Zo 06/01/2013 Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Re: Zo 06/01/2013 Beringen

Post by koenvgn »

Zoals hierboven aangegeven zijn er inderdaad douches,kleedkamers en afspuitstand zoals op alle fp-toertochten tegenwoordig niet?
Een gpx-file van de volledige tocht hebben we nog niet. Donderdag pijlen we de terril af en zaterdag de rest. Ik zal dan kaartjes proberen te posten van hetgeen er uitgestippeld is.
Qua hoogtemeters kan ik wel al zeggen dat we 2 weken terug een deel van de rit gereden hebben. Dit was toen 26km met 150hm. Tel daar de terril bij met ongeveer 130hm denk ik en dan nog eens de overige 26km waardoor je zal uitkomen tussen de 400 en 500hms in totaal.
Maar je mag de mijnterri natuurlijk ook 10x opknallen om aan genoeg hms te komen =D>

Hopelijk valt het weer tegen zondag een beetje mee, maar een klein beetje mtb'er laat zich niet afschrikken door een beetje modder :P . Ik post zaterdag na de uitpijling wel een foto van mijn fiets zoals vorig jaar, dat geeft jullie een beter idee van de staat van het parcours dan een heel verslag hierover 8)
looike
Mountainbiker

Post by looike »

Het Bikefunteam komt met het fietske tot daar gebold.

Tot zondag,
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

+1 en mijne Diamond :lol:
" onclick="window.open(this.href);return false;
skin
Mountainbiker
Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Post by skin »

koppigaard wrote:
Flupke_70 wrote:Geen kleedkamer/douches/afspuitstand?? :-?
Mijne beste, je logeert hier in het Mijnstadion van Beringen, waar ooit heroïsche wedstriijden werden gespeeld in de hoogste regionen van het Belgische voetbal, waar de geest van Jos Heyligen, Kasprzak, Theo Poel, en zo veel vaderlandse grootheden nog rondwaren in de catacomben. En die mannen moesten zich ook wassen na de match, dat zal dan wel in orde zijn zeker. Shame on You deze vraag te durven stellen.
maar het water is niet warm meer sinds de laatste steenkool is weggereden :bounce:
ES64F4
Mountainbiker

Post by ES64F4 »

skin wrote:
koppigaard wrote:
Mijne beste, je logeert hier in het Mijnstadion van Beringen, waar ooit heroïsche wedstriijden werden gespeeld in de hoogste regionen van het Belgische voetbal, waar de geest van Jos Heyligen, Kasprzak, Theo Poel, en zo veel vaderlandse grootheden nog rondwaren in de catacomben. En die mannen moesten zich ook wassen na de match, dat zal dan wel in orde zijn zeker. Shame on You deze vraag te durven stellen.
maar het water is niet warm meer sinds de laatste steenkool is weggereden :bounce:
Dan zagen we een paar boemen om,dan zen we oog ant stoke. :-D :drunk:
Flupke70
Mountainbiker

Post by Flupke70 »

koppigaard wrote:
Seg 'koppigaard',
Je moet me het mijnstadion niet leren kennen. Als kind stond ik er alle 14d met onze pa en nonkels mee in de tribunes ten tijde van Ronny Van Rethy, Günter Schubert, Paolo Russo, Alex Verniers en co
En natuurlijk vermoedde ik ook wel dat er alle voorzieningen wel voorhanden zouden zijn. Maar voor je zo'n antwoord geeft.... probeer (in de mate van het mogelijke) eens verstandiger te zijn en kijk in't vervolg eerst eens naar de hoofdpagina http://www.mountainbike.be/toertochten/beringen" onclick="window.open(this.href);return false;
en zeg me dan nog es dat alle voorzieningen erop staan!?!
Begin uzelf al maar stillekes te schamen met zo'n repliek.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Bedankt Flupke, Van Rethy en Verniers kon ik me niet meer herinneren, dat zal na mijne tijd geweest zijn. Van Moer blijft nog steeds mijn favoriet. Rood/zwart mag voor mijn part opnieuw de Jupilerleage komen kleuren, maar die weg is te lang vrees ik.
Rex
Mountainbiker

Post by Rex »

koenvgn wrote:Zoals hierboven aangegeven zijn er inderdaad douches,kleedkamers en afspuitstand zoals op alle fp-toertochten tegenwoordig niet?
Een gpx-file van de volledige tocht hebben we nog niet. Donderdag pijlen we de terril af en zaterdag de rest. Ik zal dan kaartjes proberen te posten van hetgeen er uitgestippeld is.
Qua hoogtemeters kan ik wel al zeggen dat we 2 weken terug een deel van de rit gereden hebben. Dit was toen 26km met 150hm. Tel daar de terril bij met ongeveer 130hm denk ik en dan nog eens de overige 26km waardoor je zal uitkomen tussen de 400 en 500hms in totaal.
Maar je mag de mijnterri natuurlijk ook 10x opknallen om aan genoeg hms te komen =D>

Hopelijk valt het weer tegen zondag een beetje mee, maar een klein beetje mtb'er laat zich niet afschrikken door een beetje modder :P . Ik post zaterdag na de uitpijling wel een foto van mijn fiets zoals vorig jaar, dat geeft jullie een beter idee van de staat van het parcours dan een heel verslag hierover 8)
vanaf hoe laat kan je de terril oprijden? Want normaal kom ik met de fiets naar de inschrijving maar dan kan ik hem als eens oprijden wanneer het nog rustig is op weg naar ginds..
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

De mijnterril wordt pas om 9u opengedaan en dan moeten er nog enkele linten gehangen worden zodat er niemand verkeerd rijdt, dus ik verwacht dat dit wel in orde zal zijn tussen 9 en 9.15u.
We hebben een aantal alternatieve routes op de terril voorzien zodat iedereen naar zijn mogelijkheden kan klimmen. Het laatste stukje mijnterril loopt over het brede pad
De moeilijkste afdalingen en het bosje achteraan zijn er wel uitgelaten omdat we dit niet verantwoord vinden om hier zomaar iedereen af te laten rijden.

Op volgende link zie je het stukje terril zoals het zondag uitgepijld is voor degenen die voor "moeilijk" :-D kiezen.
http://app.strava.com/activities/355299 ... eated=true

Maar als ik het kaartje nu zelf bekijk, lijkt het me toch dat mijn garmin me een beetje in de steek heeft gelaten... Zaterdag pijlen we de rest van de TT uit en hopelijk krijg ik de kans om de terril nog eens te doen, dan volgt er opnieuw een update van de het parcours...
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

En was de terril goed te doen? Ben ook wel benieuwd naar de staat van het parcour.

Retie was maandag bijvoorbeeld heel goed te doen (bijna kurkdroog), maar als ik de andere tochten van de voorbije weken bekijk dan is dat wel net het tegenovergestelde!
Post Reply