Kan je daar van eens een foto nemen?Jokke84 wrote:Ik heb net ontdekt waardoor mijn MT6'en een sponzig gevoel hebben...
Het grijze stukje tussen het stuur en het reservoir is gescheurd...
Magura MT6 zonder druk
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- MaC'Red
- Mountainbiker
Re:
Hetgeen ik me afvraag en NIET in de PDF staat is of ge de vijs beneden aan de caliper ook moet losmaken of die gewoon dicht blijft ??madskatingcow wrote:Hier de meest recente versie van de Magura instructies mbt het ontluchten.
Ik zou een goedkope spuit van de apotheker nemen om een gat in te boren, niet die speciale die ze meeleveren.
MaC'Red
- MaC'Red
- Mountainbiker
Re: Magura MT6 zonder druk
Daar is geen filmke van zeker ???Jokke84 wrote:Die moet bij die korte bleedprocedure dicht blijven
- sorrow
- Mountainbiker
http://www.youtube.com/watch?v=8wahvmtKnG4
MaC'Red wrote:Daar is geen filmke van zeker ???Jokke84 wrote:Die moet bij die korte bleedprocedure dicht blijven
Das het standaard Magura-filmpke hé.sorrow wrote:http://www.youtube.com/watch?v=8wahvmtKnG4MaC'Red wrote:Daar is geen filmke van zeker ???Jokke84 wrote:Die moet bij die korte bleedprocedure dicht blijven
De verbeterde bleed-procedure wordt hier niet getoond...
Ik zou die 'nieuwe procedure' echt graag eens in een filmpje zien, want ik snap er geen knijt van
Ook over hetgene dat madskatingcow verteld over die breekmesjes tussen de blokken en de schijf snap ik echt niet goed
Filmpje ???
Wanneer je de gele spacer in de klauw steekt voor te ontluchten dan kunnen de zuigers te ver uitkomen... Door er mesjes tussen te steken ofzo verklein je de travel van de zuigers. Gewoon de bleed procedure herhalen met de mesjes ertussen, luchtbellen weg, schroefje op de caliper en dan met de spuit die nog in de hendel zit een laatste keer knijpen. Zo steek je eigenlijk teveel olie in het systeem , maar hetgeen over is gaat er gewoon weer uit via het overdrukventiel... Indien nog vragen, ik hoor het graag!
Een ander probleempje dat ik nog merk bij het bleeden is het olieverlies bij het loskoppelen van de onderste oliespuit (aan de caliper dus) en meerbepaald bij de voorste rem.
Na het doorspuiten van de olie, verwijder ik dus eerst de bovenste darm (ik werk met de Magura Pro bleeding set met de opvangfles en niet met een spuit bovenaan), spuit nog een beetje olie door dat het reservoir overloopt en dan plaats ik de bleeding nipple.
Als dat gedaan is dan verwijder ik de onderste spijt (schroefdraad) en op dat moment loopt er nog tamelijk wat olie onderaan uit, ondanks het feit dat ik zo snel mogelijk de screw er probeer in te steken. Bij de achterste rem is dit olieverlies minder omdat de opening naar boven is gericht en er dus minder kan uitlopen (gravity, zal je wel kennen
)
Waarom kan Magura niet het eenvoudige systeem van Shimano gebruiken waarbij je voor het loskoppelen een schroef moet vastdraaien ? Veel doeltreffender en makkelijker... ik vraag me af dat je de schroef van een Shimano-caliper niet in de opening van de MT kan inschroeven ?
Ook bij het aankoppelen van de onderste spuit kan je dan eerst op het gemak de spuit aansluiten, vervolgens de schroef losdraaien waardoor de olie vrijkomt... So much easier...
Of doe ik iets verkeerd ?
Na het doorspuiten van de olie, verwijder ik dus eerst de bovenste darm (ik werk met de Magura Pro bleeding set met de opvangfles en niet met een spuit bovenaan), spuit nog een beetje olie door dat het reservoir overloopt en dan plaats ik de bleeding nipple.
Als dat gedaan is dan verwijder ik de onderste spijt (schroefdraad) en op dat moment loopt er nog tamelijk wat olie onderaan uit, ondanks het feit dat ik zo snel mogelijk de screw er probeer in te steken. Bij de achterste rem is dit olieverlies minder omdat de opening naar boven is gericht en er dus minder kan uitlopen (gravity, zal je wel kennen
Waarom kan Magura niet het eenvoudige systeem van Shimano gebruiken waarbij je voor het loskoppelen een schroef moet vastdraaien ? Veel doeltreffender en makkelijker... ik vraag me af dat je de schroef van een Shimano-caliper niet in de opening van de MT kan inschroeven ?
Ook bij het aankoppelen van de onderste spuit kan je dan eerst op het gemak de spuit aansluiten, vervolgens de schroef losdraaien waardoor de olie vrijkomt... So much easier...
Of doe ik iets verkeerd ?
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Zoals gezegd via pb : kom effe langs, dan doe ik het u voor. Daar heb je meer aan dan aan 1000 woorden