Zo 23/12/2012 Knokke-Heist :: Wacky toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
massiboy
Mountainbiker

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Post by massiboy »

we zijn er zeker bij regen of niet denk toch een ghost of 13 :-" :-" :-"
Feel Lucky Punk
Mountainbiker

Post by Feel Lucky Punk »

Wacky's,

Wat (moois) missen we mocht ik alsnog voor de 42 km kiezen ipv de 55 km ?
Of zit al het moois en technischer stukjes ook in de 42 ?

cheers
FLP
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Alle technische stukken zitten in alle afstanden. Het verschil tussen de 42 en 55 km is de dijk/duinen en het Zwin.

Alles staat klaar om jullie in zo goed mogelijke omstandigheden te ontvangen. Het parcour is aangepast op plaatsen waar teveel modder ligt.

Allen tot morgen :-D
red john
Mountainbiker

Post by red john »

De mud devils uit st amands leggen morgenvroeg met veel nieuwgierigheid 100km af om voor de eerste maal deel te nemen aan deze TT. We zullen met 4 aanwezig zijn vanuit het middelpunt van vlaanderen . De modder is zoals onze naam zegt geen probleem , dat hoort er nu af en toe bij. We hopen te kunnen genieten van de mooie kuststreek. Veel succes aan alle moedigen die niet bang zijn van wat modder of regen =D> =D>
peterhx
Mountainbiker

Post by peterhx »

De boys van Mechelen zullen er zijn. Geen hoogtemeters, dus een makkie!
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

peterhx wrote:De boys van Mechelen zullen er zijn. Geen hoogtemeters, dus een makkie!
Met zulke ingesteldheid zou je nog eens voor verrassingen kunnen komen te staan. :-D Onderschat de factor wind niet aan de kust. Die kan elke biker veel pijn doen. Op de Internationale dijk zal je het snel genoeg merken.

Na een dikke 10 maanden geen trap te hebben gegeven op de dikke-banden-fiets, is het morgen nog eens van dat. Vorig jaar meer aangenaam verrast door deze toertocht.
Slazwierder
Mountainbiker

Post by Slazwierder »

i-Mac wrote: Onderschat de factor wind niet aan de kust. .
Wind? Welke wind?! :P
Om 9h vertrokken voor de 42km (die er aan de finsish 45 waren) Tot aan de 1e bevoorrdaing was het vooral stoempen stoempen & stoempen. Daarna beterde het (gelukkig) toch een beetje. 1 Keer tegen de grond gegaan, maar ik was zo te zien niet de enige vandaag :lol: De passage door het bos was super, al zaten de benen toen al redelijk kapot. De laatste kilometers wind tegen waren volledig doodgaan (dat laatste stuk door die weide van 1.8km zat daar wss wel voor iets tussen)
Geen enkele keer misreden, dus bepijling was meer dan in orde & seingevers op de gevaarlijke oversteken, top !!
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Het was eerder een wacky toertocht. Onwaarschijnlijk veel water, modder en wind. Na amper 5 km kettingproblemen, die dankzij de materiaalwagen van de organisatie werd opgelost. Ik neem nog contact op met jullie om dat slotje te betalen. Op een paar km voor het einde nog een lekke band. Maar ik ben blij deze toertocht te hebben gereden. Met dank aan Stijn, Geert en Johan voor het toffe gezelschap. Onderweg een paar keren Filip Meirhaeghe tegengekomen. De eerste keer "vloog" bij ons voorbij op een modder strook. In het Koninginnenbos slaagde hij net als ons er niet in om een bepaalde helling te overwinnen. Maar hij deed dat met klasse. Midden de helling surplacen, en een paar keer jumpen met de fiets. Sterk staaltje vakmanschap :wink: Wegens tijdsgebrek toch "maar" de 42 km gefietst. Ze telden voor het dubbele van een wegrit :-)

Dit was amper mijn 2de of 3de tt van 2012, maar deze staat weer om mijn kalender voor 2013.

Thanks Wacky's!!!!!!
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

't was lang geleden, maar heb me vandaag wacky, choco, dood,..... gereden. De 42 km gereden en door effe mis te rijden er 49 van gemaakt!!! Na 6 weken inactviteit kon het tellen!!! Al een geluk dat het allemaal "plat" was!! Het water, de modder, de wind, ... 't was al meer dan zwaar genoeg!!!
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Deze ochtend met de MTB vanuit Moerkerke vertrokken in de regen met de wind in 't.....
Die regen en de regen van de afgelopen dagen deed me toch wel vermoeden dat het een zware editie zou worden en dat was het ook.
'k Heb m'n peire afgezien maar was na de 25km ( :oops: 25 was voor mezelf meer dan genoeg) toch wel blij om als eerste terug de zaal binnen te komen met een eerlijke analyse aan de organisatoren.
Die foto mag je mij wel opsturen.
Respect voor de mensen die in deze weersomstandigheden de 55km hebben gereden =D> =D>
Respect voor de organisatie om in huidig weersomstandigheden het parcours uitgepijld hebben =D> =D>
M'n eigen materiaal deugde eigelijk ook niet, dringend nood aan een nieuwe ketting ](*,) ](*,)

En nu maar eens hopen dat de 5de editie in normale omstandigheden zal verlopen.

grtn

geertje :wink:
Post Reply