En 95% van de tochten zijn hun geld idd meer dan waard, en misschien krijg je dat met deze kleine discussie naar 100%
Inschrijvingsgelden toertochten
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Japie carbon
- Mountainbiker
Re: Inschrijvingsgelden toertochten
Post by Japie carbon »
Er word toch ook helemaal niet geklaagd. Er worden dingen opgemerkt. Het kan toch zijn dat mensen niet helemaal beseffen wat het allemaal teweeg brengt om een TT te organiseren. En als dat hier gewoon netjes uitgelegd word heeft iedereen er begrip voor dat het wat geld kost.
En 95% van de tochten zijn hun geld idd meer dan waard, en misschien krijg je dat met deze kleine discussie naar 100%
- Jos met zijn bike
- Mountainbiker
Post by Jos met zijn bike »
Leuke topic eigenlijk... Het lijkt me toch eenvoudig. Sommige tochten zijn idd maar povertjes georganiseerd, wel ja, het is aan mij om te beslissen of ik dan nog eens terug keer of niet. Je merkt al snel wanneer de tocht georganiseerd is voor het plezier en het hart van de mtb-er of gewoon een tochtje om de kas wat aan te spijzen.
Je kan daar over mekkeren, je kan ook je conlusies trekken en niet meer deelnemen aan die snerttoertocht en gewoon de blosorit doen in die streek
Je kan daar over mekkeren, je kan ook je conlusies trekken en niet meer deelnemen aan die snerttoertocht en gewoon de blosorit doen in die streek
hangt van de inrichters af hé .bergske1 wrote:als je rekent dat je ±2u a 3u kan rijden in de natuur op soms paadjes waar je anders vanzeleven nooit komt
soms mooie paadjes = 5% + vaste bloso = 95% ...........
soms zijn het inderdaad buffetten die echt niet hoeven .je krijgt dan nog gratis eten en drinken en je klaagt dan nog
De periode van een suikerwafel met wat bang gemaakt water zijn gelukkig wel bijna verleden tijd .
wandelsport , 0.75€ à 1€ inschrijving .dan moet je mij eens 1 sport opnoemen die beterkoop is.
Wel zonder bevoorrading , maar de grote massa hier vind dat toch niet nodig , dus .....
Je bepaald op de controles zelf of je bevoorrading wil nemen aan uiterst democratische prijzen .
Er wordt hier ook altijd subtiel op wielertoeristen gereageerd , maar heb je er ook al eens aan gedacht hoeveel tijd en energie wielertoeristenclubs in hun lange weg / klimbrevetten steken ?
Dat is echt van 's morgens tot 's avonds , bevoorradingen ( zeker 3 ) staan kilometers ver , en daar betaal ik ook maar VWB of BCCB-tarief voor .
Natuurlijk steken die mensen daar véél tijd en energie in .laat ons stoppen met zagen want zonder die mensen die zich keihard engageren voor hun club kunnen wij niet alle weken onze tochtjes rijden , dus 4-5€ , no problemo
Natuurlijk mogen zij daar hun clubkas mee spijzen .
Natuurlijk zullen er altijd deelnemers zijn die klagen .
Maar de inrichters klagen ook wel zeer vlug en gemakkelijk .
Als ze er geen € aan zouden over houden , hoe lang zullen ze dan nog inrichten denk je ?
En nu allemaal terug fietsen , want als we achter onze computer blijven zitten verdienen ze er ook niets aan .
Dus eigenlijk is die verhoging van de prijzen een rechtstreeks gevolg van de hogere prijzen voor vakantiehuisjes in de Ardennen? Want als je nu al die tijd hebt moeten opofferen zal dat toch niet meer of minder zijn dan 2 jaar geleden?Mojobiker wrote:Tja, als je er al niks meer mag aan overhouden, waarom zou je dan nog iets organiseren?RigolleM wrote:Ik vind dit ook erg, en de week erna zitten de organiserende leden met hun lui gat ergens op een Caraïbisch eiland met ons zuur verdiende centjesGewoon for fun een drietal maanden bikefun opofferen om alles te regelen, parcours uit te stippelen, sponsoring te zoeken, aanvragen bij de doorkruiste gemeentes te doen, volk te zoeken om alles in goede banen te leiden,.... enz enz. En dat voor niks?
Iso. Wij doen het om met de club op weekend te kunnen naar de Ardennen, witte stranden kunnen we met de opbrengst niet echt betalen.
Mss toch maar opteren voor Bloso's te gaan rijden met een rugzakje vol lekkers?
