar jeeps of traktoren doorgereden zijn in een vochtige periode.
-
Guest
Post by Guest »
HOUFFAtafelpoot wrote:klein vraagje,piefkie wrote:Hangt van de lengte van het modderstuk af.
korte stukken (100-500m), volle bak erdoor, dus niet te klein en maar doorvlammen.
lange stukken(+500m), volle bak beginnen, op vrij grote versnelling, dan hopen dat je nog kleiner kan schakelen door alle modder op de derailleurs, en hoe langer het duurt hoe kleiner ik schakel.
waar vind je modderstroken (waar je minstens 5cm inzakt) van meer als 150 meter????
(gewoon nieuwsgierigheid)
- Nielskie
- Mountainbiker
In mijn streek vooral vaste route van Leopoldsburg in de winter, vandaag nog eens gereden, nog een maandje of 2 wachten, dan ligt er modder genoeg. Nu begint het er al vrij vettig bij te liggen.
Maar hier in de Kempen baantjes genoeg om slijk te dabben in de winter.
Malmedy en Butgenbach ook goed drassig.
Maar hier in de Kempen baantjes genoeg om slijk te dabben in de winter.
Malmedy en Butgenbach ook goed drassig.