29" of 26" voor beginner (lang)
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Re: 29" of 26" voor beginner (lang)
Bikeshop Bocholt heeft idd een mooie Merida staan en heeft een prima service
Ga daar altijd voor onderhoud dat ik liever niet zelf doe, zonder dat ik daar m'n bike heb gekocht en hij heeft daat geen probleem mee
Ga daar altijd voor onderhoud dat ik liever niet zelf doe, zonder dat ik daar m'n bike heb gekocht en hij heeft daat geen probleem mee
Ik merk net dat bij Trek de balhoofdhoek enkele graden groter is in vergelijking met Cube.
Zou ik dat merken in het stuurgedrag. De Trek zijn hoek is ongeveer 2° groter. Dat lijkt me net iets directer kwa sturen (wat ik, denk ik, aangenamer vind).
Ik denk ook dat ik mijn stadsfiets ga inleveren om het budget iets groter te maken. Datgene waar ik die fiets voor gebruik kan ook met de MTB en dat wat ik met de MTB zou gaan doen kan niet met de stadsfiets.
Zou ik dat merken in het stuurgedrag. De Trek zijn hoek is ongeveer 2° groter. Dat lijkt me net iets directer kwa sturen (wat ik, denk ik, aangenamer vind).
Ik denk ook dat ik mijn stadsfiets ga inleveren om het budget iets groter te maken. Datgene waar ik die fiets voor gebruik kan ook met de MTB en dat wat ik met de MTB zou gaan doen kan niet met de stadsfiets.
Vandaag bij eenLBS langs geweest, die op weg van en naar het werk ligt. (Da's een voordeel vind ik) Blijkt die nog eens een leuke korting te geven en een redelijke prijs voor mijn stadsfiets te willen geven. De voorwaarden zijn zo goed dat ik mijn budget iets kan optrekken en dus een fiets uit net 1 segmentje hoger kan kiezen.
Het zal dus een Trek worden. Ik moet nog tussen 2 modellen kiezen. Een 29" of een 26". Nog steeds hetzelfde dilemma dus.
Mijn short list:
Trek X-Caliber
Trek Elite 8.6
Welke zouden jullie kiezen?
Het zal dus een Trek worden. Ik moet nog tussen 2 modellen kiezen. Een 29" of een 26". Nog steeds hetzelfde dilemma dus.
Mijn short list:
Trek X-Caliber
Trek Elite 8.6
Welke zouden jullie kiezen?
- G-m@n.
- Mountainbiker
ben dan wel niet zo ne trek fan, maar als je uit die twee kiest en je wil er voor de rest de eerste tijd geen geld insteken zou ik voor de 8.6 gaan, die 29er gaat voor gene meter bollen met zo zwaar wielen als beginner. als je iets kan regelen voor ander remmen (slx-xt) zeker doen 
Aha, dus je denkt dat het gewicht van de wielen me gaat tegenvallen?
Ik had de specs van de wielen nog niet zo goed bekeken. (de rest wel, maar de wielen nog niet
)
Het klopt wel dat de 8.6 beter is afgemonteerd.
En die remmen zullen inderdaad vervangen worden door SLX of XT, maar nog niet onmiddellijk.
Is er een bepaalde reden dat je niet zo'n Trek liefhebber bent?
Ik had de specs van de wielen nog niet zo goed bekeken. (de rest wel, maar de wielen nog niet
Het klopt wel dat de 8.6 beter is afgemonteerd.
En die remmen zullen inderdaad vervangen worden door SLX of XT, maar nog niet onmiddellijk.
Is er een bepaalde reden dat je niet zo'n Trek liefhebber bent?
- G-m@n.
- Mountainbiker
dat telt voor elke 29er, zonder een lichte wielset bollen ze niet echt fijn. dat maakt echt ne wereld van verschil 
Ja, massatraagheid is een bitch.
Maar daar kies je het verzet toch naar? Je moet dan wel wat vaker schakelen.
Misschien een domme reden om nu voor een 29er te willen gaan, maar gaan die 26" fietsen er sowieso niet helemaal uit op den duur? Die trend laten de merken toch uitschijnen. Er zijn al merken die geen 26" meer doen en velen hebben hun aanbod serieus ingeperkt.
Maar daar kies je het verzet toch naar? Je moet dan wel wat vaker schakelen.
Misschien een domme reden om nu voor een 29er te willen gaan, maar gaan die 26" fietsen er sowieso niet helemaal uit op den duur? Die trend laten de merken toch uitschijnen. Er zijn al merken die geen 26" meer doen en velen hebben hun aanbod serieus ingeperkt.