Zie maar dat Barry De Wever dit niet te weten komt, want dit is wéér een extra transfer van Vlaams geld naar Wallonië. En als ze dat dan gaan verbieden zijn we nog verder van huis want dan hebben we geen toertochten meer om naar te gaan.
Daarom een extra oproep voor alle organisatoren: Echt of niet, jullie liggen allemaal met jullie bloot gat op een parelwit strand cocktails te nippen en te lachen met al die losers die 5€ betalen voor 45 à 50 km modderpret.
Als we ons allemaal aan dat verhaal houden komt alles goed.
Maar even alle gekheid op een stokje. Soms is 5€ overdreven en soms was 10€ nog te weinig geweest.
Als ik voor een toer het teveel vond zien ze mij daar de volgende keer gewoon niet meer.
- Mojobiker
- Mountainbiker
Randy82 wrote:Maar even alle gekheid op een stokje. Soms is 5€ overdreven en soms was 10€ nog te weinig geweest.
Als ik voor een toer het teveel vond zien ze mij daar de volgende keer gewoon niet meer.
Meer info: http://www.strafinbergaf.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze prijzen van verleden jaar en ook voor dit jaar:
15km (kidstoer): Gratis
30km: €3 VWB leden, €4 niet leden
45km: €3 VWB leden, €4 niet leden
60km: €4 VWB leden, €5 niet leden
75km: €4 VWB leden, €5 niet leden
90km: €5 VWB leden, €6 niet leden
100km: €5 VWB leden, €6 niet leden
-16 jaar: Gratis
- peir de worst
- Mountainbiker
Post by peir de worst »
Bij ons 3,5 euro zonder verzekering en 4 euro met. Dit zijn de tarieven van 'de ronde van het waasland' waar we bij aansluiten.
Een bevoorrading met cake, sportdrank, verse soep, macarons, rijsttaart, chocolade, rozijnen enz enz.
EN
Een kerstverrassings-bevoorrading op 3km van het einde.
Douche's voor iedereen in een heel mooie voetbalkantine! Voor mannen en vrouwen. Gisteren afgesproken dat we douche's kunnen opendoen afhankelijk van het aantal mtb'ers.
Onze eventuele opbrengst zal tot de laatste euro naar een goed doel gaan.
Welkom in Lokeren op 26 december.
http://www.mobibikes.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Een bevoorrading met cake, sportdrank, verse soep, macarons, rijsttaart, chocolade, rozijnen enz enz.
EN
Een kerstverrassings-bevoorrading op 3km van het einde.
Douche's voor iedereen in een heel mooie voetbalkantine! Voor mannen en vrouwen. Gisteren afgesproken dat we douche's kunnen opendoen afhankelijk van het aantal mtb'ers.
Onze eventuele opbrengst zal tot de laatste euro naar een goed doel gaan.
Welkom in Lokeren op 26 december.
http://www.mobibikes.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
De meeste organisaties die ik reed verdienen elke cent van de paar eurokes die ze vragen . Is er echter een organisatie die niet voldeed : dan moet je op hen reageren en iedereen inlichten ; daarvoor dient dit forum . Reed je een ongelooflijke toffe tocht , beloon de organisatie laat het hier weten en maak voor hen overal reclame zoveel je kan .
Ik heb dit weekend gereden in Eindhoven €5 inschrijving
Wat kreeg ik WEL een bangelijke mooie tocht veel bos en natuurlijke de nodige singletrackt met ongeveer halverwege een bevoorading en een bewaakte fietsstalling (betalend)
Wat kreeg ik er NIET bikewass, douche en een uitgebreide feestbuffet onderwegen
Wat MISTE ik enkel de douche maar heb altijd een kruik met water en een kometje in de auto staan dus kon me wel wat verfrissen
Ga ik nog terug ik denk het wel.
Wat kreeg ik WEL een bangelijke mooie tocht veel bos en natuurlijke de nodige singletrackt met ongeveer halverwege een bevoorading en een bewaakte fietsstalling (betalend)
Wat kreeg ik er NIET bikewass, douche en een uitgebreide feestbuffet onderwegen
Wat MISTE ik enkel de douche maar heb altijd een kruik met water en een kometje in de auto staan dus kon me wel wat verfrissen
Ga ik nog terug ik denk het wel.
- mattias de clerck
- Mountainbiker
Post by mattias de clerck »
heb 10 jaar competitie motocross gereden en 1 jaar met racemotoren op circuit, ik vond mountainbike de goedkoopste hobby voor de pret die je er aan hebt
bij toertochten krijgt ge nog eten en drinken voor het weinige inschrijvingsgeld