Uitvallen door temperatuur nooit voor gehad .
Uitvallen door schokken .
Het gekende probleem ( batterijcontacten ) , maar ik heb bij 2 toestellen map60 dit euvel laten verhelpen door garmin onder garantie .
Garmin GPSMap 60CSx vraagjes
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Re: Garmin GPSMap 60CSx vraagjes
Ik heb zelf ook enkel jaren met de GPSMap 60CSx gereden op de MTB en nooit problemen gehad met uitvallen.Supernaut wrote:Uitvallen door temperatuur nooit voor gehad .
Uitvallen door schokken .
Het gekende probleem ( batterijcontacten ) , maar ik heb bij 2 toestellen map60 dit euvel laten verhelpen door garmin onder garantie .
Temperatuur is volgens mij te wijten aan de batterijen aangezien hij het met NiCd (niet oplaadbare) duidelijk langer uithoudt bij lage temperaturen.
Toestel is helaas niet meer onder garantie (aangekocht in 2006 als wandel GPS).
Weet jij toevallig wat men gedaan heeft of heb je 2 nieuwe toestellen gekregen?
Zou het ook kunnen de er verschillende modellen (andere hardware ofzo) van de GPSMap 60 CSx zijn waarbij de latere dit probleem niet meer hebben?
Toestel is helaas niet meer onder garantie (aangekocht in 2006 als wandel GPS).
Weet jij toevallig wat men gedaan heeft of heb je 2 nieuwe toestellen gekregen?
Zou het ook kunnen de er verschillende modellen (andere hardware ofzo) van de GPSMap 60 CSx zijn waarbij de latere dit probleem niet meer hebben?
Probleem van uitvallen is begonnen op de racefiets bij rijden over kasseien .
Met de mtb had ik er vooraf ook geen last mee .
Je krijgt wel geen nieuw toestel .
Er wordt intern een brug gelegd over de contactpunten van de batterijen .
Eerste toestel is voor nog een ander probleem onder garantie vervangen .
Tweede toestel had ik meteen terug binnen gedaan om probleem voor te zijn .
Normaal kun je het wel laten repareren , maar of het inderdaad nog onder garantie kan ?
Met de mtb had ik er vooraf ook geen last mee .
Je krijgt wel geen nieuw toestel .
Er wordt intern een brug gelegd over de contactpunten van de batterijen .
Eerste toestel is voor nog een ander probleem onder garantie vervangen .
Tweede toestel had ik meteen terug binnen gedaan om probleem voor te zijn .
Normaal kun je het wel laten repareren , maar of het inderdaad nog onder garantie kan ?
tot voor kortWacky-S wrote:Ok, bedankt voor de info. Dan gaan we proberen om zelf brugjes tussen de contacten te maken. Welk type batterijen heb jij in de winter gebruikt?
NiMH GP 2700 mA : maar na goed 3 jaar intensief gebruik zijn ze na 1 week stil liggen redelijk wat aan capaciteit verloren .
Maar deze ging toch vlot 15u mee ( zonder schermverlichting )
nu
NiMH topcraft 2100mA : van den aldi dus , maar deze zijn ready to use .
Heb ze nog niet echt getest hoe lang ze mee gaan .
Ik heb de groene TopCraft NiMH 2300 mAh er nu insteken.
GP's ook geprobeerd, maar aangezien deze al op leeftijd zijn, heb ik ze deze zomer vervangen door Eneloops, deze houden hun spanning langer.
Gebruik jij een hoesje rond de GPS?
GP's ook geprobeerd, maar aangezien deze al op leeftijd zijn, heb ik ze deze zomer vervangen door Eneloops, deze houden hun spanning langer.
Gebruik jij een hoesje rond de GPS?
Nope .Wacky-S wrote: Gebruik jij een hoesje rond de GPS?
Ik fiets en wandel met deze gps in alle weersomstandigheden .
Al uren in de regen gefietst , nooit een probleem gehad .
't Is een outdoor gps hé
Het enige wat ik gedaan heb , is zo'n beschermfolie ( van een gsm ) op het scherm geplaatst .
Modder afvegen van het scherm met handschoenen , ............we dragen een beetje zorg voor ons materiaal .
Het verlies van schermduidelijkheid is er , maar beperkt .
Net nog even opgehad, een brugje solderen heb ik me niet aan gewaagd, te weinig plaats en te moeilijk.
Wat ik wel gedaan heb zijn de pinnetjes beetje naar onder geplooid en er een moesje achter gestoken, nu is de spanning op de contacten een stuk groter.
Van het weekend eens proberen op de TT.
Heb er ook nieuwe NiCd ingestoken, ben benieuwd...
Wat ik wel gedaan heb zijn de pinnetjes beetje naar onder geplooid en er een moesje achter gestoken, nu is de spanning op de contacten een stuk groter.
Van het weekend eens proberen op de TT.
Heb er ook nieuwe NiCd ingestoken, ben benieuwd...