Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
prideandglory1891
Mountainbiker

Re: Overzicht 29er banden

Post by prideandglory1891 »

bossi wrote:Achteraan geen s-works leggen zowel in fast trak als ground control ?
De breedte in 2.2 en 2.3 .
Is s-works versie niet zo sterk ?
Is 't om te koersen, dan bedoel ik wel koersen waar een seconde belangrijk is?
Of heb je de tijd om je lijn iet of wat deftig te rijden?

In 't tweede geval is die sworks ZEKER stevig genoeg.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

bossi wrote:Achteraan geen s-works leggen zowel in fast trak als ground control ?
De breedte in 2.2 en 2.3 .
Is s-works versie niet zo sterk ?
je kan da doen en bij XC en ne lichte technisch goede rijder zal er geen probleem zijn.
Toch vindt ik het gedacht aleen al da je je en minder propere maar dikwijls snellere lijn toch kan pakken toch wel een pluspunt.
Ik denk ook nie dat ik het verschil zou voelen moest ik achter ook een sworks hebben (kwa gewicht dan).
Zelfs de black panter van bijna 100 gram meer voel je ni echt hoor.
Zit meer tussen het koppeke.
bossi
Mountainbiker

Post by bossi »

Bedankt voor de tips.
Zou nu kiezen voor ground control s-works of continental x-king vooraan en x-king of fast trek achteraan . Goede keuze ?
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

ik rij nu combinatie RoRo 2.25 en RaRa 2.25 , denk eraan om voorraan die ground control s-works te steken , iemand al ervaring mee en welke dikte komt er overeen met de RoRo 2.25 ( op het wiel natuurlijk ) , zou de 2.3 dikker zijn :-)
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

ik koos VREDESTEIN!Super banden heb er de black panther en de spotted cat ook op mijn 26er black panther extreme.
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Sophie,
Zijn deze Vredesteins ook te verkrijgen in 29", op hun website vind ik deze niet.
Liggen deze in het gamma te Dadizele??
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

hoe zijn de black panther met becherming tegen lekrijden?Ben aan twijfelen tussen de rokcet ron snake skin de maxxis ikon of de panther tlr michien ook een idee van het gewicht ?
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

malmedy wrote:hoe zijn de black panther met becherming tegen lekrijden?Ben aan twijfelen tussen de rokcet ron snake skin de maxxis ikon of de panther tlr michien ook een idee van het gewicht ?
Heb de maxxis ikon exo er op liggen , niet de goedkoopste maar zeer tevreden van. In 2012 niet plat gereden oa de transmaurienne en rock marathon overleefd.
Rij tubeless op crest velgen , gemakkelijk te monteren en oppompen met vloerpomp.
Misschien één nadeel na zes maand gebruik is de achterste band ze goed als versleten.
jfcb
Mountainbiker

Post by jfcb »

malmedy wrote:hoe zijn de black panther met becherming tegen lekrijden?Ben aan twijfelen tussen de rokcet ron snake skin de maxxis ikon of de panther tlr michien ook een idee van het gewicht ?

rocket ron SS: + rolweerstand,grip,stevige flanken, lichtgewicht
- als acherband slijten ze vrij snel

Maxxis Ikon: + Zeer licht, grip tussen Racing ralph en rocket ron, loopt goed offroad.
-duur, op asfalt vond ik hem zwaarder lopen dan een rocket ron, dunne flanken-> EXO protection versie nemen.

Met de black panthers heb ik geen ervaring
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Een maat van mij heeft op de Roc d'Azur alletwee zijn nieuwe Black Panthers in frut gereden.
Kan pech zijn geweest, maar allebei niet meer te dichten met Notubes.
Hij had ze nochtans speciaal gemonteerd omdat hij z'n Schwalbes niet vertrouwde voor de Roc :-D .
Post Reply