Wo 26/12/2012 Gruitrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-m@n.
Mountainbiker

Re: Wo 26/12/2012 Gruitrode

Post by G-m@n. »

faf wrote:Hallo
Wat is het staat van het volledig parcours?
verzopen :D

het is wel al droog vanaf een uur of 11 ondertussen.
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:cry: ben boos op mezelf, wilde komen maar het was hier in Genk om 8 uur serieus aan het gieten. Dan maar wéér voor de 1000ste maal hier op de Teut hetzelfde toertje maken. Was ik toch maar mijne auto ingestapt en verstand op nul gezet :drunk: ben benieuwd om te lezen hoe het was....
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Vanaf bergerven het parcours opgereden en de 55 km gedaan. De lus 55km (Opitter) was het vettigste stuk, maar als je gaat biken na zoveel regen kan je niks anders verwachten. Het was zeer goed gedaan allemaal en zeker de kalklijnen waren duidelijk. Proficiat aan de "power bikers".
Thuis gekomen met 63 km op de teller en 508 hm.

Leon.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Lang getwijfeld of ik zou gaan of niet. Maar dan denk je aan de organisatie die hier veel werk aan heeft en het minste wat je dan als biker kunt doen is ff rijden. Zeker als je vlakbij woont.

En nog maar goed dat ik geweest ben want ik heb echt genoten.
De modder viel eigenlijk nog mee. Je kon idd langs de plassen rijden en sommigen stukken waren zelfs zeer goed berijdbaar.
Ik heb de 43km gedaan. Was iets tel aat vertrokken voor de 55km (hopelijk volgend jaar)
Het was zeer rustig onderweg wat ik ook wel leuk vond (het leek wel een zomertocht :-k ). Gewoon opt gemak gereden zonder last te hebben gehad van racekonijnen.

Bevoorrading was ook zeer goed.
Bepijling perfect
Jelle Vanendert 3x tegengekomen (Dan zat er toch nog een racekonijn op't parkoer :wink: ) 1x aan bevoorrading en heeft mij 2x voorbijgestoken :-D

Tot volgend jaar
jaap1964
Mountainbiker

Post by jaap1964 »

55km-remblokken op-goei organisatie-ferm tocht
ik hoop dat ik de 55 km op garmin connect kan vinden,ik was de mijne weer vergeten natuurlijk
see you next year!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Prachtige tocht, zelfs ondanks de modder. =D> Wat een prachtige streek daar.
Was blijkbaar een toertocht die ik nog nooit gereden heb, straf.

Ik vond wel dat er hier en daar een pijlke extra mocht hangen, ben 3 keer verkeerd gereden waarbij 1 keer serieus moeten zoeken om terug met mijne snavel in de juiste richting te geraken #-o

Deze komt absoluut in mijn top5 van niet-ardennen-tochten !
Scott biker
Mountainbiker
Location: Scott 900SL, Scott scale 20, Race bike-Scott CR1 SL, Cross bike-Ridley Xnight,

Post by Scott biker »

jaap1964 wrote:55km-remblokken op-goei organisatie-ferm tocht
ik hoop dat ik de 55 km op garmin connect kan vinden,ik was de mijne weer vergeten natuurlijk
see you next year!
jaap1964 hier is de track van de 55km, ik ben wel op 2 plaatsen even verkeerd gereden.
http://connect.garmin.com/activity/254486969" onclick="window.open(this.href);return false;
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Inderdaad, zeer mooie tocht. Vond het technisch stuk dat ze hadden bijgebrouwen op de 55km best leuk, hier hebben ze echt wel tijd in gestoken, want er waren stukjes bij waar geen 100 bikers per jaar overkomen =D> 2 goede bevoorradingen, al ware deze wel ideaal opgesteld voor de bikers van de 42km (op 15 en 28km), maar voor de 55'ers een beetje te vroeg. Maar goed, prima organisatie, GOED te berijden parcour, natuurlijk was het vettig, maar het is buiten een klein buitje mooi droog gebloeven en zelfs de zon was van de partij bij 10 graden, dus... :-D
Wat ik echter niet goed begrijp is de magere opkomst. Slechts een goede 300 deelnemers waardoor ze waarschijnlijk maar net uit de kosten komen, al de uren noeste inzet niet bijgerekend. Als er alleen nog een grotere opkomst is als het kurkdroog is, of de ondergrond niet te glad bij vriesweer dan vermoed ik dat er in de toekomst veel organisatie's in de winterperiode gaan afhaken (o.a. de organisatie van de tt in helchteren (november) wegens al vele jaren zeer magere opkomst). Of zat het mountainbiken aan het plafond en is er een dalende trend :-k
witte2
Mountainbiker

Post by witte2 »

Frem gedaan mannen, alles is terug proper en de kleren en de schoenen biijna terug droog om opnieuw nat en vuil te maken!
Lupus
Mountainbiker

Post by Lupus »

Knappe maar loodzware TT in Gruitrode gereden.
Ongeveer halfweg even fout gereden. Waren blijkbaar niet de enige die daar een pijltje gemist hadden. Hierdoor enkele klimmetjes en kilometers meer gereden dan de 43km die op het programma stonden. Uiteindelijk toch weer de juiste route gevonden. Voor de rest prima uitgepijld. Zelfs op vele plaatsen kalklijnen aangebracht zodat je zeker niet per ongeluk de foute afslag neemt.

Alleen jammer dat wij geen tweede bevoorrading gezien hebben zoals beloofd. Die was blijkbaar al vroegtijdig opgeruimd. Nochtans waren we nog ruim voor half 12 vertrokken. Rond half 12 waren wij aan de eerste bevoorrading die overigens dik in orde was.

Al bij al wel een knappe maar pittige tocht.
Volgend jaar wellicht weer opniew van de partij.
Post Reply