Gisteren nog eens een deel van het parcours gereden, de regen heeft de ondergrond van de bospassages een beetje aangepast.
Met een droogweerband van het bredere type is het zeker te doen (zelf alles kunnen rijden met een Conti Race King 2.2), indien driften niet echt uw ding is, zou ik opteren voor een meer all-round band (wat het wel iets lastiger maakt in zandstroken).
Wat vooral belangrijk is, is de bandendruk. Zeker niet te hard blazen.
Zo 30/12/2012 De Haan :: Sylvester VTT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Zo 30/12/2012 De Haan :: Sylvester VTT
Oef, ben al blij dat ik niet de enigen ben.henkieboy wrote:Hier vorig jaar gereden en het is echt nie te vergelijken met den dezen van in oktober.(1000 keer beter)
Maar om dit jaar te rijden![]()
![]()
sedert juli hoop en al 3 ritekkes gereden (waaronder dan nog 1 nachtrit).
Waar de goesting zit weet ik nie maar k'heb hem alleszins nog nie gevonden.
maar kzal toch proberen om hier te starten (alhoewel ik da reeds 15 weken zeg![]()
)
Wie weet is het tegen dan een beetje gedroogd (wishfull thinking)
Maar ik ga me herpakken.
Donderdag geven ze een pak regen uit. Dus ga ik mijn fietske buitenzwieren zodat hij alvast kan wennen aan de natttigheid. zo is hij ook eens gewassen want sinds mijn laatste rit ergens in oktober hangt de opgedroogde modder er nog vingerdik op.
Vuilaard !
Ik lees hier dat droog weer banden aangeraden zijn, is het dan "onmogelijk" om met nobby nicks deze toer te rijden?
De toertocht in bredene heb ik met deze banden gereden en was goed te doen.
De toertocht in bredene heb ik met deze banden gereden en was goed te doen.
De bosstroken ed zijn het best te doen met een NN, maar er zit nogal wat zand (duin) en strand in. Een perfecte band voor de diversiteit aan ondergronden bestaat niet. Alles is te doen met en NN, maar de zandpassages zullen iets lastiger zijn dan bvb met een RR 2.25. Ik herhaal het graag nog eens, wat zeker even belangrijk is, is de druk (niet te hard zetten).
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
Hoelang is de strandpassage ?en na ongeveer hoeveel kms op langste afstand
Dak op tijd beetje op adem kan komen ,dat ik mijn collega kan volgen
Dak op tijd beetje op adem kan komen ,dat ik mijn collega kan volgen
Er zit ong. 9 km strand in, in drie passages (telkens onderbroken door duin(wegels) of bos, ...). Na ongeveer 10 km de eerste strook strand, afhankelijk van de windrichting.
- Rohloff Rohler
- Mountainbiker
Post by Rohloff Rohler »
is het te doen met Schwalbe Supermoto's 2.35 met 1.7bar? 
Rohloff Rohler wrote:is het te doen met Schwalbe Supermoto's 2.35 met 1.7bar?
Niet te veel zorgen maken , zolang er lucht in zit is het te doen .
Ik rij het ganse jaar met dezelfde banden ; in oktober wordt een nieuwe band met redelijk noppenprofiel gelegd en tegen de zomer is het een semi-slick.
Dus niet te veel nadenken en gazze geven.
Als werknemer van Spicer moet ik hier zeker aanwezig zijn. 't Worden drukke tijden de volgende anderhalve week. Deze is de afsluiter van 2012.
Wat de banden betreft, ik heb maar 1 keuze en dat zijn diegenen die op m'n mountainbike liggen en die keuze is dan ook hou gemaakt.
Tot zondag 30 dec.
Grtn
geertje
Wat de banden betreft, ik heb maar 1 keuze en dat zijn diegenen die op m'n mountainbike liggen en die keuze is dan ook hou gemaakt.
Tot zondag 30 dec.
Grtn
geertje