Bij mij is woon-werk ongeveer 30km(heen+terug).
Ik heb zo'n 195werkdagen (onderwijs). Op woensdag moet ik steeds met de wagen gaan, dus blijven er ergens 156 'mogelijke' fietsdagen over.
effectief met de fiets:
2010: 24 (15%)
2011: 76 (49%)
2012: 119 (76%)
2010 was het startjaar, waar ik af en toe de fiets eens nam ipv de auto. Doel voor 2011 was regelmatiger de fiets nemen en zien waar ik uit kwam. Na de 76 ritten van 2011, was het doel voor 2012 om de kaap van de 100 te halen. Dit is dus ruimschoots gelukt.
En nu op naar 2013 !
Alllen veel veilige km's gewenst !
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: Met de fiets naar het werk
Mooie vooruitganag geboekt! Op naar 90% in 2013ManuF wrote:Bij mij is woon-werk ongeveer 30km(heen+terug).
Ik heb zo'n 195werkdagen (onderwijs). Op woensdag moet ik steeds met de wagen gaan, dus blijven er ergens 156 'mogelijke' fietsdagen over.
effectief met de fiets:
2010: 24 (15%)
2011: 76 (49%)
2012: 119 (76%)
2010 was het startjaar, waar ik af en toe de fiets eens nam ipv de auto. Doel voor 2011 was regelmatiger de fiets nemen en zien waar ik uit kwam. Na de 76 ritten van 2011, was het doel voor 2012 om de kaap van de 100 te halen. Dit is dus ruimschoots gelukt.
En nu op naar 2013 !
Alllen veel veilige km's gewenst !
-
G3rd
- Mountainbiker
Het jaar 2013 direct terug de oude gewoonte opgepakt en de eerste dag van het jaar met de fiets naar het werk is een feit.
Lekker warm doucheke gepakt en dan zijn we er gelijk ingevlogen (in de koffie
).
Lekker warm doucheke gepakt en dan zijn we er gelijk ingevlogen (in de koffie
Vlede jaar maar een 10tal keer me bike naar werk geweest.
Dees jaar zou ik zoveel mogelijk me bike willen rijden, hopelijk hou ik het vol.
Het is maar 24km heen en terug.
Ik kan spijtig genoeg niet douche, de mannen hebben wel douches maar de vrouwen niet.
Volgende week gaan kijken voor een goeikoper fietske, diee da ik nu heb staat me 3sloten vast
khad beter mijne mechel meegepakt dan blijven ze er zeker af
Dees jaar zou ik zoveel mogelijk me bike willen rijden, hopelijk hou ik het vol.
Het is maar 24km heen en terug.
Ik kan spijtig genoeg niet douche, de mannen hebben wel douches maar de vrouwen niet.
Volgende week gaan kijken voor een goeikoper fietske, diee da ik nu heb staat me 3sloten vast
khad beter mijne mechel meegepakt dan blijven ze er zeker af
Vanmorgen de eerste woon werk rit van het jaar in de regen moeten rijden
hopelijk blijft straks het zonnetje schijnen zoals nu
2013 is alvast goed ingezet!!
We zijn er vandaag ook opnieuw aan begonnen.mud devil wrote:@aime: dikke proficiat, bijna niet te doen!!! hoe doe je dat op ijs en sneeuw? daar heb ik een heilige schrik van... zeker bij de vroege als ik om half vijf vertrek, niks zie of de baan zie blinken... t is er 30 enkel, genoeg om tegen dek te gaan....aimé wrote:vandaag ook mijn laatste dag
2012 100% met de fiets naar het werk. Dit zijn 216 dagen aan 78km/dag
Dus bijna 17.000 km enkel woon- werk verkeer
Op naar 2013!
Beste wensen voor iedereen
Bij sneeuw en ijs gewoon 45 minuten vroeger vertrekken. En ik neem ook altijd een week verlof in November en December.
Qua materiaal valt het goed mee. Ieder jaar zoek ik mij een MTB op internet van rond de 100 euro. Deze gebruik ik dan toch wel een 30 keer per jaar.
Deze moet dan dienen om in de ergste omstandigheden mee te rijden (Sneeuw, zout op de weg, echte stortregen smorgens)
Voor de rest 2 a 3 keer per jaar ketting, pionblok, tandwielen vervangen.
Bracket en Balhoofd gaan normaak toch wel bijna 2 jaar mee.
Respect man voor deze prestaties! Ik rij met mijn zomermountainbike met Shwalbe Big Apple's op met 4 BAR erin, bolt supervlot! Denk dat 2 - 3 keer per jaar nieuwe kettting, pion en tandwielen ook wel nodig zullen zijn aan 40 km/dagaimé wrote:We zijn er vandaag ook opnieuw aan begonnen.mud devil wrote:@aime: dikke proficiat, bijna niet te doen!!! hoe doe je dat op ijs en sneeuw? daar heb ik een heilige schrik van... zeker bij de vroege als ik om half vijf vertrek, niks zie of de baan zie blinken... t is er 30 enkel, genoeg om tegen dek te gaan....aimé wrote:vandaag ook mijn laatste dag
2012 100% met de fiets naar het werk. Dit zijn 216 dagen aan 78km/dag
Dus bijna 17.000 km enkel woon- werk verkeer
Op naar 2013!
Beste wensen voor iedereen
Bij sneeuw en ijs gewoon 45 minuten vroeger vertrekken. En ik neem ook altijd een week verlof in November en December.
Qua materiaal valt het goed mee. Ieder jaar zoek ik mij een MTB op internet van rond de 100 euro. Deze gebruik ik dan toch wel een 30 keer per jaar.
Deze moet dan dienen om in de ergste omstandigheden mee te rijden (Sneeuw, zout op de weg, echte stortregen smorgens)
Voor de rest 2 a 3 keer per jaar ketting, pionblok, tandwielen vervangen.
Bracket en Balhoofd gaan normaak toch wel bijna 2 jaar mee.
Morgen dag 2 van 2013
-
eldennisio
- Mountainbiker
Post by eldennisio »
nu 2013 van start gegaan is zou ik graag de draad van vroeger oppikken en terug zoveel mogelijk met de fiets naar het werk gaan.
nu heb ik 1 vraagje voor jullie.. ik had graag een wielsetje gekocht voor dan enkel woon/werk met een band zonder profiel.. kan ik een 29'er wielset onder mijn 26'er steken met een gewone band en welke band dan eventueel?
nu heb ik 1 vraagje voor jullie.. ik had graag een wielsetje gekocht voor dan enkel woon/werk met een band zonder profiel.. kan ik een 29'er wielset onder mijn 26'er steken met een gewone band en welke band dan eventueel?
Ik dacht dat 29 ni bleek te gaan, maar 27,5 wel (indien je schijven hebt, anders gaat het zeker ni lukken)eldennisio wrote:nu 2013 van start gegaan is zou ik graag de draad van vroeger oppikken en terug zoveel mogelijk met de fiets naar het werk gaan.
Ikzelf rij met slicks van maart tot september, derna met schwalbe marathon en als het echt sneeuw en ijs is schwalbe winter marathon(nagels dus).