Stybar gedeclasseerd, Denuwelaere wint: Terecht
Jan Denuwelaere heeft de Bpost Bank Trofee in Essen op zijn naam geschreven. Na een loodzware cross in de zompige weide van de Noorderkempen kwam Zdenek Stybar als eerste over de meet, maar de Tsjech had Denuwelaere vlak voor de finish tegen de grond geramd in een tumultueuze sprint. Stybar - die zijn eerste cross van het seizoen reed - werd gedeclasseerd naar de vierde plaats. Niels Albert blijft leider in de Bpost Bank Trofee.
Veldrijden 2012-2013
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- jupke
- Mountainbiker
Re: Veldrijden 2012-2013
Ik denk dat mijn buren van 4 huizen verder mij hebben horen vloeken.
Echt belachelijk dat is gewoon bewust iemand de kant in duwen, onbegrijpelijk ...
Echt belachelijk dat is gewoon bewust iemand de kant in duwen, onbegrijpelijk ...
Toch straf dat Stybar zonder specifieke training zomaar met de top meekan, jammer dat hij voor de weg gekozen heeft want dit was ook de spannendste cross van het seizoen ook mede dankzij de weersomstandigheden natuurlijk.
Terechte winnaar
Terechte winnaar
-
el gordo
- Mountainbiker
Ik ben nooit een Stybar-fan geweest, maar bij mijn weten is hij gene vuile rijder.jupke wrote:Ik denk dat mijn buren van 4 huizen verder mij hebben horen vloeken.![]()
Dus zeggen dat hij JDN express in de vangrail heeft geduwd vind ik erover. Hij wou de hoek sluiten was (veel) te laat, met spijtige gevolgen.
Een actie in het heetst van de strijd voor beide maar voor stybar "nodig" omdat Jan hem echt wel voorbij ging gaan.
Goede beslissing van de jury om Jan op de eerste plaats te plaatsen en goed dat Stybar zich direct ging verontschuldigden.
Buiten de finish vond ik het wel zeeeer knap wat Stybar nog maar eens even laat zien tijdens de cross en al zeker als je weet dat dit even een "tussendoortje" voor hem is. Als je dit kan dan is het zijn volste recht dat hij naar de weg is overgestapt.
Goede beslissing van de jury om Jan op de eerste plaats te plaatsen en goed dat Stybar zich direct ging verontschuldigden.
Buiten de finish vond ik het wel zeeeer knap wat Stybar nog maar eens even laat zien tijdens de cross en al zeker als je weet dat dit even een "tussendoortje" voor hem is. Als je dit kan dan is het zijn volste recht dat hij naar de weg is overgestapt.
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
el gordo wrote:Ik ben nooit een Stybar-fan geweest, maar bij mijn weten is hij gene vuile rijder.jupke wrote:Ik denk dat mijn buren van 4 huizen verder mij hebben horen vloeken.![]()
Dus zeggen dat hij JDN express in de vangrail heeft geduwd vind ik erover. Hij wou de hoek sluiten was (veel) te laat, met spijtige gevolgen.
De deur dichtdoen is een, maar met uwen elleboog de andere in de nadar duwen is toch nog iets anders hoor.
ben eens benieuwd wat het had gegeven als het Nijs was ipv Stybar... wedden dat het dan een heel andere verhaal was geworden?
Ik vond in elk geval Denuwelaere de man van de wedstrijd, Rob Peeters had van mij ook mogen winnen, spijtig dat hij ten val kwam tijdens zijn ontsnapping...
En Niels heeft een goede zaak gedaan in het klassement, daar ben ik blij om
Ik vond in elk geval Denuwelaere de man van de wedstrijd, Rob Peeters had van mij ook mogen winnen, spijtig dat hij ten val kwam tijdens zijn ontsnapping...
En Niels heeft een goede zaak gedaan in het klassement, daar ben ik blij om
- patje
- Mountainbiker
Nys zal ook zijn tactiek moeten herzien. Om maar 5 sec te winnen op Niels in de 2 eerste alles geven heeft er hij op het einde veel verloren.
Niels gaf ook toe dat ze de eerste 2 rondes al veel pijlen hadden afgeschoten.
Wat Stybar betreft heel zwak, om maar eens als occasionele rijder zo te reageren
. Zal hij geleerd hebben op de weg !
Wat Stybar betreft heel zwak, om maar eens als occasionele rijder zo te reageren
- jupke
- Mountainbiker
Jups, daar had ie al geleerd dat JDN sneller is in de sprint dan hij. :)patje wrote:Nys zal ook zijn tactiek moeten herzien. Om maar 5 sec te winnen op Niels in de 2 eerste alles geven heeft er hij op het einde veel verloren.
Wat Stybar betreft heel zwak, om maar eens als occasionele rijder zo te reageren. Zal hij geleerd hebben op de weg !
Edit: dat was ook in 't veld zeker ...
En wie zat er toen "gezellig" in het wiel mee te draaien... juist stybar. Bij stybar was het vat ook helemaal leeg op het einde en dan maak je fouten.patje wrote:Nys zal ook zijn tactiek moeten herzien. Om maar 5 sec te winnen op Niels in de 2 eerste alles geven heeft er hij op het einde veel verloren.
Ik vond het een eigenaardige wedstrijd vandaag met Peeters, JDN, Stybar die even de toppers uit het wiel kletsen.
Ben zeer benieuwd voor morgen in Namen.