MTB regio Limburg - elke zondagmorgen

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
_Knarf_
Mountainbiker

Re: MTB regio Limburg - elke zondagmorgen

Post by _Knarf_ »

Volgend weekend ga ik de TT van Beringen doen. Die is altijd prachtig.
Tenminste als het eens wat droger is... Ben vandaag maar thuis gebleven om het materiaal wat te sparen.

Als het te nat is is misschien de bloso MTB van Nieuwerkerken een idee.
Dat zijn voornamelijk vrij harde veldwegen waarvan ik vermoed dat die allemaal nog goed te doen zijn. Is naar mijn mening wel niet echt MTB want ge kunt die rit ook met een gewone fiets afrijden (is vergelijkbaar met die van Alken/Wellen).
FrederikL
Mountainbiker

Post by FrederikL »

Ben vandaag ook zelf thuis gebleven door het slechte weer!
Heb voorlopig alleen maar Alken Wellen gereden maar met dit weer is die enorm moeilijk te berijden.
Zou ook graag een toertocht meerijden maar ben pas een beginneling, dus mijn niveau is .....
Nieuwerkerken of Borgloon wil ik ook wel eens doen.
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

_Knarf_ wrote:Volgend weekend ga ik de TT van Beringen doen. Die is altijd prachtig.
Tenminste als het eens wat droger is... Ben vandaag maar thuis gebleven om het materiaal wat te sparen.

Als het te nat is is misschien de bloso MTB van Nieuwerkerken een idee.
Dat zijn voornamelijk vrij harde veldwegen waarvan ik vermoed dat die allemaal nog goed te doen zijn. Is naar mijn mening wel niet echt MTB want ge kunt die rit ook met een gewone fiets afrijden (is vergelijkbaar met die van Alken/Wellen).
Dag Knarf,
die TT van beringen heb ik idd al veel goeds over gehoord.
maar ik denk dat ons tempo voor u echt wat laag ligt.
natuurlijk wil ik wel samen rijden maar dan op "ons" tempo :oops:

volg even volgende berichten :wink:

groetjes
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

FrederikL wrote:Ben vandaag ook zelf thuis gebleven door het slechte weer!
Heb voorlopig alleen maar Alken Wellen gereden maar met dit weer is die enorm moeilijk te berijden.
Zou ook graag een toertocht meerijden maar ben pas een beginneling, dus mijn niveau is .....
Dag Frederik,
Fijn te horen dat je eens mee wil met ons.
we zijn zo stilaan tot een mooie groep aan het komen, Dus je bent zeker meer dan welkom.
de meeste onder ons hebben een laag tot gemiddeld niveau.
we houden sowieso rekening met de tragere, maar zullen u toch wat proberen te pushen je grenzen wat te verleggen :-D

laat vooral even weten hoeveel km je aankan. voor mij was in het beging zo dat ik na een aantal km helemaal leeg was gereden, en dan kan een 1km tot aan de wagen zo lang duren..... #-o

en om je die ellende te besparen zoeken we tochtjes die op jouw niveau zijn afgesteld.

ik zou zeggen volg het toppic

je bent natuurlijk altijd welkom.

je hebt wel eigen vervoer nodig als we ergens gaa rijden....

PS: optijd zenden :-D
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

Vandaag "Zondag 30 december"
bloso tocht van Meerhout-geel-mol gereden, rode - gele( gewoon heen en weer voor de km in de benen te hebben)-groene lus.
de voorbije weken heeft het ongelofelijk hard en veel geregend, en deze route is dan nog zeer goed te rijden.
veel zandgrond, dus na "wat" (lees bakken) regen wordt dit best wel en snelle ondergrond.

het groepje was vandaag nog eens met een nieuwe mederijder samnegesteld. ondertussen zijn we toch al met een man of 7.

Inno en Anne, ik hoop jullie zo hard-core te krijgen als Marc en Denis....zodat je er echt elke week bij bent.
met of zonder regen en modder en modder en modder....... :-({|=
natuurlijk is je buurman en die kerel van Genk elke week welkom, hoe meer zielen hoe lager het inschijvingsgeld :lol: :lol: (voor diegene die meelezen maar nog niet zijn meegeweest leggen we dat nog wel eens uit.....)
Dus inno, als ik u zo hard-core krijg als dennis en marc kroon ik u tot vice voorzitter :drunk:

voilla mijne blog weer wat ge-updated.
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

tijdens de rit van vandaag is er gesproken om volgende week naar eersel (holland) te gaan,
maar ik lees nu dat route de route die er tegen grenst "luyksgestel" veel beter te berijden is na regen weer.
maar zoals het bericht hierboven, de TT van beringen is naar het schijnt ook een pareltje.

