Zo 06/01/2013 Herentals :: VTT Herentals (Telenet Tour)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Iegienie
Mountainbiker

Re: Zo 06/01/2013 Herentals :: VTT Herentals (Telenet Tour)

Post by Iegienie »

fijn parkoers, dik in orde.

maar die drukte. ze komen van alle kanten, gasten die je aan de ene kant voorbij sjeezen, en andere mensen die trager rijden. geef me toch maar een toertochtje van een man of 600.
jo63
Mountainbiker

Post by jo63 »

te druk, bevoorradingen maar zus en zo, afspuitstand te lang aanschuiven en links laten liggen. Na de splitsing op het stuk van de 60 was het nog het beste. :-?
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Héél mooie tocht, nog een stuk of 6 mede Sandman eigenaars tegengekomen en een gezellig babbelke geslaan op de bevoorrading. Véél volk wel en der zijn der toch wel tussen die denken dat ze een wedstrijd aan't winnen zijn. Kan ze maar één raad geven; neem een licentie en kijk dan nog eens hoe rap/sloom je wel bent [-( ](*,)
Iedereen komt hier voor z'n plezier... En dat het leuk was!! =P~
Super aprés voor mij doordat ik m'n vrouw mocht verrassen met een nieuwe 29'er van Specialized...; Merci aan de organisatie en aan de sponsor ook natuurlijk =D>
Last edited by Frog 075 on Sun 06 Jan 2013 22:01, edited 1 time in total.
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

Litevilleke wrote:Net terug van de toertocht. Moet zeggen het parcours was heel mooi en ook goed berijdbaar gezien de regen van de voorbije weken. Dat was ook de reden dat ik eens naar deze streek afgezakt ben.
Wat mij heel erg is tegengevallen zijn het groot aantal deelnemers dat denkt dat dit een wedstrijd is. Een groot aantal haalt in waar het niet mogelijk is, ze rijden mekaar bijna omver om door te kunnen.
Deze deelnemers hebben de filosofie van het mountainbiken duidelijk niet begrepen. Alleen na de splitsing was het op de 64 km genieten.
Geen verwijt aan de inrichters, maar voor mij hoeft dit niet meer.

Het is een schril contrast met mountainbiike-tochten in de ardennen, iedereen rijdt daar met respect voor de andere deelnemers en voor de natuur.
Ik hoop dat niet teveel mensen dit lezen en dat het rustig blijft als ik binnen een tweetal maanden terug naar Wallonie kan gaan.
Het valt allemaal te bezien wat je doet .
Ik weet van mezelf dat ik ook graag doorsheez, en zelfs ook op de singletracks ....
Maar ik ben ook een trage rijder geweest ......en weet wat het is om omver gereden te worden ..
Daarom meldt ik me altijd aan bij die tragere rijder , en vraag beleeft of ik LINKS mag voorbijsteken ...meestal op een iets breder stuk .
Nadien draai ik mijn hoofd en roep LUID : "Dank u wel"
Bierbiker
Pierrot
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Ik haal altijd in door de berm, maakt het extra spannend :lol:
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

jo63 wrote:te druk, bevoorradingen maar zus en zo, afspuitstand te lang aanschuiven en links laten liggen. Na de splitsing op het stuk van de 60 was het nog het beste. :-?
Vroeger vertrekken, banaan en koek is voldoende - jammer van Max (suikervrij), afspuitstand was zalig: bediend worden. Of zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen.

Ik vond het prachtig. Ben er speciaal voor uit Wortegem gekomen en geen seconde beklaagd. Zo'n parcours hebben we niet in onze streek.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

VTom wrote:Vandaag mij heel goed geamuseerd, de 60 vlot uitgereden. Wel soms eens geërgerd aan bikers die niet eens een molshoop op kunnen of een modderplas door durven. Er moeten er van alle soorten zijn zekers...
Heel mooie tt en goede organisatie, staat reeds met stip aangeduid voor volgend jaar.

Ik heb er een dikke 2 jaar uitgelegen met fietsen, en dit was mijn eerste deftige tocht sindsdien.
Vroeger kon ik mij ook ergeren aan de genen die geen molshoop op konnen.
Maar om eerlijk te zijn...Na het militair domein was mijn kaars op.
Om maar te zeggen ... Niet iedereen is wedstrijdrijder en kan evengoed fietsen.
Ik zal niet de enige zijn die na lange tijd terug voor het eerst op de fiets is gekropen.
Respect mag er voor iedereen zijn. Als er snellere achter mij hingen ben ik even aan de kant gegaan en altijd een 'mercike' gehad. Ook als ge iemand moogt passeren kan een vriendelijk dankwoordje.
Wat respect voor iedereen en dat blijft plezant.
Van het vele volk geen last gehad. Enkel van zwaar benen. :roll:
Hanzzer
Mountainbiker

Post by Hanzzer »

blijft een mooie tocht , wel elk jaar drukker precies , ondanks de drukte heb ik mij goed geamuseerd , misschien heb ik zelf wel eens voorbijgestoken waar het niet altijd perfect mogelijk was :oops:
maar ik heb wel altijd een bedanktje gedaan wanneer ik voorbijging !
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Mooie tocht vooral door de aanwezigheid van het militair domein. Maar de bevoorrading was echt ondermaats. Waarvoor betalen we hier 5 euro inschrijvingsgeld?
mens
Mountainbiker

Post by mens »

gilbo wrote:Ik haal altijd in door de berm, maakt het extra spannend :lol:
:-D :-) =D> =D>
Post Reply