Rotor Q rings

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Hoezo wrote:Ketting sneller af ?? Is er bij mij nog nooit af gegaan. En hoeveel millisec spreken we... heb niet echt het gevoel van trager gaan. En ik ga in een tocht ook geen 100 keer naar het kleinste blad.
bij de xx glide kunt ge gewoon blijven doortrappen
bij q ring's niet moet ge effe inhouden zoals bij alle andere merken
maar die kleine nadelen wegen nie op tegen de voordelen

op welke stand staat uw blad
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: hy

Post by madskatingcow »

need for speed wrote:hebben toch 2 nadelen die q rings
van klein naar groot blad een andersom gaat iets trager dan xx glide systeem
een de ketting gaat er iets rapper af

Belangrijk :

- hoogte van uw voorderailleur : heb je het juiste type?
- de afstelling van de limiter screws, zodat uw derailleur de ketting er niet over of af kan duwen.
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

need for speed wrote:
Hoezo wrote:Ketting sneller af ?? Is er bij mij nog nooit af gegaan. En hoeveel millisec spreken we... heb niet echt het gevoel van trager gaan. En ik ga in een tocht ook geen 100 keer naar het kleinste blad.
bij de xx glide kunt ge gewoon blijven doortrappen
bij q ring's niet moet ge effe inhouden zoals bij alle andere merken
maar die kleine nadelen wegen nie op tegen de voordelen

op welke stand staat uw blad
Ik blijf gewoon trappen....Staat op standaard stand , ik geloof dat de 3 is ...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Yup, stand 3 (...), de middenste stand. Is ook de aanbevolen stand.
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Rotor Q rings

Post by go2go2 »

Heb 2 Niners. Wissel systhematisch tussen de 2 afhankelijk van het weer (banden) of parcour (vaste vork vs verend).
Moet nu aandrijving van de air vervangen.

Vraag 1 :Ik veronderstel dat de tripple rotor q-rings vlot werkt met de andere XT-componenten.

Vraag 2 :Is het een groot probleem om af te wisselen tussen fiets met q-ring en zonder. Wordt wel een duur grapke als ik dit voor al mijn fietsen moet doen. Iemand ervaring ? Mercikes
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

go2go2 wrote:Heb 2 Niners. Wissel systhematisch tussen de 2 afhankelijk van het weer (banden) of parcour (vaste vork vs verend).
Moet nu aandrijving van de air vervangen.

Vraag 1 :Ik veronderstel dat de tripple rotor q-rings vlot werkt met de andere XT-componenten.

Vraag 2 :Is het een groot probleem om af te wisselen tussen fiets met q-ring en zonder. Wordt wel een duur grapke als ik dit voor al mijn fietsen moet doen. Iemand ervaring ? Mercikes
Zou ook graag het antwoord weten op je 2de vraag want ben ook van plan om de overschakkeling te maken naar Qrings op de zomerfiets
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

op zich is dat helemaal geen probleem, maar wanneer je gewend bent om met q-rings te rijden (dus voor een langere periode) dan ga je wel ontgoocheld zijn wanneer je weer op een fiets springt met normale tandbladen. Precies of die gaat niet meer goed vooruit ...
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik heb 2 jaar geleden ook eens geprobeerd om tijdens de winter met gewone tandwielen te rijden en ik reed constant rond met verzuurde benen tot ik terug Qrings stak en eindelijk terug vooruit geraakte. Als je constant afwisseld zal het wel geen probleem zijn, maar als je een half jaar met Q-rings rijdt en dan terug moet overschakelen, duurt het toch wel even tegen je het terug gewoon bent.
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Trevorken wrote:Ik heb 2 jaar geleden ook eens geprobeerd om tijdens de winter met gewone tandwielen te rijden en ik reed constant rond met verzuurde benen tot ik terug Qrings stak en eindelijk terug vooruit geraakte. Als je constant afwisseld zal het wel geen probleem zijn, maar als je een half jaar met Q-rings rijdt en dan terug moet overschakelen, duurt het toch wel even tegen je het terug gewoon bent.
ok merci voor de info. Voor mij zal dit geen probleem geven. Ben nog student dus om naar school te gaan moet ik wel met een rond blad rijden :wink:
Post Reply