@ Knarf: we gaan moeten stemmen, ik hou je op de hoogte.
_Knarf_
Mountainbiker

Post by _Knarf_ »

De TT van Beringen zou ik sowieso 'alleen' doen hoor. Op een TT rij ik altijd gewoon mijn eigen tempo wat voor jullie inderdaad (voorlopig) te hoog is. In groep rijden op een TT is niet zo eenvoudig omwille van al dat volk, en daar doe ik dat dus niet.

Maar als er geen TT in de buurt is zie ik zo een ritje als we hebben gedaan wel zitten hoor. Eens lang op lage hartslag trainen is zeker niet slecht.

Ook wel opletten dat in Beringen wel serieus technische stukken zitten als ze over de terril gaan. Maar je kan altijd afstappen (wat er wel meerdere doen daar).
ES64F4
Mountainbiker

Post by ES64F4 »

Gke wrote:
FrederikL wrote:Ben vandaag ook zelf thuis gebleven door het slechte weer!
Dag Frederik,
Fijn te horen dat je eens mee wil met ons.
we zijn zo stilaan tot een mooie groep aan het komen, Dus je bent zeker meer dan welkom.
de meeste onder ons hebben een laag tot gemiddeld niveau.
we houden sowieso rekening met de tragere, maar zullen u toch wat proberen te pushen je grenzen wat te verleggen :-D

laat vooral even weten hoeveel km je aankan. voor mij was in het beging zo dat ik na een aantal km helemaal leeg was gereden, en dan kan een 1km tot aan de wagen zo lang duren..... #-o

en om je die ellende te besparen zoeken we tochtjes die op jouw niveau zijn afgesteld.

ik zou zeggen volg het toppic

je bent natuurlijk altijd welkom.

je hebt wel eigen vervoer nodig als we ergens gaa rijden....

PS: optijd zenden :-D

Ik zou eens moeten afkomen om te komen pushen. :-D (Als ik nog eens ooit vrij van dienst ben op ne zondag). :evil:
Goesting in een marathonneke van 100KM in de hoge kempen? =P~
Dan leert ge de streek tegoei kennen. :wink:
Ben van Zolder.
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

br186 wrote:
Ik zou eens moeten afkomen om te komen pushen. :-D (Als ik nog eens ooit vrij van dienst ben op ne zondag). :evil:
Goesting in een marathonneke van 100KM in de hoge kempen? =P~
Dan leert ge de streek tegoei kennen. :wink:
Ben van Zolder.
Dag BR,

zodra ik deze afstand aankan wil ik zeker wat kneepjes en trucjes van het vak van u leren.
maar zoals je kan zien, ik ben zelf nog maar net begonnen, maar heb de kriebels zo te pakken dat ik toch al fier ben op mijn gemaakte progressie :-D

een 14 kg kwijt, en na een eerste rit die amper 25km bedroeg en pomp af thuis gekomen te zijn. ben ik op een 3 maanden toch al een halve marathon (50km) aan het rijden. Weliswaar aan een traag tempo, hoewel ik er toch al heb horen zuchten en puffen als ze achter me rijden (o)
heb ik het gevoel dat ik nog een extra 10km ook nog wel aankan.
maar niet iedereen van deze groep kan dit al aan, dus beperken we ons voorlopig tot een 40 a 50km.

we zijn ondertussen met ne man of 6 die wekelijks ons tochtje maken, en ik moet zeggen, dat stimuleert toch meer dan wanneer je maar alleen of met twee bent. nu verleg je uw grenzen al wat sneller.

ik ben er toch ook ligt trots op dat de meeste die meegaan ook wel weekelijks terug komen, dat is ne opkikker voor de sfeer. en we houden rekening met iedereens wensen. het moet plezant blijven voor iedereen....

vandaar het pushen was positief bedoeld :-D
maar omdat ik mezelf al een keerte serieus ben tegen gekomen na 28km en de tocht was toen 32km (bloso gaf aan 30 km) waren die laatset 4 km een ware hel. ](*,)
en deze allende wil ik een ander toch wel besparen.

indien je u tevreden kan stellen met een 40 tot 50km aan een gemiddelde van 15 tot 16km/u
ben je natuurlijk meer dan welkom.

we gaan zondag waarschijnlijk de rit van luyksgestel maken.

Groetjes Gunther.
_Knarf_
Mountainbiker

Post by _Knarf_ »

Ter info aan Gke

Mijn discobrakes zijn ondertussen aangekomen. En zoals ik dacht : US Postal Service.
Dus als ge ze nog niet hebt, gene paniek.
Post Reply